|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R 220 Turbo coupe] Jaka turbina ?
Pyros - Sro Mar 16, 2011 12:21 Temat postu: [R 220 Turbo coupe] Jaka turbina ? Witam. Niestety seryjna turbina kończy powoli żywot, puszcza straszne ilości oleju w dolot, luzy są na tyle duże że uszkodzone zostało koło kompresji. I tutaj mam pytanie do ludzi którzy w miarę ogarniają temat. Zastanawiam sie czy jest sens regenerować tę turbinę czy też może rozejrzeć się nad jakąś inną turbiną bardziej wydajną ? Np garret T28 albo jakiś holset ? I czy ktoś wie czy jak by mniej wiecej wyglądał przebieg mocy na t28 przy takim samym doładowaniu co na t25? Czy moc została by taka sama czy by jednak wzrosła ? I przede wszystkim czy np takie t28 zmieści się bez problemu między chłodnicę a blok silnika. Mam ogarnięty cały wydech z nierdzewki i nie za bardzo chciałbym go przerabiać.
dobryziom - Sro Mar 16, 2011 17:06
możesz spokojnie zaadaptować T28 z S14 oprócz przekręcenia muszli praktycznie P&P moc powinna być podobna jak w seryjnym s14 czyli 200KM na doładowaniu 0,5bara i już z potencjałem na spokojne 260kucy...
Pyros - Sro Mar 16, 2011 17:50
Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem. W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak szukać t28. I później sprawdzenia czy bez programu na 0.85bara da rade. A wiesz może czy przekręcenia muszli jest bezproblemowe ?
bosniak - Nie Maj 15, 2011 18:19
Bezproblemowe, w zasadzie sam dasz rade, a komp powinien dać radę z cisnieniem 0,85 bara, u mnie puszczał do 0,89
dobryziom - Nie Maj 15, 2011 18:51
tylko ze już pompa może nie dać rady... oraz sprzęgło znacznie się ślizgać nie mówiąc o skrzyni.
bosniak - Nie Maj 15, 2011 18:52
miałem 311 nM i 244 km i dawało rade
dobryziom - Nie Maj 15, 2011 18:55
bosniak napisał/a: | miałem 311 nM i 244 km i dawało rade |
ale pompki nie miałeś seryjnej do tego regenerowałeś skrzynkę u mnie powyżej 330Nm sprzęgło zaczyna się już ślizgać mimo ze było nowe...
bosniak - Nie Maj 15, 2011 18:58
Nie pompa była seria ale skrzynie robiłem to fakt i sprzegło nowe sachs.
dobryziom - Nie Maj 15, 2011 19:05
bosniak napisał/a: | Nie pompa była seria ale skrzynie robiłem to fakt i sprzegło nowe sachs. |
myślałem ze zmieniałeś ja wolałem założyć walboro na wszelki wypadek...
Pyros - Pon Maj 16, 2011 19:15
No niestety zakup turbny trochę się odwlecze w czasie bo trochę problemów z silnikiem się porobiło. Cały czas z tym walczę, jutro odbieram głowicę z planowania i zobaczymy jak to bedzie..
Bośniak, praktycznie można powiedzieć, że mam dużo części z Twojego samochodu. Kompletny wydech, szybe, i ostatnio byłem zmuszony kupić silnik. Niestety głowica, poszła na śmietnik, został jedynie dół silnika.
bosniak - Pon Maj 16, 2011 19:32
Mój silnik był już mocno wysilony, a po chyba 3 następnych właścicielach to sie nie dziwię, że głowica śmietnik. Mi już stukał wałek rozrządu.
Pyros - Sro Cze 29, 2011 18:30
No ruszyło się do przodu. Własnie idzie do mnie t28 podwójnym ball bearingu, także progress jest. Jak założę pojeżdżę trochę to obowiązkowo zdam relacje ; )
Pozdrawiam !
dobryziom - Sro Cze 29, 2011 18:43
Pyros napisał/a: | No ruszyło się do przodu. Własnie idzie do mnie t28 podwójnym ball bearingu, także progress jest. Jak założę pojeżdżę trochę to obowiązkowo zdam relacje ; )
Pozdrawiam ! |
tak z ciekawosci ile dałes? bo to nie z s14...
Pyros - Sro Cze 29, 2011 19:20
Z s14a, z tym że z samego końca produkcji. Przebieg udokumentowany 58tyś mil, ze skrzynią automatyczną. Dałem 1150zł wraz z flanszami od strony zimnej i krucami wodno olejowymi. Także było warto.
Tak z ciekawości ile za zegar egt ?
dobryziom - Sro Cze 29, 2011 21:07
Jeśli faktycznie w dobrym stanie i bez luzów do dobra cena i zacna sprężarka dbaj o nią
PS dla forumowiczów EGT 400pln z nowa sondą...
|
|