Zobacz temat - [Rover 620Sdi] Kąt nachylenia wtrysków?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [Rover 620Sdi] Kąt nachylenia wtrysków?

Benson - Sro Mar 16, 2011 18:27
Temat postu: [Rover 620Sdi] Kąt nachylenia wtrysków?
Witam. Mam problem tego typu że zanim zapale samochód trzeba go trochę pokręcić na rozruszniku.Mój mechanik mówi że jest to wina kąta nachylenia wtrysków ale i nie tylko on.Problem jest w tym że nikt nie zna tego kąta nachylenia wtrysków...
empe - Sro Mar 16, 2011 18:59

Kąt nachylenia wtrysków? Pierwsze słyszę...
Prędzej chodzi o kąt wyprzedzenia wtrysku/kąt wtrysku :P
[Seria L] Mój diesel ciężko odpala jak jest zimny...
[Seria L] O co chodzi z tym kątem wtrysku?

Benson - Sro Mar 16, 2011 20:58

No tylko że tam podobno jest w milimetrach.
kotulsky - Sro Mar 16, 2011 21:01

hmm niebywałe ze w milimetrach.wczytaj sie kolego w temat i pomysl nad innym doktorkiem :wink:
Benson - Sro Mar 16, 2011 21:17

Ja tam się nie znam.Powiedziano mi tak.
A zamiast się wymądrzać stary to powiedz coś mądrego.

Brt - Sro Mar 16, 2011 21:35

Na bank chodzi o tzw. kąt wtrysku :ok: Linki podane przez empe, opisują temat :ok:
mcmlody - Czw Mar 17, 2011 18:57

kurde, mam podobny problem z moim 620SDi, dłuuugo kręci, zanim odpali i potężna chmura dymu białego, jak byłem u mechaników, byłem w jednym serwisie rovera w warszawie, powiedziałem, w czym rzecz, to wymienili przekaźnik świec (co nic nie dało), rzekomo zmienili niedużo kat wtrysku, co również nic nie dało, powiedzieli, że większa zmiana kąta i będzie chodził bardzo głośno... No i podsumowanie- jak będzie nadal ciężko odpalał (a tak jest), to na pewno kompresja słaba...tyle że kurde, tylko odpala ciężko, tak to ma kopa jak należy, wsio gra w sumie, więc polećcie mi jakiś serwis blisko wwa, co wie, jak ten kąt wtrysku ustawić albo jakiś, żeby tą cholerną kompresję zmierzyć niedrogo! Pozdrawiam
R.E.D. - Pią Mar 18, 2011 22:10

u mnie wina dluzszego krecenia byl nieszczelny uklad paliwowy, przez co paliwo sie cofalo i przy kazdym odpalaniu pompa musiala sobie je zassac, moze warto sprawdzic stan przewodow/gruszki lub odpowietrzyc filtr :wink:
kotulsky - Nie Mar 20, 2011 09:59

problem z odpaleniem...to co musiałem zrobić by wszystko grało ; wymiana filtra paliwa,odpowietrzenie filtra,założenie zaworka powrotnego na wyjściu zfiltra do pompy wtryskowej,wymiana wężyków przelewowych,wymiana świec,wymiana przekażnika,ustawienie opużnienia wtrysku paliwa(tzw kąt wtrysku)....niby dużo tego ale to groszowe sprawy.filtr 40zl,zaworek powr i węzyki 30zł tylko ustawienie wtr 120zł ale po tych zabiegach odpukać autko pali tak jak powinno :grin: ale może też być problem u was z wtryskami...czy rozpylają dobrze dawke paliwa,kopresja czy sprężanie wewnatrztłokowe czy jak tam kto mówi.problemem mogą też być same przewody do świec.napięcie na nich bez odkręcania powinno być minimum 9,8 V. i oby nikt z was niemiał problemu z pompą paliwa bo wtedy bieda.moja rada sprawdzajcie najpierw układ paliwowy czy drożny ,puzniej sprawy elektryczne na koniec ingerencja w silnik.wiadomo najpierw najmniejsze koszta bo czasami złośliwość małej pierdoły psyje nam życie do szpiku :lol: .ja to przerobilem i jestem zdrowy :cool: pozdrawiam
Benson - Wto Mar 22, 2011 16:27

No ale powiedz mi na ile ustawić opóżnienie wtrysku paliwa?
empe - Wto Mar 22, 2011 18:08

Benson, W moim poście masz linki a w nich odpowiedź...
Cytat:
Prawidłowy kąt wtrysku (wg. wiedzy i doświadczeń użytkowników) zawiera się pomiędzy 2 a 4 stopniami.

kotulsky - Wto Mar 22, 2011 18:51

to jest to.ale wiadomo ze każdy silnik inaczej reaguje.metoda na czuja :grin:
mcmlody - Nie Maj 22, 2011 11:36

no i problem rozwiązany, nie dało się u mnie kąta ustawić, bo bolec w tym górnym wałku przy kole zębatym był uyebany, teraz wszystko zrobione, kąt ustawiony, odpala pięknie od dotknięcia, jeszcze sterownik pompy wtryskowej zrobiony i już w ogóle cudo bez falujących obrotów:D polecam diesel service w otrębusach pod warszawą!
tronsek - Nie Maj 22, 2011 18:31

mcmlody napisał/a:
jeszcze sterownik pompy wtryskowej zrobiony
w SDi nie ma sterownika pompy.
mcmlody napisał/a:
już w ogóle cudo bez falujących obrotów
wymieniony został czujnik temperatury paliwa
brylant30 - Czw Maj 26, 2011 20:37

tronsek napisał/a:
w SDi nie ma sterownika pompy.

:shock: no jak nie ma sterownika/nastawnika w sdi?!!!! :shock: górna częśc pompy wtryskowej to jest właśnie nastawnik/sterownik pompy!!!

Koju - Czw Maj 26, 2011 21:31

Cytat:
no i problem rozwiązany, nie dało się u mnie kąta ustawić, bo bolec w tym górnym wałku przy kole zębatym był uyebany, teraz wszystko zrobione, kąt ustawiony, odpala pięknie od dotknięcia, jeszcze sterownik pompy wtryskowej zrobiony i już w ogóle cudo bez falujących obrotów:D polecam diesel service w otrębusach pod warszawą!


Możesz napisać co zostało zrobione ? i za ile ?
Proszę o podanie szczegółów wymiany/naprawy pompy i regulacji co i za ile ;)
Czytam temat i jedno z drugim nie wiąże się w całość ;)

kotulsky - Sob Maj 28, 2011 08:18

:mrgreen: zauważyłem to samo więc czekam aż się wyklarują fakty :mrgreen:
Balas87 - Sob Wrz 24, 2011 10:21

Panowie a mam pytanie czy jak jest źle ustawiony kąt wtrysku to czy auto może cały czas bardzo delikatnie kopcić na szaro >( trzeba się wpatrzyć żeby to zobaczyć patrząc z góry jednak z dołu jest to w miarę dobrze widoczne ) Oraz czy brak katalizatora, stare świece i zbyt mały akumulator ma na to jakiś wpływ??

[ Dodano: Sob Wrz 24, 2011 11:21 ]
heh ciąg dalszy spostrzeżeń otóż wali mi delikatnie dym na biało/szaro po po odkręceniu korka wlewu oleju..... czy to ma również jakiś związek ze złym kątem wtrysku czy uszczelka pod głowicą klęka ?? ?

claudii - Czw Paź 20, 2011 11:07

brylant30 napisał/a:
tronsek napisał/a:
w SDi nie ma sterownika pompy.

:shock: no jak nie ma sterownika/nastawnika w sdi?!!!! :shock: górna częśc pompy wtryskowej to jest właśnie nastawnik/sterownik pompy!!!


tronsek napisał/a:
mcmlody napisał/a:
jeszcze sterownik pompy wtryskowej zrobiony
w SDi nie ma sterownika pompy.
mcmlody napisał/a:
już w ogóle cudo bez falujących obrotów
wymieniony został czujnik temperatury paliwa




to co w końcu pomaga na falujące obroty, sterownik pompy czy czujnik temp. paliwa?

R.E.D. - Pią Paź 21, 2011 08:40

czujnik, ktory jest w nastawniku :wink:
brylant30 - Nie Lis 20, 2011 16:40

I nastawnik, jeżeli są opiłki to wymiana czujnika temperatury paliwa nic nie da, trzeba regenerować nastawnik!!!
szoso - Nie Lis 20, 2011 16:53

jeśli są opiłki to trzeba go wyczyścić a nie regenerować