|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Tuning mechaniczny - [ r214i] Jaki stożek najlepiej wybrać
adylth - Pią Mar 18, 2011 15:44 Temat postu: [ r214i] Jaki stożek najlepiej wybrać Witam
Chcę założyć stożek w moim Roverku (1.4) , jaki stożek najlepiej wybrać ? mogę przeznaczyć do 200 zł i czy dolot zimnego powietrza jest wskazany ?
Najlepiej proszę o strony z aukcjami
Pływak - Pią Mar 18, 2011 15:53
http://forum.roverki.eu/search.php
Kozik - Pią Mar 18, 2011 20:52
adylth nie wiem jak w 8v ale ja w swoim poprzednim 16v najlepsze wyniki uzyskałem zakładając sportową wkładkę KN na fabrycznym dolocie. Z tego co się dowiedziałem stożek ma sens tylko i wyłącznie przy silniku "dłubanym"
leszczu - Sob Mar 19, 2011 13:27
Stożek możesz założyć, ale koniecznie z dobrym doprowadzaniem zimnego powietrza, bo bez tego to pogorszysz osiągi.
bonus89 - Sob Mar 19, 2011 14:27
leszczu19901 napisał/a: | Stożek możesz założyć, ale koniecznie z dobrym doprowadzaniem zimnego powietrza, bo bez tego to pogorszysz osiągi. | Bez konkretnej obudowy to nawet z tym pogorszy w 8V niestety. Wkładka to jedyne najlepsze rozwiązanie zaraz za zwykłym papierowym
adylth - Sob Mar 19, 2011 14:28
Właśnie przymierzam się do założenia przepustnicy z poldka , wtedy dodatkowo stożek i dolot powietrza , tylko czy takową przepustnicę jest sens zakładać w 1.4 (8v) ? czy zmiana równie będzie odczuwalna co przy 16v bo z tego co widziałem było dużo pozytywnych opinii na ten temat ale nie znalazłem aby ktoś takową zakładał do 8v
bonus89 - Sob Mar 19, 2011 14:34
adylth, ja to zrobiłem właśnie teraz, w pon. auto leci do mechanika i zmiana głowicy na 16V a poldowską przepustnice przerobiłem i już założyłem wcześniej, na jałowym wydaje mi się że szybciej się obroty kręcą, ale jadąc nie widać żadnej dosłownie najmniejszej różnicy na + po za tym że przy wyższych prędkościach na biegu 4-5 przestaje się rozpędzać. Łapie 140 pod lekkie wzniesienie i zero przyspieszania . Więc lepiej sobie to darować
greg-si - Sob Mar 19, 2011 15:26
bonus89 napisał/a: | Łapie 140 pod lekkie wzniesienie i zero przyspieszania |
A wyregulowałeś ją tak aby otwierała się na max?
Przepustnica z poldka to w przypadku silnika 16v czysto kosmetyczna zmiana. Samochód dostaje więcej powietrza przy mniej otwartej przepustnicy dlatego wrażenie jakby było dużo lepiej.
leszczu - Sob Mar 19, 2011 18:03
adylth napisał/a: | ale nie znalazłem aby ktoś takową zakładał do 8v |
Ja mam taka przepustnice założona w 8V i nie żałuję. Przyrostu koni raczej niema, ale jeśli chodzi o elastyczność to jest tam jakaś poprawa. A do tego jest ona aluminiowa i odpada problem wieszania się obrotów i dlatego w pierwszej mierze zmieniłem na nią.
bonus89 - Sob Mar 19, 2011 18:57
greg-si napisał/a: | A wyregulowałeś ją tak aby otwierała się na max? |
Tak jest, ogranicznik spiłowałem ale tu nie o to chodzi w 16V kolektor ssący jest o wiele większej średnicy a wloty od ssaka do głowicy są też sporo większe niż w 8V. Wrażenie jedynie subiektywne może dawać że coś jest lepiej przez to że ma mniejszy "skok" na pedale gazu.
|
|