Zobacz temat - [R214Si] nierówna praca silnika - 1 + 2 cylinder
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214Si] nierówna praca silnika - 1 + 2 cylinder

pipens - Nie Mar 20, 2011 13:16
Temat postu: [R214Si] nierówna praca silnika - 1 + 2 cylinder
Witam ponownie Roverzystów!

Od czasu przestawienia rozrządu - http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=63925 - silniczek mój boryka się z nierówna praca. Jakoś nie jestem zdziwiony zbytnio po takiej usterce ale nie ubywa oleju, nie ubywa płynu chłodzącego, paliwa spala jeszcze mniej niż przed usterka - za 120zl zrobił dokładnie 410km.

Kable, świece, kopułka, palec, filtr paliwa zostały wymienione - Kable + świece = NGK

Wiem ze to trudne pytanie, jak na razie nie chce oddawać go do mechanika ze względu na $$ wiec pisze tutaj oraz załączam filmik. Prosiłbym o sugestie oraz porady co można zrobić czy pozostaje tylko mechanik - dobry mechanik.


http://w447.wrzuta.pl/fil...a_praca_silnika

leszczu - Nie Mar 20, 2011 14:30

Mi to wygląda jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. :/
rovek - Pon Mar 21, 2011 11:34

leszczu19901 napisał/a:
Mi to wygląda jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. :/

Też na to stawiam. Sprawdź, czy masz iskre na wszystkich cylindrach.

pipens - Sro Mar 23, 2011 22:43

A wiec troszke to trwało bo trzeba było pospawac i wymienic cala rure wydechowa od tłumika do "takiego czegos plecionego". Efekt:

http://img695.imageshack.us/f/20110322517.jpg/

Praca silnika:

1 - ciagła praca cylindra, zadnych dziwnych zachowan, dobra iskra
2 - przerywanie pracy cylindra, za niskie napiecie

Cylinder 1 - 1 2 2 1 1 1 2 2 1 1 1 2
Cylinder 2 - 1 2 1 1 1 2 2 2 1 1 2 1
Cylinder 3 - 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Cylinder 4 - 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

Jest to przedstawione tak obrazowo. Mierzone bylo jakims miernikiem ktory daje znaki jak stroboskop, podpiety do akumulatora i przewodem do kabli WN. Jak widac cos dzieje sie na 1 i 2 cylindrze, jakis dziwny spadek napiecia powodujacy dziwna prace silnika. Cylinder 3 i 4 mozna powiedziec w porownaniu do 2 i 1 pracuja znakomicie. Nie mam pojecia czy komputer diag. cos dodatkowo wykaze. Zastanawia mnie co jest tego przyczyną :(

slax - Pią Mar 25, 2011 10:29

a próbowałeś zamienić świece miejscami? sprawdz szczelinę pomędzy elektrodami może jest za duża i iskra nei daje rady preskakiwać za każdym razem? szczelina powinna być 0.9, jeśli masz świece NGK tomasz napewno wiecej, ja jak kupiłem nowe świece to było ok 1.1

Zamień świece z tych garów które dobrze pracują :wink:

pipens - Pią Mar 25, 2011 11:00

Dzisiaj dojade z Opola do Zawiercia to sie postaram to zrobic. well see :D
sobon - Pią Mar 25, 2011 20:58

Mi się wydaje tak jak kolega wyżej wspomniał że nie pali na wszystkie Miałem podobnie odpalił czasem dobrze na 4 czasem na 2 i gasł po przejechaniu 10 km i palił z powrotem A czasem też chodziło wszystko ok Zależy co mu odbił Pomyślałem że to cewka więc ją wysuszyłem i przeniosłem z silnika w inne miejsce ale nic czyściłem palec i kopułkę dalej nic W końcu zaobserwowałem przebicie na przewodach i przeskakującą iskrę z cewki na tej pojedynczy przewód kupiłem nowe świece i przewody NGK zmniejszyłem przerwę bo była za duża i wszystko działa ok ... Zobacz na przewody Mogą dawać ci niby dobrą iskrę ...
slax - Sob Mar 26, 2011 09:52

żeby sprawdzć czy przewody mają przebicie, to najlepiej sobie w ciemnym garażu, albo po zmroku odpalić autko,maska do góry i spryskać przewody wodą nalepiej z takiego rozpylacza do kwiatów,albo pojemnika po płynie do mycia szyb, i wtedy w ciemnym bedzie widać jak iskry przeskakują po przedodach, jeśli bedzie przebicie
leszczu - Sob Mar 26, 2011 16:09

Ja też mam świece NGK i nie zmniejszałem przerwy, czy to jest koniecznie ??
sobon - Nie Mar 27, 2011 09:17

Nie konieczne ale ja zmniejszałem bo myślałem że to wina świec że auto nie pali a było przebicie
slax - Pon Mar 28, 2011 10:58

może i zmniejszanie szczeliny nie jest konieczne w każdym wypadku, ale ja kupiłem świece NGK, i niby autko chodziło dobrze, paliło od pierwszego, ale na zimno silnik czasami troszkę nie równo chodził, zmniejszyłem szczelinę i problem znikł. Myślę, że to też zależy od tego w jakieś kondycji jest cewka, jeśli już troszkę słabnie to za duża szczelina na pewno nie pomaga.

pozdrawiam

pipens - Pon Mar 28, 2011 14:00

z tego co dokladnie wczoraj sie dowiedzialem od mechanika ktory robil rozrzad - jedna grupa na studiach i ktory zna ten silnik przed jak i teraz z automatu stwierdzil zebym odrazu oddal glowice do zplanowania i testu na szczelnosc. nie wierzy jednak ze to szczelina na 2ch swiecach a pozostale 2 chodza dobrze. powazny dylemat mam
slax - Pon Mar 28, 2011 19:22

Ja mimo wszystko upewnił bym się czy uklad zapłnowy jest sprawny, bo jak juz zwalisz głowicę to sie zrobią nie małe koszta