Zobacz temat - [214SPI] SPI a zwykły 8v?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [214SPI] SPI a zwykły 8v?


adasqp - Nie Mar 20, 2011 14:46
Temat postu: [214SPI] SPI a zwykły 8v?
witam!
Mam kanciaka 214 z silnikiem 1.4 8v, ma dziwny oryginalny olot jak wiecie.
Chciałbym założyć stożek a nie bardzo wiem jak.
Macie jakis pomysł?
Moze da sie założyć kolektor ssący z 16v?

Tomi - Nie Mar 20, 2011 15:38

Jeśli masz "jakiś dziwny dolot" to najprawdopodobniej wersję SPI (czyt. ulepszony gaźnik). Jedyne co może zrobić to filtr w stylu muscle carów.
adasqp - Nie Mar 20, 2011 23:14

Czym sie rózni ten SPI od kolektora ssącego z 8v?
Można je zamienić czy bedize jakiś problem?
Mam obecnie taką plaskatą puszke nad pokrywą zaworów.. wolałbym tą prostokątną obok silnika.
Można to zrobić?

kzrr - Pon Mar 21, 2011 00:14

U Ciebie wygląda to mniej więcej tak ?

http://www.newpcworld.com..._engine_bay.jpg

Tylko tutaj jest akurat 16V a nie 8V

adasqp - Pon Mar 21, 2011 00:25

Dokłądnie taki mam dolot.
Perez - Pon Mar 21, 2011 00:49

SPI nie oznacza czasem Single Point Injection? Jezeli tak to znaczy, ze masz jednopunktowy wtrysk paliwa.
Tomi - Pon Mar 21, 2011 06:34

Perez napisał/a:
SPI nie oznacza czasem Single Point Injection? Jezeli tak to znaczy, ze masz jednopunktowy wtrysk paliwa.


... co przekłada się na ulepszony gaźnik, znajdujący się zaraz pod filtrem powietrza :)

Masz dokładnie taki silnik:



[ Dodano: Pon Mar 21, 2011 06:34 ]
adasqp napisał/a:
Czym sie rózni ten SPI od kolektora ssącego z 8v?
Można je zamienić czy bedize jakiś problem?
Mam obecnie taką plaskatą puszke nad pokrywą zaworów.. wolałbym tą prostokątną obok silnika.
Można to zrobić?


Nikt chyba tego nie robił, gdyż jedyna różnica jaka może być w parametrach, to ekologia. Moc i moment obrotowy jest porównywalny, więc po co?

adasqp - Pon Mar 21, 2011 13:48

tematem przewodnim jest montaz stożka