Zobacz temat - [618] Przegub wewnętrzny, jaki?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [618] Przegub wewnętrzny, jaki?

Gulag - Czw Mar 24, 2011 09:13
Temat postu: [618] Przegub wewnętrzny, jaki?
Stuka mi przegub wewnętrzny po lewej stronie. Znalazłem na allegro z informacją że po obu stronach są różne, po pytaniu do sprzedawcy otrzymałem dwie aukcje:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1476746020
http://allegro.pl/show_item.php?item=1489168050

i info: " różnie była montowana półoś w tych autach
Trzeba sprawdzić który przegub jest po której stronie w Pana aucie". Czy ktoś orientuje się który przegub będzie ok?

_papa_ - Czw Mar 24, 2011 11:08

Jeśli mówisz o lewym przegubie siedząc za kierownicą to będzie ten z pierwszej aukcji. Jest on połączony z wałkiem pośrednim więc musi mieć "otwór" na tenże wałek.
carlo - Czw Mar 24, 2011 18:42

Jeśli chodzi o przeguby nie kupuj żadnego badziewia.
Lepiej zapłacić trochę więcej i kupić coś porządnego.

Zmieniałem przeguby ZEWNĘTRZNE i czeka mnie kolejna wymiana, bo już się jeden z nich tłucze. Tak właśnie chciałem zaoszczędzić. Sprzedawca zarzekał się, że są dobrej, jakości
a ja pojeżdziłem na nich zaledwie rok.

pozdro

bastek - Czw Mar 24, 2011 22:10

carlo, tylko że wewn sprzedaje tylko jeden gościu na allegro, żaden sklep tego nie ma tak że nie ma w czym wybierać.
Tomi - Czw Mar 24, 2011 23:27

bastek napisał/a:
carlo, tylko że wewn sprzedaje tylko jeden gościu na allegro, żaden sklep tego nie ma tak że nie ma w czym wybierać.


Z przegubami wewnętrznymi do 'hondowskich 6-setek" nie ma chyba takiego problemu.

bastek - Czw Mar 24, 2011 23:31

Ja jakiś czas temu szukałem do sdi i była katastrofa, do benzyny też jest ciężko niestety
Tomi - Czw Mar 24, 2011 23:36

bastek napisał/a:
Ja jakiś czas temu szukałem do sdi i była katastrofa, do benzyny też jest ciężko niestety


Do klekota jest faktycznie trudno. Do benzyny wystarczyło zadzwonić do 2-3 hurtowni i nie było problemu. Jedyny problem był taki, że jedna strona była dostępna w tańszych i droższych wersjach. Druga natomiast tylko w droższej, bardziej renomowanej wersji.

Perez - Pią Mar 25, 2011 01:42

Tomi napisał/a:
Druga natomiast tylko w droższej, bardziej renomowanej wersji.

Bo "podobno się nie psują", ale jak życie pokazuje coraz częściej się sypią.
Ja u siebie zmieniałem, ale wrzucałem używki. Jak napisał _papa_ siedząc za kierownicą po lewej stronie masz długą półoś, a po prawej krótką.
Jest jeszcze jedno pytanie. Czy to na pewno przegub? Rozumiem, że przy puszczaniu sprzęgła na 1 słyszysz lekkie puknięcie? Ja tak miałem i po zmianie przegubu nic się nie zmieniło, kolega tak ma w Accordzie i też się nie zmieniło, pukało dalej. Potem koledze wysypała się skrzynia i po wymianie skrzyni problem ustał.

bastek - Pią Mar 25, 2011 01:44

Perez napisał/a:
Rozumiem, że przy puszczaniu sprzęgła na 1 słyszysz lekkie puknięcie? Ja tak miałem i po zmianie przegubu nic się nie zmieniło, kolega tak ma w Accordzie i też się nie zmieniło, pukało dalej. Potem koledze wysypała się skrzynia i po wymianie skrzyni problem ustał.

bo to różnicówka tyka, przerabiałem ten problem w Crxie

Gulag - Pią Mar 25, 2011 07:38

Perez napisał/a:
Jest jeszcze jedno pytanie. Czy to na pewno przegub? Rozumiem, że przy puszczaniu sprzęgła na 1 słyszysz lekkie puknięcie?


U mnie obiaw jest inny przy kręceniu kierownicą tak przy 45 stopniach słychać stuknięcie, jak złapię za pół oś i poruszam od i do koła jest luz i słychać to samo stuknięcie. Na początku wymieniłem przegub zewnętrzny ale nic się nie poprawiło, pojechałem do mechanika który wymieniał i stwierdził że trzeba jeszcze wewnętrzny zmienić.

bastek - Pią Mar 25, 2011 12:58

Gulag napisał/a:
jak złapię za pół oś i poruszam od i do koła jest luz

tam zawsze jest luz, normalna sprawa

Jak stuka to w którą stronę kręcisz? Ruszaj półosią przy przegubie wewn przy skręconych kołach. powinieneś wyczuć ten luz.

_papa_ - Pią Mar 25, 2011 14:09

Perez napisał/a:
Ja tak miałem i po zmianie przegubu nic się nie zmieniło, kolega tak ma w Accordzie i też się nie zmieniło, pukało dalej
Przy bardziej intensywnym eksploatowaniu wyrabia się mechanizm różnicowy. podobno tworzą się luzy gdzieś na łożyskach (a przynajmniej tak twierdzi mój mechanik) Nie wpływa to na eksploatację poza wiadomym stukaniem podczas ruszania.
bastek - Pią Mar 25, 2011 14:34

_papa_ napisał/a:
podobno tworzą się luzy gdzieś na łożyskach

zgadza się

_papa_ napisał/a:
Nie wpływa to na eksploatację poza wiadomym stukaniem podczas ruszania.

Oj ma i to niestety spore, może zrobić akuku i po skrzynce tak jak niżej na foto w skrzyni L3 z crxa


_papa_ - Pią Mar 25, 2011 19:06

bastek napisał/a:
Oj ma i to niestety spore, może zrobić akuku i po skrzynce tak jak niżej na foto w skrzyni L3 z crxa

No ale to była skrzynia od crx'a w N2C4 nie musi nic takiego się stać. Ja tak jeżdżę już trzeci rok i nic negatywnego poza lekkimi stukami nie ma. Wiadomo z czasem trzeba będzie to naprawić/wymienić.

bastek - Pią Mar 25, 2011 20:17

_papa_, może masz racje, nie znam tej skrzyni na tyle ale wolę dmuchać na zimne
tomason - Pią Mar 25, 2011 23:25

no a ja wlasnie sie zastanawialem dlaczego mi tak puka przy ruszaniu czasami :D Jaki koszt takiej naprawy?
Perez - Sob Mar 26, 2011 10:45

_papa_, w moim aucie pukało 5 lat, auto zazwyczaj jeździło z pedałem w podłodze z samych świateł od 1 zaczynając, więc skrzynia dostawała po pupsku i nic się nie działo, auto sprzedałem i następny właściciel też tak jeździ i nic się nie dzieje, ale koledze w Accordzie zaczęło pukać i niedługo po tym wymieniał skrzynię, ale nie wiem czy to od tego padła skrzynka, a kolega jeździ baaaaardzo spokojnie.
Lukas91 - Sob Cze 30, 2012 11:13
Temat postu: Re: [618] Przegub wewnętrzny, jaki?
Witam ..poszukuję przegub wewnętrzny do Rover 400 poj.2.0l benzyna :sad: rok prod.1998 o wymiarach :
od strony półosi: 25
od strony skrzyni 29
uszczelniacz 40

jeśli ktoś posiada jakieś kontakty do firm zajmujących się sprzedażą takich przegubów to prosiłbym o wysyłanie na gg nr:7500220
...po prostu nigdzie nie mogę dostać takiego przegubu...bynajmniej do benzyniaka ...z góry dzięki :D

Perez - Sob Cze 30, 2012 11:49

polecam toma team
Lukas91 - Sob Cze 30, 2012 12:50

ok dzięki ...lecz jak widać po wymiarach przegubu jest on trudny do zdobycia ...obdzwoniłem większość firm a jak mają to tylko do TDI ...także do benzyniaka trudno o taki przegub..ale nic bede próbował w toma team....jeszcze raz dzieki
Marrkus - Nie Lip 01, 2012 13:23

Akurat jeśli masz 2.0 benzynę to przegub od diesla będzie identyczny. I tu i tu siedzi skrzynia PG1. Należy tylko pilnować jakie masz uszczelniacze - były dwa rodzaje i nie są one ze sobą zamienne (tzn jak masz starszy typ przeguby i uszczelnienia to musisz zostać przy starszym jak masz nowsze to musi być nowsze).




Lukas91 - Pon Lip 02, 2012 08:36

Ok ..dzięki ..pytałem bo jeden klient z którym kontaktowałem się w sprawie przegubu powiedział mi ze do diesela nie będzie pasował bo to zupełnie inne przeguby..a po czym poznać że to starszy rodzaj uszczelnienia i przegubu ??