|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Offtopic - Małe porównanie ;)
maciej - Czw Mar 24, 2011 09:55 Temat postu: Małe porównanie ;) http://www.wykop.pl/artyk...olska-trasa-s8/
maniaq - Czw Mar 24, 2011 10:33
ciekawe co na to polscy inzynierowie, budowniczy itp itd. ?
Remigiusz - Czw Mar 24, 2011 11:19
Troche zle porownanie to jest
Jak by w Dubaju metro bylo caly czas te 70km pod ziemia by tez wiecej kosztowalo
Porownanie jak jablko i gruszka
maciej - Czw Mar 24, 2011 14:47
Remi55, ale nasza droga jest cała na powierzchni i nie ma stacji, ani schodów ruchomych...
Do tego S8 ma tylko kilkaset metrów torów, a nie 70 km * 2 tory.
faecd - Czw Mar 24, 2011 22:31
maniaq napisał/a: | ciekawe co na to polscy inzynierowie, budowniczy itp itd. ? |
Ja jestem budowlancem, inzynierem budownictwa, w trakcie studiow magisterskich i powiem wam, ze czytac nie umiecie!!! albo ktos nie umie pisac
"Wart 4,2 miliardów USD (12,6 mld PLN) projekt metra w Dubaju" projekt to projekt! A nie cale przedsiewziecie:)
Poza tym tak sie wydaje, ze drogi sa tanie, wlasnie nie sa. Fundamenty pod linie kolejawa sa znacznie mniejsze, mniej obciazone niz pod droge. Drogi projektuje sie pod obciazenia tirami i innymi samochodami ciezaworymi o duzej masie..
Nie wiem czy wiecie, ale jak jedna ciezarowka przejedzie po asfalcie to wyrzadza taka szkode dla nawierzchni co 1000 aut osobowych!!!
Co za tym idzie technologia, technologia, technologia i kasa!
Pływak - Czw Mar 24, 2011 22:40
faecd napisał/a: | [
Co za tym idzie technologia, technologia, technologia i kasa! |
.... i przekręty np. jak to niedawno było, że w dzień przywozili materiał na budowę, a w nocy wywozili
krzychu.b - Pią Mar 25, 2011 01:05
faecd, Ja mam małą firemkę mimo to wygrałem parę przetargów .Podstawowym kryterium jest koszt i czas realizacji.Nie można na tanich materiałach budowlanopodobnych czegoś solidnie zrobić a tym bardziej w czasie który nie pozwala na związanie cementu.Podsumowując jeśli dalej będą kryteria szybko i tanio to nasza Najjaśniejsza RP będzie miała dziurawe drogi i nowe stadiony które w dniu odbioru nie nadają się do grania itp.....A Dubaj mają kase a za fuszere obcinają jaj....
maciej - Pią Mar 25, 2011 10:45
faecd napisał/a: | "Wart 4,2 miliardów USD (12,6 mld PLN) projekt metra w Dubaju" projekt to projekt! A nie cale przedsiewziecie:) |
Eee... Mam wrażenie, że nie masz racji.
"Projekt" w rozumieniu dziennikarzy to nie koniecznie "projekt budowlany", a raczej właśnie, ze "staropolskiego" ,w znaczeniu "Project management'u" - niestety nasi dziennikarze trochę zbyt wybiórczo uczą się angielskiego i niektóre słowa przenoszą dosłownie, zamiast przetłumaczyć.
faecd napisał/a: | Poza tym tak sie wydaje, ze drogi sa tanie, wlasnie nie sa. Fundamenty pod linie kolejawa sa znacznie mniejsze, mniej obciazone niz pod droge. Drogi projektuje sie pod obciazenia tirami i innymi samochodami ciezaworymi o duzej masie..
Nie wiem czy wiecie, ale jak jedna ciezarowka przejedzie po asfalcie to wyrzadza taka szkode dla nawierzchni co 1000 aut osobowych!!! |
Hmm...
Wydaj mi się jednak, że to pociągi są cięższe...
http://www.ekk-wagon.pl/O...PL/Default.aspx
Masa własna jednego, pierwszego z brzegu, wagonu 20t, nacisk na oś 20t, a pociąg może mieć 50 wagonów jeden przy drugim...
Wiem, że metro jest trochę lżejsze, ale z drugiej strony masz jeszcze tunele, których na S8 nie ma - jeżdżę nią prawie codziennie.
|
|