|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Gdzie kupie taką śrubę???
tommyyogi - Czw Mar 24, 2011 18:40 Temat postu: [R416] Gdzie kupie taką śrubę??? Witam wszystkich.
Potrzebuje kupić dwie śruby do wahacza poprzecznego tył, ale nigdzie nie mogę takowej znaleźć.
Na rys.1 śruba jest oznaczona numerem 17
Pytania:
1. Gdzie można taką śrubę dostać???
2. Czy mogę zastąpić tą śrubę inną o tych samych wymiarach.
3. Jaki jest wymiar tej śruby (skok gwintu, rozmiar, i twardość śruby)
Dziękuję za pomoc.
Jugol - Czw Mar 24, 2011 19:23
tommyyogi napisał/a: | 1. Gdzie można taką śrubę dostać???
2. Czy mogę zastąpić tą śrubę inną o tych samych wymiarach.
3. Jaki jest wymiar tej śruby (skok gwintu, rozmiar, i twardość śruby) |
1.Najpewniej na szrocie, zdemontowac z innego R.
2.Wymiary to jedno, a twardość śruby to drugie. Zerknij czy nie ma ona ozn. twardości na łbie i jak Ci sie uda znaleźć w jakims śrubeksie identyczną: wymiar i twardość to jak najbardziej tak.
3.Jedyny sposób to mieć org. i pomierzyć.
tommyyogi - Czw Mar 24, 2011 19:37
Jugol, Jugol napisał/a: |
1.Najpewniej na szrocie, zdemontowac z innego R. |
To było by najprostsze rozwiązanie , tylko zapomniałem dodać ze potrzebuje takie śruby o 10mm dłuższe.
Najchętniej bym taką dokupił o tych samych wymiarach i twardości ale zastanawia mnie tylko to czy potrzebne są te nacięcia poprzeczne na śrubie?
Jugol - Czw Mar 24, 2011 19:43
Po co Ci o 1cm dłuższe
Nacięcia są nieważne, 2 tygodnie temu miałem rozebrane przednie zawieszenie na czynniki pierwsze, tam są identyczne śruby, ale nigdzie nie było jakiegokolwiek wielowpustu na te wycięcia.
Ja Ci radzę tak: sprawdź twardość- to ważne, i poszukaj w sklepie ze śrubami, gwint powinien być ciut drobniejszy od metrycznego
camaro17 - Czw Mar 24, 2011 20:02
Jugol, Tommiemu potrzebna jest dłuższa bo chce zamontować tylną dolna rozpórkę zapinająca tylne zawieszenie
snake0908 - Czw Mar 24, 2011 20:03
tommyyogi napisał/a: | Najchętniej bym taką dokupił o tych samych wymiarach i twardości ale zastanawia mnie tylko to czy potrzebne są te nacięcia poprzeczne na śrubie? |
Te poprzeczne nacięcia są po to żeby zapobiec zapieczeniu się śruby w tulei metalowo gumowej. W praktyce i tak się zapieka. Założysz śrubę bez tego to tez będzie OK, najważniejsze żeby była to śruba atestowana o określonej twardości.
pozdr
Jugol - Czw Mar 24, 2011 20:29
Też o tym pomyślałem jak to rozebrałem, więc przy składaniu dałem tam cienką warstwę smaru grafitowego, żeby w przyszłości było łatwiej. Ale o dziwo śruba była nie zapieczona- poszła lekko i była jakimś bezbarwnym tłuszczem pociągnięta.
tommyyogi - Czw Mar 24, 2011 20:32
To teraz mi tylko potrzeba wiedzieć jaka to twardość
Obstawiam na 8.8 albo 10.8 twardości.
Jak by ktoś miał takowe informacje nt twardości to niech poda
bedę wdzięczny i chyba nie tylko ja
Jugol - Czw Mar 24, 2011 20:37
Też myślę, że w granicach 8.8, ale pamiętaj za twardej też nie możesz dać, bo pęknie
greg-si - Czw Mar 24, 2011 21:06
camaro17 napisał/a: | Jugol, Tommiemu potrzebna jest dłuższa bo chce zamontować tylną dolna rozpórkę zapinająca tylne zawieszenie |
Tylko że ta śruba łączy wahacz poprzeczny z wzdłużnym.
8.8 będzie za miękka. W zawieszeniu na ogół stosuje się 10,8 ale widziałem że ludzie wsadzają też 12,8. Ja do mocowania stabilizatora użyłem 10,8.
A na śrubie przynajmniej u mnie nie ma oznaczeń twardości. Dziś grzebałem w tamtych okolicach i łepek jest bez jakichkolwiek oznaczeń.
Remigiusz - Czw Mar 24, 2011 21:07
camaro17 napisał/a: | Jugol, Tommiemu potrzebna jest dłuższa bo chce zamontować tylną dolna rozpórkę zapinająca tylne zawieszenie |
To po co jemu dłuższa śrubę Ja mam tez dolna rozpórkę ale orig. śruba wystarcza żeby przykręcić
Ja mam taka
[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 21:07 ]
Ta sruba jest 10.8
Jugol - Czw Mar 24, 2011 21:08
W sumie już kumam o co chodzi- spoko wystarczy org. śruba, ma w końcu zapas jak pamiętam, a tu dochodzi zaledwie ok. 3mm
greg-si - Czw Mar 24, 2011 21:17
Remi55, tylko czy rozpórka z takim mocowaniem cokolwiek daje. Na chłopski rozum mało jeśli w ogóle coś daje bo to mocowanie do śruby jest tak cienkie że całość i tak pracuje.
W hondach robią ASR`y które odpowiadają za lepsze usztywnienie tego miejsca oraz miejsce montażu grubszego stabilizatora tylnego żeby nie rozerwał karoserii.
tommyyogi - Czw Mar 24, 2011 21:27
Remi55 napisał/a: |
To po co jemu dłuższa śrubę Ja mam tez dolna rozpórkę ale orig. śruba wystarcza żeby przykręcić |
Niestety do mojej rozpórki obecna śruba była za krótka dlatego szukam dłuższej o 10mm.
Poza tym jak patrzyłem na moje śruby to nie mają zadnego zapasu. Możliwe ze juz ktoś coś wcześniej wymieniał.
Remigiusz - Czw Mar 24, 2011 21:30
greg-si, ahh taki bajer to inna sprawa
[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 21:28 ]
tommyyogi, Zapasu na śrubie jest jakieś 5mm bo łepek wystaje z gwintu
[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 21:30 ]
Aha nie wiem czy te śruby nie są takiej samej lub dłuższej długości jak te co sie przykręca mocowanie poduszki górnej w Dieslu bo takie jeszcze mam Mógł bym tobie wysłać
faecd - Czw Mar 24, 2011 21:33
Chlopaki czytam ten temat i jako inzynier budownictwa az mnie w oczy kłuje jak piszecie o jakiejs twardosci sruby i miekkosci.
Oznaczenia 5.8, 8.8 czy inne to NIE sa twardosci!
To sa klasy srub! Dokladniej rzecz ujmujac pierwsza cyfra odpowiada za granice wytrzymalaosci na rozciaganie a druga odnosi sie do granicy plastycznosci.
Dla przykladu, sruba klasy 5.6
Pierwsza lcyfra 5 oznacza 500MPa wytrzymalosci na rozciaganie (Rm=5x100MPa=500MPa)
Druga cyfra odniesiona jako dziesiata czesc procentu wyznacza granice plastycznosci stali w zaleznosci od Rm
Re=60%Rm=0,6*500MPa=300MPa (60% bo klasa 5.6)
Prosze uzywajcie poprawnych okreslen klas wytrzymalosci srub. Bo miekkosc i twardosc nie ma tu nic do rzeczy. Na coz nam twarda a malo wytrzymala sruba?
[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 21:33 ]
Wnoszac cos do tematu, kup normalna srube jaka tam jest M10 czy M12 (na zdjeciu nie widac jaka to jest) najwyzej gwint w gornej czesci opierdziel fleksem i skrecaj.
Numerem klucza sie nie sugeruj. Tak samo ja kupowlaem ostatnio do silnika M6-tki, ktore w R sa na klucz 8, a ja dostalem na 10. No chyba, ze masz dobry sklep metalurgiczny w okolicy, w ktorym dobierzesz idealna srube
Jugol - Czw Mar 24, 2011 21:34
No popatrz faecd, 20 lat ze ślusarką mam do czynienia i cały czas myślałem, że chodzi o twardość , ale jak mówią człowiek całe życie się uczy, a i tak głupi umiera Dzięki za fachową radę
tommyyogi - Czw Mar 24, 2011 21:39
faecd, nie wszyscy są inżynierami budownictwa jak Ty i niektórzy mogą nie wiedzieć co oznacza każda z poszczególnych cyfr. Dla mnie jak i dla innych śmiertelników każdy wie o co chodzi pisząc 8.8 lub 10.8
Dzięki za wykład dt oznaczeń śrub. Będziemy się stosować.
Remigiusz - Czw Mar 24, 2011 21:54
faecd, Racja co piszesz ale jakość oznacza ile ta śruba wytrzyma, czyli na chłopski rozum dla innych
Ja to znam jako, jeszcze Pan Ing. nie jestem
10.8
fy,b= 80kN/cm^2 czyli na rozciaganie wytrzymuje 8ton na 1cm^2 TO jest tez granica gdzie jak się do tylu śruby naciągnie wróci z powrotem na swoje poprzednia długość
fu,b= 100kN/cm^2 to jest granica gdzie się maksymalnie rozciągnie i to swojej plastyczności juz nie wróci i przy wiekszym obciążeniu sie urwie.
BTW w Polsce się używa MPa
Jugol - Czw Mar 24, 2011 21:57
W Polsce się używa MPa
Skończmy już ten offtop
greg-si - Czw Mar 24, 2011 22:02
faecd napisał/a: | To sa klasy srub! Dokladniej rzecz ujmujac pierwsza cyfra odpowiada za granice wytrzymalaosci na rozciaganie a druga odnosi sie do granicy plastycznosci. |
Co owocuje twardością w sposób mało trywialny.
Fakt że śruby są oznaczane i nazywane 'klasą' ale to nie oznacza że sformułowanie 'twardość' jest złe. To skrót myślowy których pełno w dzisiejszych czasach.
Jak szukamy dziury w całym to jako matematyk proszę o dobre sformułowania matematyczne
faecd napisał/a: | dziesiata czesc procentu |
Dziesiętna część procenta to promil. Czyli według tego co napisałeś nie powinno to być 0,6=60%.
Peace
tommyyogi - Czw Mar 24, 2011 22:38
Takowa rozpórkę chce zamontować a w przyszłości ASRa
Dla zaspokojenia ciekawości zobacze czy założenie samej rury coś polepszy prowadzenie.
faecd - Pią Mar 25, 2011 10:57
Mnie tylko chodzi o to okreslenie. Twardosc to sie wyznacza metoda brinnela, rockwella itp. Dla przykladu żeliwo, twarde i kurche tymsamym malonośne
Remi55 napisał/a: | fy,b= 80kN/cm^2 czyli na rozciaganie wytrzymuje 8ton na 1cm^2 TO jest tez granica gdzie jak się do tylu śruby naciągnie wróci z powrotem na swoje poprzednia długość
fu,b= 100kN/cm^2 to jest granica gdzie się maksymalnie rozciągnie i to swojej plastyczności juz nie wróci i przy wiekszym obciążeniu sie urwie.
BTW w Polsce się używa MPa |
Tak MPa, f_d stali zwyczajnej przyjmujemy 215 MPa ale przeciez 10MPa=1kN/(cm^2) wiec przelicznik jest banalny.
greg-si napisał/a: | Jak szukamy dziury w całym to jako matematyk proszę o dobre sformułowania matematyczne
faecd napisał/a:
dziesiata czesc procentu |
aaaaaaaaaale wtopa! racja winno byc liczba dziesiatek procentu oooo
zwracam honor, racja! Sam jako matematyk bije sie w piers za ta wpadke
greg-si napisał/a: | Co owocuje twardością w sposób mało trywialny. |
NIE
Jugol napisał/a: | Skończmy już ten offtop |
Racja, ale nie ma co ukrywac, dosc sympatyczna lekcja dla kazdego
tommyyogi,
coz to za rozporka? Gdzie? Co? Jak? Skad? Za ile?
tommyyogi - Pią Mar 25, 2011 12:05
faecd, rozpórka ta oferowana jest przez firmę ULTRA RACING
http://www.ultraracing.com.my/ co prawda problem jest z dostępnością tych produktów w polsce. Ceny nigdzie nie znalazłem, swoją zrobiłem sam.
Pozdrawiam
greg-si - Pią Mar 25, 2011 13:16
tommyyogi, rozumiem że stabilizatory z ZS180 już wrzuciłeś?
Górne rozpórki masz? I jaki zawias? Ogólnie rozpórki czuć że się wrzuciło jak jest twardy zawias. Wtedy duże obciążenia są przenoszone na budę i faktycznie niby kawałek rurki a różnica spora.
tommyyogi - Pią Mar 25, 2011 18:19
greg-si, docelowo chce wszystko zamontować razem łącznie w całym kompletem tulejek. Powoli sobie wszystko przygotowuje do montażu (piaskowanie, malowanie proszkowe i zakup wszystkich niezbędnych rzeczy typu śruby i tulejki)
Zawieszenie odkąd kupiłem auto jest twarde aż nie wygodne. Sprężyny mam eibacha ale ciężko mi na dzień dzisiejszy spisać z nich numer seryjny. Wiec nie wiem ile są na minusie. Zato problem stanowią wszystkie spowalniacze poprzeczne na jezdni i wysokie krawężniki. Bez umiejętnego zjeżdżania z nich zawsze ocieram.
Jak będzie cieplej to postaram się ściągnąć koło i uzyskać więcej informacji do zawiasu.
Pozdrawiam
Tomi - Wto Mar 29, 2011 07:41
Może pomyśl o czymś takim?
[ Dodano: Wto Mar 29, 2011 08:41 ]
A na tył tej samej firmy:
góra
dół
tommyyogi - Wto Kwi 12, 2011 20:54
Witam.
Udało mi się kupić śruby na imbus M10 x 1.5 klasa 12.9
Dodatkowo zakupiłem 2 wahacze tylne i wymieniłem w nich tuleje na poliuretany.
Teraz czekam jeszcze na rozpórkę aż wróci z malowania i będę zabierał się za montowanie.
A na koniec stabilizator.
Jak już będę miał wszystko to dam znać co i jak.
Pozdrawiam
greg-si - Wto Kwi 12, 2011 21:00
Te imbusy masz zamiar wkręcać by zamontować te wahacze?
Jeśli tak to odradzam bo później raczej ich nie odkręcisz jakby coś było trzeba zrobić.
Rozpórkę przednią dolną wrzucasz?
Remigiusz - Wto Kwi 12, 2011 21:05
greg-si, Dolna tył montuje
tommyyogi, Mógł byś takie tule z PU do wahaczy zrobić w większej ilości na sprzedaż Chętnie bym takie coś zamontował
greg-si - Wto Kwi 12, 2011 21:10
Remi55 napisał/a: | greg-si, Dolna tył montuje |
Pytam o przednia nie tylną.
Remi55 napisał/a: | tommyyogi, Mógł byś takie tule z PU do wahaczy zrobić w większej ilości na sprzedaż Chętnie bym takie coś zamontował |
Takie rzeczy możesz dostać od ręki.
http://www.strongflex.vot...uemart&Itemid=1
tommyyogi - Wto Kwi 12, 2011 21:23
Remi55, dokładnie w strong flexie kupiłem te tuleje. Cały komplet na tylne wahacze kosztuje 233 zł.
greg-si, niestety innych śrub nie mogłem dostać. Jak będzie trzeba za jakiś czas coś robić przy wahaczach to się utnie flexem śruby albo może uda się jakoś odkręcić.
Nad przednią dolną rozpórką też myślę ale jeszcze nie wiem jaką.
greg-si - Wto Kwi 12, 2011 21:30
Cytat: | Nad przednią dolną rozpórką też myślę ale jeszcze nie wiem jaką. |
Ja właśnie myślę bo oem z civica VTi to śmieszny koszt. Tylko czy to coś w ogóle da?
Ale chyba kupię
Co do poliuretanu. Miałem wrzucać na całe zawieszenie ale jak mam jeszcze rok tym pojeździć to szkoda zachodu. Ale chyba kupię tylko do mocowania stabilizatorów przedniego i tylnego bo już są troszkę zmęczone. Reszta jak narazie trzyma się dobrze.
Remigiusz - Wto Kwi 12, 2011 22:12
greg-si, Czemu ja tej strony nie znam
Tomi - Sro Kwi 13, 2011 09:04
greg-si napisał/a: | Cytat: | Nad przednią dolną rozpórką też myślę ale jeszcze nie wiem jaką. |
Ja właśnie myślę bo oem z civica VTi to śmieszny koszt. Tylko czy to coś w ogóle da?
Ale chyba kupię
|
Trzeba było kupić... jak tyle kosztowała. Teraz zdrożała chyba 4-krotnie
Kiedyś ok. 70, teraz chyba 170.
greg-si - Sro Kwi 13, 2011 09:11
Tomi
Używka to grosze:
http://allegro.pl/honda-c...1543229676.html
camaro17 - Sro Kwi 13, 2011 19:37
greg-si, ostatnio się mocno przyglądałem ewentualnemu zamocowaniu ten przedniej dolnej rozpórki z góry widać po dwa otwory na stronę, no tak ale one nie są na przelot to w takim razie jak ją skręcić, masz może jakiś pomysł
greg-si - Sro Kwi 13, 2011 20:35
camaro17 napisał/a: | ale one nie są na przelot to w takim razie jak ją skręcić, masz może jakiś pomysł |
Tam jest gwint o skoku 1,25 z tego co jarzę.
Jutro wjadę sobie na kanał i oblukam czy tam wejdzie ta rozpórka bo łapa skrzyni może troszkę przeszkadzać.
Remigiusz - Sro Kwi 13, 2011 21:27
greg-si, Zrób jakieś foty tych punktów mocowań proszę
greg-si - Czw Kwi 14, 2011 08:00
Tutaj jest rozpórka:
A tutaj po prawej stronie nie ma:
Z tym że foty nie moje ale u mnie też tutaj jest miejsce. Jak widać przy samej maglownicy.
camaro17 - Czw Kwi 14, 2011 08:39
greg-si, no tak dokładnie takie otworu są u mnie w samochodzie ale nie widzę aby one były na wylot i zastanawia mnie to jak trzeba złapać od spodu śrubę aby ja skręcić
greg-si - Czw Kwi 14, 2011 10:32
camaro17, ogarnij się i czytaj ze zrozumieniem!
Remigiusz - Czw Kwi 14, 2011 11:27
hmm bardzo ciekawe, nigdy na te otwory nie zwróciłem uwagi Ale jak są z jednej strony to i tez z drugiej strony będą otwory
Musze to zabzycz u siebie w 45 jak to tam wyglada.
greg-si - Czw Kwi 14, 2011 12:44
I klops.
Do R400 ze skrzynią R65 nie podejdzie taka rozpórka. Akurat w miejscu gdzie powinna przechodzić rozpórka są drążki od skrzyni biegów. Ciekawe jak to wygląda z PG1.
Remigiusz - Czw Kwi 14, 2011 13:11
greg-si, W Dieslu chyba Turbina będzie blokować lub kolektor wydechowy
tommyyogi - Czw Kwi 14, 2011 15:03
No to widzę że z przednią rozpórką są problemy. Ciekawe czy są jakieś dedykowane do R400 z skrzynią R65.
Ja swoje bebechy (wahacze i rozpórkę) dopiero będę miał zamontowane w przyszły czwartek 21 kwietnia. Do tego czasu może kupię i pomaluje tylny stabilizator.
Pozdrawiam.
greg-si - Czw Kwi 14, 2011 16:20
tommyyogi, chyba jedynie taką jak Tomi pokazał można kupić na przód. Ale to już na prawdę konkretny towar.
tommyyogi - Pią Kwi 22, 2011 10:31
No i zamontowane graty. Są Plusy i minusy tego zabiegu. Pacjent nie tłucze się już tak na dziurach. W trakcie zabiegu wymiany kół na letnie okazało się że skończyły się z przodu hamulce. W tej chwili hamuje już blachami. Nie kupujcie tarcz nacinanych, strasznie zjadają okładziny. Na temat rozpórki narazie się nie wypowiadam dopóki nie wymienię klocków. Strach przyciskać na zakręcie wiedząc że można już się nie zatrzymać
Kilka fot
camaro17 - Pią Kwi 22, 2011 19:32
tommyyogi, jak zawsze PROFI robota
|
|