Zobacz temat - [R75] Zawieszenie przednie - schemat
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zawieszenie przednie - schemat

grota10 - Pon Mar 28, 2011 20:10
Temat postu: [R75] Zawieszenie przednie - schemat
szukam rysunku pogladowego zawieszenia przedniego,nie moge znalezc .Prosze o pomoc
apples - Pon Mar 28, 2011 21:02

grota10 napisał/a:
szukam rysunku pogladowego zawieszenia przedniego,nie moge znalezc .
Co dokładnie Cię interesuje?
grota10 - Pon Mar 28, 2011 21:11

wszystkie elementy zawieszenia przedniego.Kiedys widzialem taki schemat jakby piorun walnal w srodek i wszystko sie lekko rozsypalo.Musze zregenerowac przod i chce zobaczyc pogladowo jakie czesci podlegaja wymianie.Byl taki schemat ale za cholere nie moge znalezc
apples - Pon Mar 28, 2011 21:17

Poszczególne elementy http://forum.roverki.eu/v...p=532819#532819 i http://forum.roverki.eu/v...p=426014#426014 oraz zdjęcie poniżej jako pogląd :wink:


grota10 - Wto Mar 29, 2011 18:04

jak pisalem musze wymienic koncowke drazka,wachacz,tuleje plywajace.Znalazlem sklep z czesciami firma TEKNOROT.Warto to kupic? ktos tej firmy czesci zakladal? Czy lepiej grozsze innej firmy.Moze jakies namiary.Ktos pisal ze mozna sam wklad tulei plywajacej i wcisnac ze mozna kupic.Czekam na podpowiedzi Podaje link do tej stronki http://www.czesci.v10.pl/...75-rj-99;1.html
dukat11 - Wto Mar 29, 2011 18:49

Ja mam tuleje Teknorot i sobie chwalę. Wcześniej miałem dużo droższe i były za miękkie.
apples - Wto Mar 29, 2011 19:04

grota10 napisał/a:
Znalazlem sklep z czesciami firma TEKNOROT.Warto to kupic? ktos tej firmy czesci zakladal? Czy lepiej grozsze innej firmy.
Ja mam Teknorota oba wahacze przednie, tuleję wahacza i oba drążki stabilizatora z przodu. Jak do tej pory nie mogę narzekać.
Końcówki drążków kierowniczych i drążki kierownicze będę zakładać Delphi i QH.

Jedna moja tylko rada. Jak kupisz nowe podzespoły to dołóż smaru grafitowego pod gumki osłaniające elementy ruchome, a wydłużysz im żywotność. :wink:

grota10 - Wto Mar 29, 2011 19:49

powiedz mi applesjesli mam wywalona koncowke jedna atrone to lepiej wymienic dwie czy tylko ta zuzyta? dwie ,wiadomo wiekszy koszt,to samo sie tyczy wachacza,jeden zuzyty czy dwa?.Mam zuzyta koncowke ale znalazlem koncowke razem z drazkiem,komplet za 125zl.Wymienic calosc czy na razie sama wybita koncowke.Kilka dni temu wymienialem sprzeglo wiec moj budrzet bardzo mocno nadszarpniety.i jeszcze jedno,czy dam rade zrobic to sam bez kanalu.A co z ta tuleja,cala czy tylko wklad.Jak uwazasz? Bardfzo duzo mi pomagasz :grin: dziekuje
apples - Wto Mar 29, 2011 20:32

grota10 napisał/a:
powiedz mi applesjesli mam wywalona koncowke jedna atrone to lepiej wymienic dwie czy tylko ta zuzyta?
Ja mam teraz też wywaloną jedną końcówkę i delikatnie jeden drążek, a wymieniam cały komplet (2 końcówki i 2 drążki). Dlaczego? Bo trzeba robić zbieżność, a nie mam zamiaru płacić za chwilę znowu za jej ustawianie i się niepotrzebnie bawić w pozorne oszczędzanie. Zrób jak uważasz bo nie trzeba wymieniać w komplecie.
grota10 napisał/a:
Mam zuzyta koncowke ale znalazlem koncowke razem z drazkiem,komplet za 125zl.
Nie kupuj tego kompletu. To jest końcówka do R75, a drążek od Forda Galaxy. Osobno kupisz taniej lub w tej cenie np. firmy QH.
grota10 napisał/a:
to samo sie tyczy wachacza,jeden zuzyty czy dwa
Wahacz wymień jeden, chociaż też u siebie wymieniłem od razu oba.
grota10 napisał/a:
A co z ta tuleja,cala czy tylko wklad.
Jak chcesz. Jeżeli poradzisz sobie z wymianą wkładu, to sam wkład.
grota10 napisał/a:
jeszcze jedno,czy dam rade zrobic to sam bez kanalu.
Dasz radę. Sam wymieniałem ostatnio owcze tuleje pod blokiem, a tylko z nimi jest mały problem bo do śrub kiepskie dojście. Tu znajdziesz jak wymienić http://forum.roverki.eu/v...p=494108#494108
grota10 napisał/a:
Bardfzo duzo mi pomagasz dziekuje
Spoko. :wink:
grota10 - Wto Mar 29, 2011 21:07

o delphi czytam negatywne opinie.A co to za firma http://www.moto-portal.pl...esci/637537.php sa bardzo tani Moze ktos z tego korzystal?
Warager - Sro Mar 30, 2011 07:20

grota10 napisał/a:
o delphi czytam negatywne opinie.A co to za firma http://www.moto-portal.pl...esci/637537.php sa bardzo tani Moze ktos z tego korzystal?


Hej!

Kupowałem u nich dużo części mdzy innymi 2 wahacze przednie teknorot. Mają kilka stron w necie, ale generalnie to jedna "firma".

Pamiętaj kup u nich najpierw jakąś tanią część, bo przy drugim zakupie masz już rabat.

Tuleje tylne wahacza nie kupuj z obudową, bo sama obudowa kosztuje jakieś 100 zł(oni chyba nie mają samych tulei), a jak nie jest Twoja uszkodzona to tylko wciśniesz wkład tulei.

Nie polecam wymiany wahacza bez kanału (tym bardziej wkładów tulei tylnych!), a to dlatego, że jeśli masz bardzo zużyty/wybity sworzeń nazwę go główny to nie wybijesz go ciężarem nawet samochodu. Ja musiałem naspawać na sworzeń klin i bić w poziomie.

pozdrawiam

apples - Sro Mar 30, 2011 07:33

grota10 napisał/a:
A co to za firma http://www.moto-portal.pl...esci/637537.php sa bardzo tani Moze ktos z tego korzystal?
Pytasz o sklep czy firmę wahacza?
Cytat:
SRLine, marka stworzona przez firmę Polcar, cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród klientów stawiających na jakość i bezpieczeństwo. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu firmy Polcar w branży motoryzacyjnej oraz doskonałej znajomości rynku wszystkie części samochodowe sygnowane znakiem SRL cechują się trwałością, wydajnością i niezawodnością. Proponowane przez nas sprzęgła, pompy wody, chłodnice oraz amortyzatory zostały wyprodukowane przez starannie wyselekcjonowane fabryki, na stałe współpracujące ze znanymi europejskimi markami. Rozwiązanie to, zapewnia naszym klientom dostęp do wysokiej jakości części w bardzo atrakcyjnych cenach.
Tworząc markę SRLine, myślą przewodnią było by zaoferować klientom nowe części samochodowe (pierwszo montażowe lub o równie wysokiej jakości), których cena jest znacznie lepiej dostosowana do panujących realiów rynkowych przez co oferta ta jest jedną z ciekawszych propozycji w swojej klasie produktów.
Sprzęgła, pompy wody oraz amortyzatory samochodowe SRLine to wysoka jakość, na którą Cię stać!
Może to być tania chińszczyzna. Szukaj może już lepiej Teknorota. Polcar jest również dystrybutorem Teknorota na Polskę.

[ Dodano: Sro Mar 30, 2011 08:33 ]
Cytat:
Nie polecam wymiany wahacza bez kanału (tym bardziej wkładów tulei tylnych!), a to dlatego, że jeśli masz bardzo zużyty/wybity sworzeń nazwę go główny to nie wybijesz go ciężarem nawet samochodu. Ja musiałem naspawać na sworzeń klin i bić w poziomie.
:shock:

Nie kumam co zrobiłeś. Sworzeń wybijasz od dołu do góry i wychodzi bez problemu. Trzeba najpier tylko poodkręcać wszystkie śruby by nie było naprężeń. Dobry młotek i po drugim uderzeniu wahacz na wierzchu. :wink:

Warager - Sro Mar 30, 2011 08:21

apples napisał/a:

Nie kumam co zrobiłeś. Sworzeń wybijasz od dołu do góry i wychodzi bez problemu. Trzeba najpier tylko poodkręcać wszystkie śruby by nie było naprężeń. Dobry młotek i po drugim uderzeniu wahacz na wierzchu. :wink:



Zadaj sobie pytanie, masz wybity drążek sworznia wahacza z gniazda całkowicie, ściągasz wahacz, a on dalej siedzi w gnieździe ławy i co robisz jeśli nie wychodzi bez problemu? :mrgreen:

apples - Sro Mar 30, 2011 08:59

Warager napisał/a:
Zadaj sobie pytanie, masz wybity drążek sworznia wahacza z gniazda całkowicie, ściągasz wahacz, a on dalej siedzi w gnieździe ławy i co robisz jeśli nie wychodzi bez problemu?
Trudno mi to sobie wyobrazić, ponieważ nie wyobrażam sobie jazdy z wahaczem tak wybitym, że rozpada się sam przy demontażu. Kamikaze ;>

Tak na serio, to odrdzewiacz i młotek. Nigdy mnie nie zawiedli. :wink:

Warager - Sro Mar 30, 2011 09:41

Jak już masz nowy wahacz to po co Ci stary w całości, będziesz go regenerował? :mrgreen: Zresztą póki nie wymienisz sobie wahaczy na nowe, to tak na prawdę nie wiesz na czym jeździsz conajmniej do czasu przeglądu. A pan Henio z SKP też Ci nie zajrzy do środka sworznia, może co najwyżej wskazać, że masz pękniętą jego obudowę.
apples - Sro Mar 30, 2011 09:55

Warager napisał/a:
ak już masz nowy wahacz to po co Ci stary w całości, będziesz go regenerował?
Bezpieczeństwo. O to mi chodziło. Jak można jeździć z tak wywalonym wahaczem.
Warager napisał/a:
Zresztą póki nie wymienisz sobie wahaczy na nowe, to tak na prawdę nie wiesz na czym jeździsz conajmniej do czasu przeglądu. A pan Henio z SKP też Ci nie zajrzy do środka sworznia, może co najwyżej wskazać, że masz pękniętą jego obudowę.
Tak, tak. Głuchy nie jestem, więc stukanie w zawieszeniu usłyszę :razz: , a sprawdzić potrafię samemu.
Warager - Sro Mar 30, 2011 10:40

apples napisał/a:
Bezpieczeństwo. O to mi chodziło. Jak można jeździć z tak wywalonym wahaczem.


Jest to pytanie retoryczne jak widzę, więc nie wymaga odpowiedzi. Natomiast jak widocznie nie wiesz, nie zawsze zużyty sworzeń wahacza będzie wydawał dzwięki zużycia, zwłaszcza, jeśli tylna tuleja jest cała.

Nie wiem jak Ty to potrafisz sam sprawdzić pod blokiem co jest w sworzniu wahacza przedniego, masz jakieś nadprzyrodzone zdolności superbohatera z komiksów? :shock:

apples - Sro Mar 30, 2011 10:49

Warager napisał/a:
Jest to pytanie retoryczne jak widzę, więc nie wymaga odpowiedzi. Natomiast jak widocznie nie wiesz, nie zawsze zużyty sworzeń wahacza będzie wydawał dzwięki zużycia, zwłaszcza, jeśli tylna tuleja jest cała.
Musiałbyś jeździć tylko po drodze idealnie równej - jak lustro, aby nie wydawał stuków.
Warager napisał/a:
Nie wiem jak Ty to potrafisz sam sprawdzić pod blokiem co jest w sworzniu wahacza przedniego, masz jakieś nadprzyrodzone zdolności superbohatera z komiksów?
Domniemam że chodzi Ci o sprawdzenie luzów sworznia? Jeśli tak, to trzeba wiedzieć jak i co sprawdzać. Żadna filozofia. :wink: Co do komiksów - sam się chyba za dużo ich naoglądałeś. Zwłaszcza tych ze spawarkami. :wink:

Warager napisał/a:
co jest w sworzniu wahacza przedniego
Co to znaczy "w" sworzniu?
Warager napisał/a:
drążek sworznia wahacza z gniazda
Co to jest drążek sworznia?
Warager napisał/a:
gnieździe ławy
Co to jest gniazdo ławy?

Widzę, że nie bardzo wiesz o czym piszesz, więc zakończmy lepiej temat (Offtop).

Pozdrawiam
apples

Warager - Sro Mar 30, 2011 16:23

apples napisał/a:
Nie kumam co zrobiłeś.


Napisałeś to, a ja Ci próbowałem wyjaśnić, używając potocznego języka.

Z pozostałych pytań wnioskuję, że albo nie interesuje Ciebie wyjaśnienie o co mi chodzi, albo nie masz wyobraźni, albo nigdy nie wymieniałeś wahacza przedniego w r75. :ok:

grota10 - Sro Mar 30, 2011 17:19

wiecej pozytywnych opinii jest na Teknorota wiec takie bede zakladaljesli- no wlasnie.Dzis bylem w warsztacie w Lubieszynie blisko przejscia(kto ze szczecina i okolic bedzie wiedzial),firma nazywa sie GARARIN lubieszyn 5B.Robia tylko i wylacznie zawieszenia tz.regeneruja.Gosciu bardzo przekonywal mnie ze lepiej regenerowac niz zakladac zamienniki nie wiadomo jakiego pochodzenia.Regeneruja kompleksowo calosc znaczy cale zawieszenie,kasuja wszystkie luzy jakie sa wlacznie z maglownica,daja roczna gwarancje.Po pol roku jedziesz na darmowy przeglad a pozniej po roku.Co wy na taki rodzaj zabiegu? wydaje mi sie na chlopski rozum ze powinno byc taniej niz kompletowanie samemu czaesci i chyba bardziej pewne ze wszystkie luzy zostana skasowane.A moze ktos z okolic szczecina mial z tym warsztatem do czynienia i moze na ten temat cos powiedziec.Moge podac namiary zainteresowanym na tego goscia
apples - Sro Mar 30, 2011 18:17

Warager napisał/a:
Z pozostałych pytań wnioskuję, że albo nie interesuje Ciebie wyjaśnienie o co mi chodzi, albo nie masz wyobraźni, albo nigdy nie wymieniałeś wahacza przedniego w r75.
Właśnie tak jest. :ok2:
grota10 - Sro Mar 30, 2011 18:44

a co myslicie o tym o czym wczesniej pisalem?
thorgalxxx - Sro Mar 30, 2011 19:50

Witam to ja się podepnę pod temat.

To jak w końcu z tym Teknorotem. Bo muszę wymienić obydwa wahacze, i nie wiem czy warto kupić. Żeby się nie rozleciały po pół roku.

Pozdrawiam

apples - Sro Mar 30, 2011 20:07

grota10 napisał/a:
a co myslicie o tym o czym wczesniej pisalem?
Poszukaj na forum. Pisałem o regeneracji.
thorgalxxx napisał/a:
To jak w końcu z tym Teknorotem. Bo muszę wymienić obydwa wahacze, i nie wiem czy warto kupić. Żeby się nie rozleciały po pół roku.
Zakładaj i nie pytaj. Mam już chyba 2 lata i nic złego się nie dzieje.
thorgalxxx - Sro Mar 30, 2011 20:11

Fajnie dzięki. A jaki sklep na necie najtańszy???
grota10 - Sro Mar 30, 2011 20:32

chyba tutaj masz najtaniej http://www.czesci.v10.pl/...75-rj-99;1.html zobacz jeszcze tu http://sklep.intercars.co...notitle=1&wsk=O
Warager - Czw Mar 31, 2011 11:55

GARARIN lubieszyn 5B opinia:



http://www.bmw-klub.szcze...80b274fda66b415

apples - Czw Mar 31, 2011 12:02

thorgalxxx napisał/a:
A jaki sklep na necie najtańszy???
http://www.motoneo.pl/ , http://www.iparts.pl/ lub http://www.motohurt.info/sklep/index.php
thorgalxxx - Czw Mar 31, 2011 17:13

Podziękował :)
Warager - Pon Kwi 25, 2011 13:02

A jak się nazywają w języku polskim elementy nr:

2- tuleje ramy pomocniczej ?
3 ?

z tego obrazka: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001545

Kto wymieniał? Są jakieś zamienniki od bmw po numerze? Tam stoi pod KGE100441.

grota10 - Wto Kwi 26, 2011 15:20

gagarin lubieszyn jest moze oki ale cholernie drogi.Przeglad 50zl jesli sie zdecydujesz na robote zwracaja.U mnie do wymiany byl wachacz jedna koncowka drazka i tuleje plywajace przednie 2 szt.Chcial za to wszystko 1450zl masakra kupilem wszystko teknorrota wachacz 350 gumy po50 koncowki 2szt 150 za robote zaplacilem350zl i juz smigam nic nie stuka jest oki.Musze rozkminic jak wyregulowac listwe kierownicza bo wiem ze jest taka mozliwosc.Jedynie co mne wkurza to to ze przy robocie zgilela mi klapka z nadkola przez ktora wymienia sie zarowki i jedna szpilka kola.Nikt nie wie co sie z tym stalo sa przekonani ze nie bylo.teraz problem gdzie to zdobyc.Nie moze byc niestety wszystko oki bo by bylo za pieknie
thorgalxxx - Sro Kwi 27, 2011 15:51

Witam ponownie.

Kasa odłożona, pora na zakup wahaczy. Oprócz teknorota znalazłem takie coś firmy QUINTON HAZELL

http://allegro.pl/wahacz-...1554475985.html

jeszcze z pomarańczową gumą

http://allegro.pl/wahacz-...1584684404.html

Ktoś miał styczność??? Bo cena dosyć dobra za komplet.

Warager - Czw Kwi 28, 2011 10:45

QH - w tej cenie? to zostałbym przy teknorocie. Te linki co podałeś tam są tylko obudowy tulei a przecież masz takie obudowy u siebie to kup sobie tylko tuleje-wkłady gumowe. A te czerwone plastiki to podejrzewam, że plastiki, które się wyrzuca przy montażu, ja miałem takie białe plastiki.

Ja brałem stąd i jest ok http://www.4cars.pl/c/aut...ci/637538-K.php

grota10 - Czw Kwi 28, 2011 12:00

Ja bralem wszystko z teknorota naczytalem sie ,same dobre opinie. Inne firmy roznie .Czasami warto dac z 50zl wiecej ale pewniejsza firma.Ja bralem z tad;http://alejka.pl/wahacz-rover-75-teknorot-2.html.Gosciu mi nadal pociagiem w sobote w jedn dzien dostawa na stacje
Warager - Czw Kwi 28, 2011 12:44

grota10 napisał/a:
gagarin lubieszyn jest moze oki ale cholernie drogi.Przeglad 50zl jesli sie zdecydujesz na robote zwracaja.U mnie do wymiany byl wachacz jedna koncowka drazka i tuleje plywajace przednie 2 szt.Chcial za to wszystko 1450zl masakra kupilem wszystko teknorrota wachacz 350 gumy po50 koncowki 2szt 150 za robote zaplacilem350zl i juz smigam nic nie stuka jest oki.Musze rozkminic jak wyregulowac listwe kierownicza bo wiem ze jest taka mozliwosc.Jedynie co mne wkurza to to ze przy robocie zgilela mi klapka z nadkola przez ktora wymienia sie zarowki i jedna szpilka kola.Nikt nie wie co sie z tym stalo sa przekonani ze nie bylo.teraz problem gdzie to zdobyc.Nie moze byc niestety wszystko oki bo by bylo za pieknie


Fajnie, że w końcu masz spokój, gdzie robiłeś tam gdzie zwykle? Ja czekam na dostawę 6 tulei na przód i 4 gum po 2 przód+tył. Ale wydaje mi się, że z tyłu amorki też już się poddały :mrgreen:

thorgalxxx - Czw Kwi 28, 2011 19:28

OK biorę teknorota .

[ Dodano: Czw Kwi 28, 2011 20:28 ]
A powiedzcie mi jeszcze jak wymienić sam wkład tulei wahacza bo nie znalazłem na forum. Jak wybić i czy do włożenia potrzebna jest prasa??? Jak jest problem to 100zł w plecy.

grota10 - Czw Kwi 28, 2011 19:47

robilem w policach przy wiadukcie,szybko zrobil ale maja tam rozpizdziaj bo juz ktos mi kiedys mowil ze mu pogubili czesci.Tulei raczej nie wycisniesz bez praski ale kazdy warsztat taka ma wiec nie ma problemu kupic same gumy.Ja powiedzialem ze kupuje sam wklad i trzeba bedzie wycisnac.Nie bylo problemow
Warager - Pią Kwi 29, 2011 07:10

thorgalxxx napisał/a:
OK biorę teknorota .

[ Dodano: Czw Kwi 28, 2011 20:28 ]
A powiedzcie mi jeszcze jak wymienić sam wkład tulei wahacza bo nie znalazłem na forum. Jak wybić i czy do włożenia potrzebna jest prasa??? Jak jest problem to 100zł w plecy.


Starą tuleję da się wywalić przecinakiem na kawałki, a nową mi na przykład wciskał pan Robert bardzo utalentowany oliwiarz. I robił to pod samochodem, bez odkręcania obudowy tulei, przy pomocy wciskacza reprezentującego polską myśl konstrukcyjną, no ale on miał spawarkę gwinciarkę, ale da się :lol:

grota10 napisał/a:
robilem w policach przy wiadukcie,szybko zrobil ale maja tam *%$#* bo juz ktos mi kiedys mowil ze mu pogubili czesci.


Jak robiłem w Al-ex po wizycie u nich po 3 tygodniach zauważyłem, że brakuje kilku śrub nadkola i gumy pod lewarek pod progiem. Niby niewiele, ale jednak denerwuje.

automechanik - Pią Kwi 29, 2011 18:44

Nową wciśniesz używając imadła.
Oczywiście że można zrobić przyrząd którym da się wycisnąć starą tuleje i odwracając kierunek działania wcisnąć nową bez demontażu wspornika, ale przecież nie chodzi o masówkę. :grin:

Warager - Pią Kwi 29, 2011 20:35

Wymiana tulei odbywała się po podniesieniu auta za pomocą lewarka + zabezpieczenie (2 cegły, decha), zdecydowanie nie była to masówka :wink:
automechanik - Sob Kwi 30, 2011 12:25

:rotfl:
grregg - Nie Maj 01, 2011 11:16

Podłączę się pod temat. Mam wymienione już chyba większość zawieszenia i nadal mi stuka :(
A teraz do rzeczy.

Objawy:
- stuka coś w przednim prawym kole;
- stuka tylko przy ruszaniu i zwalnianiu, tylko i wyłącznie przy małej prędkości (1 i 2 bieg)
- nie stuka na dołkach;
- zawsze jest pojedynczy stuk przy ruszaniu, przyspieszaniu i pojedynczy stuk przy zwalnianiu;
- nie wiem jak to dobrze opisać ale dla laika wygląda to tak jakby coś co "trzyma" koło w pozycji "poziomej" miało jakiś luz i przy ruszaniu zwalnianiu koło a raczej to coś co trzyma koło w jakiś sposób się "przesuwa".
- organoleptycznie nie da się tego namierzyć, nic nie ma luzów;

Opinie ekspertów:
1 Stacja diagnostyczna - zawieszenie w bardzo dobrym stanie, brak jakichkolwiek luzów itp.
2. stacja diagnostyczna - (nie byłem osobiście) podobno wykryli, że wahacz ma luz.
3. Pierwszy mechanik (ten który prowadził auto na 2 stację diagnostyczną) - uznał, że przyczyną jest wahacz.
4.Drugi powiedział, że wahacz nie ma żadnych luzów, trzeci powiedział, to samo co drugi. Trzeci mechanik zabrał mnie pod samochód i próbował mi na wszystkie sposoby pokazać, że wahacz nie ma żadnych luzów.

Co było wymieniane:
- oba wahacze - przebieg 12tys
- tuleja prawa - przebieg 2 tys
- sprężyna prawa przebieg 12tys
- końcówki drążków i coś jeszcze przebieg 12 tyś
Na pewno było wymieniane coś jeszcze ale nie mogę znaleźć faktury.

Teraz pytanie do Was. Może ktoś miał podobne objawy i jest w stanie naprowadzić mnie na przyczynę?
Z góry dzięki za pomoc.

apples - Nie Maj 01, 2011 11:42

grregg napisał/a:
Teraz pytanie do Was. Może ktoś miał podobne objawy i jest w stanie naprowadzić mnie na przyczynę?
Sprawdź dobrze poduszki silnika, a zwłaszcza ta na podłużnicy oraz drążek kierowniczy osiowy.
SeniorA - Nie Maj 01, 2011 12:12

grregg, znam podobny przypadek a przyczyną był układ wydechowy. Kolanko rury z tyłu, uderzało przy ruszaniu i odejmowaniu gazu o element zawieszenia ,a głos przenosił się do przodu.Poprawa zamocowania układu usunęła problem.
grota10 - Nie Maj 01, 2011 14:06

Ponawiam pytanie.Czy jest mozliwosc wykasowania we wlasnym zakresi luzow maglownicy.Podobno jest jakas sruba regulacyjna,jakis schemat czy lepiej samemu lap tam nie pchac.
Warager - Pon Maj 02, 2011 12:16

grregg, Przychodzi mi do głowy, tak jak pisze SeniorA układ wydechowy, z tym że zwróciłbym uwagę na ekrany temperatury znajdujące się nad wydechem i katalizatorem. Z biegiem lat lubią się przepalać na śrubach.

Może to tuleje ławy? Jeśli nie wymieniałeś, a na przykład pomysłowy mechanik podnosił samochód opierając lewarek na jednej z nich, mógł ją dobić?

grota10 napisał/a:
Ponawiam pytanie.Czy jest mozliwosc wykasowania we wlasnym zakresi luzow maglownicy.Podobno jest jakas sruba regulacyjna,jakis schemat czy lepiej samemu lap tam nie pchac.


Jakie masz objawy tych luzów? Może spróbuj tutaj:

http://znmr.szczecin.pl/pl-oferta

thorgalxxx - Wto Cze 07, 2011 17:19

Witam ponownie.

Jestem po wymianie wahaczy i tulei wahacza. Powiem, że różnica jest spora. Ale dalej mi napiernicza lewa strona i prawa delikatnie. Z lewej domyślam się, że to łącznik stabilizatora bo jak szarpię z kanału stabilizatorem to stuka dość mocno, a z prawej zaś nie stuka tylko jest odgłos tak jakby sprężynującego metalu. Wspomnę jednak, że stabilizatory mam nowe wymieniane przy okazji wymiany sprzęgła w warsztacie. Mają raptem 3 miesiące. Niestety nie wiem jakiej firmy, w każdym bądź razie srebrne.

Pytanie czy jest możliwość że są niedokręcone, bo dokręcić będzie problem? Po drugie jeśli zwalony stabilizator to jaki kupić?

Pozdrawiam

mkowals5 - Czw Cze 09, 2011 21:29

Hej. U mnie przy takich objawach był wywalony amor i łożysko amortyzatora a miałem wymienione wszystkie inne elementy.
thorgalxxx - Pią Cze 10, 2011 18:14

Amortyzator z prawej strony do wymiany bo wylany, tylko tak się do tego zabieram że tragedia. Kasa trochę ogranicza bo wahacze i tuleje dały po kieszeni :) Jeszcze dzisiaj jak wjeżdżałem na podwórko to zaryłem prawą stroną o krawężnik, a zawsze tak wjeżdżam i nigdy nie zahaczył. Do tego jeszcze jak szarpię kołem na postoju w pionie ( czyli na górze i pcham od siebie i do siebie) to czuję luz tak jakby koło było niedokręcone, a wcześniej tego nie było. I to już będzie chyba luz na amortyzatorze.

Idę jutro zamówić amory i stabilizatory bo się rozpierniczy coś jeszcze.

maciej77 - Wto Cze 14, 2011 08:55

szybkie pytanie.Czy wymienie sam-tylko wachacze czy przy wymianie istnieje ryzyko uszkodzenia tulei gumowych???
Dzieki za szybką odpowiedz.Pozdrawiam

thorgalxxx - Sob Cze 25, 2011 17:12

Amorki wymienione. Łącznik stabilizatora z lewej też. I w końcu cisza :mrgreen:
Coś tam od czasu do czasu delikatnie puknie, ale już jest zajebiście.

dany1107 - Pią Cze 28, 2013 14:41
Temat postu: Zawieszenie.
Witam.Mam pytanie. Czy zawieszenie od Rovera75 bedzie pasowac do MG ZT.Ważne. Pozdro.
Aragorn - Pią Cze 28, 2013 14:57
Temat postu: Re: Zawieszenie.
dany1107 napisał/a:
Witam.Mam pytanie. Czy zawieszenie od Rovera75 bedzie pasowac do MG ZT.Ważne. Pozdro.


...wahacze, stabilizatory itp tak ale już sprężyny i amortyzatory mają inną charakterystykę, pasować będą lecz zmieni się twardość, wysokość

dany1107 - Pią Cze 28, 2013 15:05
Temat postu: Zawieszenie
Dzieki Aragorn .Pytam bo szukałem na e bayu i w sklepach motoryzacyjnych(oczywiscie w UK) i lipa na maksa. Normalnie nie ma nic do MG ZT. Do Rovera75 jest pełno. Porównywałem zdjecia amorków od Roverka i Mg i wygladaja tak samo.Kuzwa co zrobic?Kupic od Rovera?
Zajki - Nie Gru 15, 2013 14:26

Jak ktoś dalej potrzebuje jakiś schematów zawieszenia to tu co nie co widać: http://www.rimmerbros.co....pension--m-2984
76magg - Wto Kwi 28, 2015 07:00

Wznowię temat...

Na przeglądzie pan spod auta zapytał, czy miałem ostatnio robione coś w zawieszeniu (a miałem tuleje wahacza wymienianą) i stwierdził, że jest źle założona... a w zasadzie, że obie są źle (i ta ruszana i ta stara).

Pytanie, czy to co widać tutaj
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RBX101762
jest tak ustawione jak być powinno?
Chodzi mi o kąt pochylenia tej gumy względem obudowy.
Tamten twierdził, że powinno być w pionie ustawione.
Z kolei mechanik powiedział, że powinno być pod kątem.
I jak tak patrzę na te fotki, to wszędzie tam jest pod kątem, więc to chyba mechanik ma rację.

zedziczek - Wto Kwi 28, 2015 17:38

http://i68.photobucket.co...LowerArm004.jpg

http://gallery.mg-rover.org/data/3409/bush.jpg

http://img705.imageshack....0025640x480.jpg

na tej tulei nie ma regulacji ( pomijając luz na śrubach obudowy jakieś 2mm ale w płaszczyźnie poziomej), guma jest wciśnięta na stałe w obudowe a po przykręceniu guma jest mniej więcej 90 stopni względem sanek zawieszenia.

longer86 - Wto Kwi 28, 2015 17:58

podejrzewam że chodzi o to jak wciśnięty jest wkład w tuleję, w tym momencie nie mogę pomóc bo mam pełne wkłady z PU
karolj - Wto Kwi 28, 2015 19:03

Akurat mam 2 nowe tuleje Teknorota. Wygląda to tak:



Jak potrzebujesz więcej zdjęć, to pisz.