Zobacz temat - [416 Si 97r] problem z LPG
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416 Si 97r] problem z LPG

gringo_on - Sro Kwi 06, 2011 16:45
Temat postu: [416 Si 97r] problem z LPG
Witam,
auto podczas jazdy samoczynnie przełącza mi z gazu na benzynę, wymieniłem świece, przewody WN sondę lambda i nadal nic, mechanik rozkłada ręce :twisted: słyszałem od znajomego ze możliwe ze robi sie duże ciśnienie gazu " gdzieś" w silniku i wtedy przełacza mi na benzynę i podobno jest jakies pokrętło do regulacji w parowniku, czy wiek ktos, coś na ten temat??

flapjck1 - Sro Kwi 06, 2011 16:48

podjedz do DOBREGO gazownika

i nie dlub w tym nic sam, bo mechanika masz lamucha, sam chyba tez masz niewielkie pojecie - nic dobrego z samodzielnej naprawy nie wyniknie

problem moze byc w regulacji, zlych komponentow instalacji, lub w ich uszkodzeniu

marcingv - Sro Kwi 06, 2011 16:52

Nie wiem czy pomogę, ale miałem podobny problem u siebie w Roverze 214Si z gazem. Podczas jazdy sam mi się przełączał z gazu na benzynę, szczególnie jak nie był jeszcze porządnie rozgrzany. No ale na rozgrzanym też mi się sam przełączał, bez żadnej reguły ale dosyć często. Zauważyłem, że jeden z gumowych przewodów idących od wtryskiwacza gazu do kolektora, był lekko przełamany w miejscu gdzie był zgięty o 90stopni. Kupiłem sobie nowy gumowy wężyk i wymieniłem i od tej pory wszystko działa cudownie :D
grisza23 - Pią Kwi 08, 2011 15:00

a jaką masz instalacje :?:
_papa_ - Sob Kwi 09, 2011 19:45

Cytat:
a jaką masz instalacje :?:

raczej sekwencyjną. Instalacja podciśnieniowa, to morderstwo dla tego silnika.

zazwyczaj powodem samoczynnego przełączania się instalacji lpg na benzynę (rozmawiamy o IV gen). jest spadek ciśnienia gazu. Albo reduktor już pada, może wtryski wymagają czyszczenia, być może był akumulator długo odłączony i sterownik stracił ustawienia. trzeba przeanalizować sporo rzeczy. Jak się nie znasz to jedź do warsztatu.

gringo_on - Pon Kwi 11, 2011 19:36

_papa_ napisał/a:
Cytat:
a jaką masz instalacje :?:

raczej sekwencyjną. Instalacja podciśnieniowa, to morderstwo dla tego silnika.

zazwyczaj powodem samoczynnego przełączania się instalacji lpg na benzynę (rozmawiamy o IV gen). jest spadek ciśnienia gazu. Albo reduktor już pada, może wtryski wymagają czyszczenia, być może był akumulator długo odłączony i sterownik stracił ustawienia. trzeba przeanalizować sporo rzeczy. Jak się nie znasz to jedź do warsztatu.



Sory ze dopiero teraz odpisuje;
a wiec tak roveryk na założoną sekwencje od 2006 roku.
jesli chodzi o spadek cisnienia gazu to faktycznie był z tym problem ale wymieniłem sondę lambda i komputer pokazywał normalne ciśnienie a spaliny mieściły sie w normie. ale to nadal nie pomogło wiec wymieniłem przewody NW i świece na nowe i trochę pomogło bo przełączało już rzadziej, potem wymieniłem filtr gazu bo okazało sie ze był cały czarny i tez nic! zastanawiam sie teraz czy moze to byc wina samego przełącznika pod kierownica bo nie dokładnie wskazuje poziom gazu w baku, raz pokazuje ze jest pełny a raz ze niby jadę na rezerwie mimo ze tankowałem do oporu.
Rozmawiałem z moim mechanikiem który w gazie robi juz ładnych pare lat i tez do konca nie jest pewny co to moze byc według komputera i spalin wszystko pracuje super, nawet gdy zostawiłem auto w warsztacie i chodziło cały dzien na gazie to nie przełączyło na benzynę.
Na upartego to mogę wymieniać wszystko po kolei począwszy od parownika przez reduktor a nawet butle nową:(

_papa_ - Pon Kwi 11, 2011 20:30

gringo_on napisał/a:
jesli chodzi o spadek cisnienia gazu to faktycznie był z tym problem ale wymieniłem sondę lambda i komputer pokazywał normalne ciśnienie a spaliny mieściły sie w normie

a co ma sonda lambda do stabilnego ciśnienia reduktora?!?! :???:
gringo_on napisał/a:
czy moze to byc wina samego przełącznika pod kierownica bo nie dokładnie wskazuje poziom gazu w baku

to jest tylko zwykły switch i parę diodek, no chyba że gdzieś jest izolacja nadruszona i powoduje zwarcie. A słychać pikanie po przełączeniu się na Pb?
jaki to jest sterownik?

gringo_on - Pon Kwi 11, 2011 20:35

tak słychać pikanie za każdym razem. a nie mam pojecia jaki to jest sterownik, mam tylko papiery z homologacji i i chyba fakturę za założenie gazu:(
_papa_ - Pon Kwi 11, 2011 22:09

jesli stag, to jest tam taka opcja "wyłącz przy pierwszym spadku ciśnienia" odznaczenie tej opcji zazwyczaj likwiduje problem samoczynnego przełączania się instalacji na Pb podczas jazdy.
gringo_on - Wto Kwi 12, 2011 16:49

a jak to sprawdzić jaki to sterownik? i czy wystarczy podłączyć auto pod komputer i zlikwidować problem??
_papa_ - Wto Kwi 12, 2011 17:03

Cytat:
a jak to sprawdzić jaki to sterownik?

najprosciej to zerknąc na napis na obudowie.
gringo_on napisał/a:
czy wystarczy podłączyć auto pod komputer i zlikwidować problem??
jeśli to problem programowy to możliwe.