|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R 220 Turbo coupe] Zamiana silnika a komputer i
Pyros - Sob Kwi 09, 2011 01:54 Temat postu: [R 220 Turbo coupe] Zamiana silnika a komputer i WItam, mam takie pytanie na szybko. Gdzies kiedyś słyszałem, że zmieniając komputer trzeba zmienić również koło zamachowe, ponieważ te części są jakoś ze sobą sprzężone i inaczej nie da się uruchomić silnika. Czy jest to prawda ?
Pytam się, ponieważ jutro przekładam silnik i zastanawiam się czy muszę również zmieniać przekładać koła zamachowe.
flapjck1 - Sob Kwi 09, 2011 02:03
jesli zmieniasz z 2.0t na taki sam to nie masz czego sie obawiac
Marrkus - Pon Kwi 18, 2011 21:27
Stasze modele silników miały koło zamachowe z dwoma znacznikami na kole zamachowym (wersje z kopułką) nowsze miału już tych znaczników 4 (bez kopułki) jeśli zmieniasz silnik na taki sam jak miałeś wcześniej czyli z kopułką to nie masz powodów do zmartwień - jeśli na nowszy to zamach to akurat najmniejszy problem ....
Pyros - Wto Kwi 19, 2011 17:48
Co masz na myśli pisząc najmniejszy problem ?
Bo jestem własnie w trakcie przekładania.
Marrkus - Wto Kwi 19, 2011 21:16
choćby wałki rozrządu, a co za tym idzie i kopułka i czujnik identyfikujący cylinder ( jedno na jednym wałku, drugie na drugim) jak już wymieniasz wałki na te z starego silnika to trzeba rozpiąć rozrząd i nie ryzykował bym zakładania któregokolwiek z starych pasków a jak nowy pasek to i rolka napinająca.... dodatkowo uszczelka w płynie by uszczelnić obudowy wałków (lepiej loctite niż zwykły silikon a najlepiej zalecany przez MG Rover)
Oczywiście jeśli masz silnik do przekładki taki jak miałeś wcześniej czyli na kopułce to nie ma żadnego problemu
desperado67 - Sro Kwi 20, 2011 01:17
220 coupe turbo produkowane było pomiędzy 92 a 96 i miało zapłon tylko z kopułki.
Wymiana ECU nie jest żadnym problemem.
Marrkus - Sro Kwi 20, 2011 21:45
desperado67 napisał/a: | Wymiana ECU nie jest żadnym problemem. |
Uzasadni.
Pyros - Sro Kwi 20, 2011 22:17
Dobra, dzięki wielkie za info. Silnik jest ten sam na kopułce, także problemów żadnych raczej być nie powinno.
Powiedzcie mi jeszcze, czy jest jakaś szansa aby uzupełnić skrzynie olejem, jeżeli nie można odkręcić śruby która służy do tej czynności ?
Marrkus - Czw Kwi 21, 2011 21:38
Ta ale robota strzykawkowa. na górze skrzyni masz odpowietrznik:
Na zdjęciu widać taką czarną rurkę pionowo zamontowaną, w starszych modelach był tam wężyk gumowy zawinięty w "świński ogon" - da się uzupełnić ale idzie b.wolno. Jednak radził bym powalczyć z śrubą bo przynajmniej będziesz wiedział że nie przelewasz (może do złej śruby się dobierałeś?)
desperado67 - Nie Kwi 24, 2011 00:33
Marrkus napisał/a: | desperado67 napisał/a: | Wymiana ECU nie jest żadnym problemem. |
Uzasadni. |
Wszystkie coupe w tych rocznikach miały idntyczną jednostkę napędową i ECU.
Marrkus - Pon Kwi 25, 2011 18:54
desperado67 napisał/a: | Wszystkie coupe w tych rocznikach miały idntyczną jednostkę napędową i ECU. |
i immo powiązane z ECU ...
Pyros - Wto Kwi 26, 2011 18:33
Ogólnie już wszytko jest ograniete, było ok. Przejechałem jakies 100km, i nagle samochód przestał aż tak dobrze reagować na gaz, jak się go puści to gaśnie. I nie ma możliwości odpalenia rozrusznikiem. Tzn rozrusznik kręci kręci ale nie może odpalić... Iskra jest.
desperado67 - Sro Kwi 27, 2011 00:16
A świece zalewa w czasie gdy próbujesz odpalić ?
Pyros - Nie Maj 01, 2011 23:38
Po swapie silnika padła uszczelka pod głowicą, nim to zdiagnozowałem próbowałem go odpalić ale nie dawało rady. Wczoraj udało mi się tę uszczelkę wymienić, przy okazji zostało wszytko sprawdzone pod względem szczelności i wyszło że jest ok. Po złożeniu wszystkiego do kupy, nie można było odpalić samochodu. Iskra jest, waha również. Po czasie okazało się, że nie ma najmniejszego problemu aby odpalić go na holu. Oczywiście akumulator został sprawdzony i jest ok. W trakcie odpalania, słychać, że silnik w pewnym momencie załapuje ale nie ma siły aby wkręcić się na obroty. Podczas jazdy jak już odpali ma holu, czuć że samochód ma bardzo słaby dół, ale już powyżej 1300 obrotów zbiera się ok. Rozrząd sprawdzałem już kilkukrotnie i napewno jest ustawiony ok. Macie jakieś pomysły ?
|
|