Zobacz temat - [420SDi]Uszkodzona chłodnica klimatyzacji
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420SDi]Uszkodzona chłodnica klimatyzacji

Roti - Sob Kwi 09, 2011 16:15
Temat postu: [420SDi]Uszkodzona chłodnica klimatyzacji
Mój pierwszy post, więc witam wszystkich na forum. Mam pytanie, zakupiłem Roverka (lekko uszkodzonego) uszkodzona chłodnica wody i klimatyzacji. Chłodnice wody i wiatraki już wymieniłem a także zdemontowałem chłodnice klimatyzacji, w tym momencie jest rozszczelniona. Teraz nie wiem czy z taką rozszczelnioną klimatyzacją mogę uruchamiać samochód, czy nie grozi to jakimiś uszkodzeniami ? :bezradny:
szoso - Sob Kwi 09, 2011 16:38

Roti napisał/a:
Teraz nie wiem czy z taką rozszczelnioną klimatyzacją mogę uruchamiać samochód, czy nie grozi to jakimiś uszkodzeniami ?

jeździj byle klimy nie włączaj bo sprężarka nie lubi chodzić na pusto

automechanik - Sob Kwi 09, 2011 17:48

Przy braku czynnika klimatyzacja nie uruchomi się w związku z czym srężarka nie pracuje. Można jeżdzić śmiało
Roti - Sob Kwi 09, 2011 19:21

Wielkie dzięki za szybka odpowiedz :wink:
dawmax - Czw Kwi 28, 2011 19:50

mam podobną przypadłość u siebie [R45, 2001, 2.0iTD), w związku z tym proszę o wasze opinie:

1) Sprężarka nie włącza się - jak ją sprawdzić? czy można podłączać bezpośrednio z aku?
2) Prawdopodobnie brak czynnika, widać ślady uszkodzenia na chłodnicy (chyba od kamienia który wpadł przez grila podczas jazdy) - czy mozna sprawdzic sprężarkę zwierając któryś czujnik? gdzie on się znajduje
3) Czy sprężarka w R45 z silników benzynowych pasuje do Diesla - czy to ten sam typ?
4) Planuję w najbliższych dniach uruchomić klimę ze względów pogodowych - wskazówki praktyczne typu - na co uważać / zwrócić uwagę mile widziane

BoloSr - Czw Kwi 28, 2011 20:01

dawmax napisał/a:
mam podobną przypadłość u siebie [R45, 2001, 2.0iTD), w związku z tym proszę o wasze opinie:

1) Sprężarka nie włącza się - jak ją sprawdzić? czy można podłączać bezpośrednio z aku?
2) Prawdopodobnie brak czynnika, widać ślady uszkodzenia na chłodnicy (chyba od kamienia który wpadł przez grila podczas jazdy) - czy mozna sprawdzic sprężarkę zwierając któryś czujnik? gdzie on się znajduje
3) Czy sprężarka w R45 z silników benzynowych pasuje do Diesla - czy to ten sam typ?
4) Planuję w najbliższych dniach uruchomić klimę ze względów pogodowych - wskazówki praktyczne typu - na co uważać / zwrócić uwagę mile widziane


lepiej podjedz do kogos kto sie na tym zna bo sie okaze ze jest dziura gdzies i jak ja zalataja i zaladuja uklad to klima odpali :) samemu bym z tym nie kombinowal :)

mirwin - Pią Kwi 29, 2011 08:57

Możesz sam sprawdzić sprężarke podłączając ja bezpośrednio pod aku. Powinno stuknąc sprzęgiełko. Jesli działa to trzeba szukac dalej.
automechanik - Pią Kwi 29, 2011 12:14

Skraplaczy klimatyzacji raczej nikt nie naprawia, cienkościenne lamele aluminiowe ciężko pospawać. Wymiana + nowy osuszacz + pełna obsługa czyli odessanie , próba podciśnieniowa szczelności układu, dodanie oleju w ilości która została odessana inapełnienie czynnikiem r134a w ilości podanej na tabliczce z klimy.

Nowy osuszacz dlatego, że układ rozszczelniony łapie wilgoć, a wilgoć to wróg klimatyzacji (blokuje zawór rozpręzny powodując przerwy w działaniu )

[ Dodano: Pią Kwi 29, 2011 12:14 ]
Czy jest czynnik sprawdzisz na zaworze obsługowym, po odkręceniu nakrętki z zaworu naciśnij krótkotrwale na wentyl , może być taki jak w feldze lub kulkowy.

Jeśli będzie czynnik to usłyszysz :smile:

dawmax - Nie Maj 01, 2011 14:34

Cytat:
Jeśli będzie czynnik to usłyszysz :smile:


Sprawdzałem na zaworze kulkowym, czynnika nie ma - przez ok 1 sec po wcisnięciu kulki możnabyło usłyszeć psss ;) potem cisza.


Czy wymiana osuszacza to konieczność czy dobra rada? Rozumiem, żę nie warto kupować używanego? Czy zatem do mojego R45 dostanę nowy? gdzie?

automechanik - Nie Maj 01, 2011 20:40

W zasadzie rada. Odsysanie czynnika i wytwarzanie w układzie próżni powoduje odparowanie wlgoci (przy wysokiej wartości podciśnienia temperatura wrzenia wody jest bardzo niska rzędu kilku stopni). Jeśli wytworzone podciśnienie utrzyma się przez co najmniej cztery minuty to można założyć, że układ jest szczelny.

Z tego co piszesz ( przez ok 1 sec po wcisnięciu kulki możnabyło usłyszeć psss) można co prawda podejrzewać niewielką nieszczelność ( bo jakieś szczątkowe ciśnienie jednak było )ale to już do sprawdzenia.

[ Dodano: Nie Maj 01, 2011 20:40 ]
Czyli odwadniacz raczej nie ucierpiał ( jest wstanie wchłonąć do 10g wody)