Zobacz temat - [R75] Stuki w przekładni kierowniczej / lewa strona
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Stuki w przekładni kierowniczej / lewa strona

Foczes - Nie Kwi 10, 2011 11:55
Temat postu: [R75] Stuki w przekładni kierowniczej / lewa strona
Witam, niedawno stałem się posiadaczem kolejnego Rovera, R75 2.5V6, wszystko działa super, po dwóch miesiącach pojawił się delikatny problem: przy ruchach kierownicą lewo/prawo , z lewej strony słychać odczuwalny "Stuk". Myślałem że to końcówki drążków, ale po sprawdzeniu końcówki nie mają luzu i są okej. Stuk słychać w miejscu połączenia "przekładni i drążka" ? Jeździ się normalnie ale jest to strasznie denerwujące. Prosił bym was o pomoc/poradę :wink: Może by się przydał rysunek/schemat układu kierowniczego ?

Pozdrawiam i Dziękuję :wink:

automechanik - Nie Kwi 10, 2011 13:49

Stuka wewnętrzny przegub
Foczes - Nie Kwi 10, 2011 14:35

Dziękuje za odpowiedź, czy wymiana drążka/ów załatwi sprawę ? Czy trzeba coś więcej ? :wink:
apples - Nie Kwi 10, 2011 15:52

automechanik napisał/a:
Stuka wewnętrzny przegub
To jest drążek kierowniczy osiowy.
Foczes napisał/a:
Dziękuje za odpowiedź, czy wymiana drążka/ów załatwi sprawę ? Czy trzeba coś więcej ?
To powinni stwierdzić na stacji diagnostycznej lub warsztacie. Co do drążków to jestem dzisiaj po wymianie u siebie http://forum.roverki.eu/v...p=611735#611735
automechanik - Pon Kwi 11, 2011 16:31

Pisząc przegub wewnętrzny miałem na myśli przegub drązka kierowniczego. To chyba oczywiste skoro załączyłem schemat układu kierowniczego.
Do sprawdzenia wystarczy skręcić kołami w taki sposób by drążek wysunął się maksymalnie w kierunku sprawdzanej strony i przez osłonę drążka można złapać przegub i drążek jednocześnie. Ruchy kołem lub kierownicą pozwolą nam wyczuć luz.

kacper - Sro Maj 09, 2012 14:32

Witam, uznałem że na początek tu dopytam, mam podobny problem.... postaram się opisać poniżej dokładniej:

Po zmianie biegu powoli i delikatnie wciskam pedał gazu i mam takie szarpnięcie z dodatkiem nazwałbym to pukiem może nie tak metalicznym ale pukiem.
Przy zmianie biegu w sposób przyzwoicie agresywnym szybko wkręcamy się i zmiana 2,3,4,5 praktycznie nic nie słychać nic nie czuć.

Wolne obroty 5 bieg i tu najbardziej odczuwalne tknięcie pedału gazu, szarpnięcie i takie puk,puk bardziej jakby w skrzyni od strony kierowcy słyszalne, jak mega delikatnie zmieniam biegi i mega delikatnie operuje gazem praktycznie nie odczuwalne.

Naturalnie na zimnym jest mniej słyszalne i zauważalne poszarpywanie.
"Mechanik" niby sprawdzał tą dolną łapę i nie widział problemu... help me

kris-tofer - Sro Maj 09, 2012 17:29

mnie się zdaje, że to może być tuleja na wahaczu wyrobiona
kacper - Czw Maj 10, 2012 07:03

kris-tofer, tylko nie szarpie kierownicą , a jak kiedyś poleciała mi prawa tuleja to odczuwalne było szarpnięcie w prawo..... hmm ale sprawdzę i dam znać.