Zobacz temat - [R25] Filtr stożkowy zalety/wady ? Jak zyskac odrobine mocy?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R25] Filtr stożkowy zalety/wady ? Jak zyskac odrobine mocy?

inc0 - Pon Kwi 11, 2011 19:47
Temat postu: [R25] Filtr stożkowy zalety/wady ? Jak zyskac odrobine mocy?
Zakładam temat o ktorym juz trąbiono wszem i wobec, ale nie moglem nigdzie znalezc odpowiednika mojego silnika, tj 1.1 16V 75KM

Odkad dowiedzialem sie od mechanika, ze moj Rover jest w genialnym stanie technicznym postanowilem o niego zadbac pelna parą. Gdzies o uszy obiło mi się, że filtr stożkowy jest dla samochodu mile widziany. Moze to co slyszalem to plotka i lepiej wymienic na oryginalny.. Zwracam sie do specjalistow z tego forum o pomoc w ustanowieniu wad i zalet takiej wymiany.

Interesuje mnie takze to, jak zyskac odrobine mocy nie niszczac sobie samochodu.. co trzeba by zmienic etc.

Z góry dziękuje i pozdrawiam

inc0

Krzysi3k - Pon Kwi 11, 2011 19:56

W 1.1 nie zaszalejesz :(
Stożek z porządnym dolotem troche by dał, ale w 1.1 nie wiem czy to będzie odczuwalna różnica, wstaw sportową wkładkę powietrza :) Mniej roboty, a efekt też niezły :)
I jesli bym był na Twoim miejscu i chciał zyskać moc to bym wymienił głowice na 1.4 16V, ale skoro mówisz, że silnik w bdb stanie to bez sensu.
Dużo nie zwojujesz niestety.

_papa_ - Pon Kwi 11, 2011 20:21

Polecam zapoznanie się ze stroną:
http://chojnacki.com.pl/filozofia/8-filtry-stokowe
Swoją droga to ja też w swoim R miałem stożkowy filtr jak go kupiłem i pierwsze co zrobiłem to go wymieniłem na oryginalną "puchę". Hałasu kupa osiągi żadne (jeśli nie gorsze). Zdecydowanie polecam wkładkę filtra K&N np. to: http://allegro.pl/filtr-p...513669703.html. Raz na długi czas.

leszczu - Wto Kwi 12, 2011 11:10

inc0 napisał/a:
Interesuje mnie takze to, jak zyskac odrobine mocy nie niszczac sobie samochodu.. co trzeba by zmienic etc.

Co trzeba ?? Silnik. :wink: Twój silnik nie nadaje się do żadnych modyfikacji poprawienia osiągów :wink: .

_papa_ - Wto Kwi 12, 2011 14:43

leszczu19901 napisał/a:
Twój silnik nie nadaje się do żadnych modyfikacji poprawienia osiągów

Wszystko się da, kwestia kosztów. Można by pobawić się dołożenie turbo, ale czy jest sens?
wymiana filtrów na stożkowe i inne tego typu w tym aucie daje tylko lepsze samopoczucie właściciela.

dobryziom - Wto Kwi 12, 2011 15:43

Krzysi3k napisał/a:
wstaw sportową wkładkę powietrza :) Mniej roboty, a efekt też niezły :)


dobrze gada polać mu :)

leszczu - Wto Kwi 12, 2011 16:02

dobryziom napisał/a:
Krzysi3k napisał/a:
wstaw sportową wkładkę powietrza :) Mniej roboty, a efekt też niezły :)


dobrze gada polać mu :)

Rzeczywiście ta wkładka, aż tyle daje ??

dobryziom - Wto Kwi 12, 2011 17:07

leszczu19901 napisał/a:

Rzeczywiście ta wkładka, aż tyle daje ??


daje na pewno to ze parametry się nie pogorszą bo filtr jest odizolowany cieplnie a jak przeciągniemy do puchy dobry dolot to wkładka będzie dużo lepiej zasysać zimne powietrze... wiec może nawet minimalna poprawa :)

Matius - Pią Kwi 22, 2011 16:54

_papa_ napisał/a:
dołożenie turbo


turbo do 1.1 ?? :mrgreen:

Krzysi3k - Pią Kwi 22, 2011 17:07

Koszty ogromne, ale efekt byłby ciekawy ;)
Taki downsizing w R :mrgreen:

_papa_ - Pią Kwi 22, 2011 17:41

Matius napisał/a:
_papa_ napisał/a:
dołożenie turbo


turbo do 1.1 ?? :mrgreen:

dlaczego nie!?
jeśli by się komuś chciało..... to nie jest niemożliwe.

Tomi - Sob Kwi 23, 2011 10:35

Krzysi3k napisał/a:
W 1.1 nie zaszalejesz :(
Stożek z porządnym dolotem troche by dał, ale w 1.1 nie wiem czy to będzie odczuwalna różnica, wstaw sportową wkładkę powietrza :) Mniej roboty, a efekt też niezły :)
I jesli bym był na Twoim miejscu i chciał zyskać moc to bym wymienił głowice na 1.4 16V, ale skoro mówisz, że silnik w bdb stanie to bez sensu.
Dużo nie zwojujesz niestety.


Mniemam, że głowica jest identyczna w obu silnikach :)

_papa_ napisał/a:
Polecam zapoznanie się ze stroną:
http://chojnacki.com.pl/filozofia/8-filtry-stokowe
Swoją droga to ja też w swoim R miałem stożkowy filtr jak go kupiłem i pierwsze co zrobiłem to go wymieniłem na oryginalną "puchę". Hałasu kupa osiągi żadne (jeśli nie gorsze). Zdecydowanie polecam wkładkę filtra K&N np. to: http://allegro.pl/filtr-p...513669703.html. Raz na długi czas.


Szkoda, że nie ma już na forum Rauf'a 614D. Miał duże doświadczenie współpracy z p. Chojnackim... i ZTCP w efekcie nie polecał :P

W kwestii K&M to moim zdaniem jest przereklamowane. Raz na długi czas... zapomniałeś dodać, że średnio raz miesiącu (szczególnie gdy jeździsz po mieście) musisz babrać się w czyściwie i oleju do smarowania go. Osobiście nie polecam.

W kwestii kosztów filtr + zestaw do czyszczenia kosztuje mniej więcej tyle co 5-10 zwykłych filtrów. Przy wymianie średnio co 20kkm daje to od 100-200kkm przebiegu.

Różnica w mocy pomiędzy wkładką a popierowym filtrem prawie nieodczuwalna. K&N może robić różnicę w samochodach z turbodoładowaniem.

leszczu19901 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
Krzysi3k napisał/a:
wstaw sportową wkładkę powietrza :) Mniej roboty, a efekt też niezły :)


dobrze gada polać mu :)

Rzeczywiście ta wkładka, aż tyle daje ??


Poprawia samopoczucie właściciela :)

Tak działa placebo. Skoro się tyle namęczysz z czyszczeniem i potem nasączeniem olejem, to przecież musi coś dać :)

_papa_ napisał/a:
Matius napisał/a:
_papa_ napisał/a:
dołożenie turbo


turbo do 1.1 ?? :mrgreen:

dlaczego nie!?
jeśli by się komuś chciało..... to nie jest niemożliwe.


Koszty wyższe, niż wymiana na silnik 1.8 w dobrym stanie... a efekt mógłby być mniej więcej podobny.

bonus89 - Sob Kwi 23, 2011 11:36

Tomi napisał/a:
W kwestii K&M to moim zdaniem jest przereklamowane. Raz na długi czas... zapomniałeś dodać, że średnio raz miesiącu (szczególnie gdy jeździsz po mieście) musisz babrać się w czyściwie i oleju do smarowania go. Osobiście nie polecam.

W kwestii kosztów filtr + zestaw do czyszczenia kosztuje mniej więcej tyle co 5-10 zwykłych filtrów. Przy wymianie średnio co 20kkm daje to od 100-200kkm przebiegu.

Coś czuje że inny był by opis gdybyś sam nie założył pippercrossa do rajdówki ;)

[ Dodano: Sob Kwi 23, 2011 11:36 ]
Tomi napisał/a:
Poprawia samopoczucie właściciela :)

Tak działa placebo. Skoro się tyle namęczysz z czyszczeniem i potem nasączeniem olejem, to przecież musi coś dać :)

Nie no oczywiście przez papierową wkładke przepływ powietrza jest identyczny :)

Tomi - Sob Kwi 23, 2011 11:49

bonus89 napisał/a:
Tomi napisał/a:
W kwestii K&M to moim zdaniem jest przereklamowane. Raz na długi czas... zapomniałeś dodać, że średnio raz miesiącu (szczególnie gdy jeździsz po mieście) musisz babrać się w czyściwie i oleju do smarowania go. Osobiście nie polecam.

W kwestii kosztów filtr + zestaw do czyszczenia kosztuje mniej więcej tyle co 5-10 zwykłych filtrów. Przy wymianie średnio co 20kkm daje to od 100-200kkm przebiegu.

Coś czuje że inny był by opis gdybyś sam nie założył pippercrossa do rajdówki ;)


Pipercrossa wkładam nie dlatego, że jestem do niego przekonany, a dlatego, że jest na półce więc nie szkodzi go sprawdzić. W kwestii wkładki K&N, to moje doświadczenie. Na początku oczywiście czyściłem regularnie... jednak w upływem czasu przestaje się chcieć to robić.
Tomi napisał/a:
Poprawia samopoczucie właściciela :)

Tak działa placebo. Skoro się tyle namęczysz z czyszczeniem i potem nasączeniem olejem, to przecież musi coś dać :)

Nie no oczywiście przez papierową wkładke przepływ powietrza jest identyczny :) [/quote]

Oczywiście, przy świeżym czystym K&N-ie może i coś zyskasz... (jakieś pół konia :) )

Znacznie więcej zyskasz poprzez zdemontowanie kolektora, obróbkę naddatków materiału powstałych podczas odlewania go...

Markzo - Sob Kwi 23, 2011 12:37

duża różnica jest miedzy stożkiem w obudowie a wolnym, mialem w coupe oba i ten w obudowie znacznie lepiej się sprawdzał. W ZS mam tez juz inny dolot i roznica jest kolosalna :)