|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Podnoszenie przedniej szyby.
tomii620si - Pon Kwi 11, 2011 19:01 Temat postu: [R620] Podnoszenie przedniej szyby. Witam. Szukałem na forum ale nic nie znalazłem (może wpisywałem złe hasła). Interesuje mnie sprawa podnoszenia szyby kierowcy (niby AUTO). Wczoraj byłem na wiosce u rodziny i jeździłem jak idiota między domkami i co chwilkę musiałem opuszczać szybę(rozmowy z wujkami, kuzynami itd). O ile odpada ona sama po wciśnięciu przycisku to nie chce się ona tak podnosić tylko muszę trzymać przycisk aż się nie podniesie jak reszta pasażerów. Tak ma być? Czy w moim Jovejku się coś zepsuło?? U kolegi w mietku jak wciska aby szła do góry to sama idzie dlatego mnie takie coś zastanawia. To w końcu auto czy pół auto tylko na opuszczanie szyby? Jak to ma być ?
pino1309 - Pon Kwi 11, 2011 19:04
Tak ma być Również mnie to irytuje
tomii620si - Pon Kwi 11, 2011 19:11
A jak jest w 400, 45, 25, 75 Może da się coś zrobić tak aby to szło w górę samo. Najlepiej we wszystkich szybach ale chociaż żeby u kierowcy samo opadało i się podnosiło. Przeca to lipa jakaś. To wolałbym na odwrót aby mi apadała na przycisk a podnosiła się auto. Porażka, sąsiad w roz...ej reni 21 ma szyby auto góra/dół a w takim fajnym autku tego niema? Musi się to dać jakoś zrobić. Na forum nie raz widziałem różne dziwne projekty z podświetleniem zegarów albo zasiegiem pilota to może ktoś wymyślił coś na te szyby??
_papa_ - Pon Kwi 11, 2011 19:17
tomii620si napisał/a: | różne dziwne projekty z podświetleniem zegarów albo zasiegiem pilota to może ktoś wymyślił coś na te szyby?? |
Kolego to jest zbyt skomplikowana sprawa. Potrzeba by było ciągnąc dodatkowe wiązki do sterowania podnośnikiem szyb. W takim np. vw do samego panelu szyb idzie coś kolo 21 przewodów.
karolj - Pon Kwi 11, 2011 19:39
Nic takiego nie trzeba;) Wystarczy w zasadzie jakiś włącznik nadprądowy i pewnie kawałek elektroniki, jeśli się chce dopasować to do istniejącego przełącznika (coś co wykryje, ze chcemy jechac szybą automatycznie). Mam w planach dorobić takie coś od prawie roku, ale nie moge nigdy znaleźć czasu i się za to zabrać. Jak tylko zrobię, to obiecuję się podzielić instrukcją i kawałkiem schematu
tomii620si - Pon Kwi 11, 2011 20:41
To poczekamy na Ciebie i jak Ci się uda to daj znać to pewnie duża cześć ludzi z forum z tego skorzysta
_papa_ - Pon Kwi 11, 2011 21:00
karolj napisał/a: | Mam w planach dorobić takie coś od prawie roku, ale nie moge nigdy znaleźć czasu i się za to zabrać. Jak tylko zrobię, to obiecuję się podzielić instrukcją i kawałkiem schematu |
Życzę powodzenia i nie zapomnij napisać o tym na forum. Na pewno sporo osób będzie tym zainteresowana. Ja również.
karolj napisał/a: | Wystarczy w zasadzie jakiś włącznik nadprądowy i pewnie kawałek elektroniki, jeśli się chce dopasować to do istniejącego przełącznika | plus do tego co najmniej ze 3 dodatkowe przewody do przeciągnięcia przez drzwi.
Jak chcesz wysterować automat do podnoszenia? potrzeba by było zastosować jakiś inny przełącznik 4-pozycyjny.
Mi się wydaje, że to nie takie proste.
Przedstaw swój projekt to może wspólnymi siłami do czegoś dojdziemy....
Perez - Wto Kwi 12, 2011 00:09
Wydaje mi sie, ze nie potrzeba nic ciagac, bo to nie jest sterowane elektronicznie. Poprostu w mechanizmie jest taka zapadka. Zauwaz, ze jak wcisniesz auto w dol i szyba sie opusci to mechanizm cyknie.
Wydaje mi sie, ze nie mozliwym bedzie zrobienie tego w druga strone.
W accordach 4 gen mozna bylo ustawic auto do gory, ale watpie, zeby komus udalo sie przelozyc to do Rovera 600 tudziez accorda 5gen
karolj - Wto Kwi 12, 2011 08:08
Nic nie trzeba przeciągać, nic nie trzeba zamieniać Już sobie jakoś to przemyślałem, brakuje tylko czasu żeby usiąść przy tym na tyłku i wdrożyć w życie.
Planuję mierzyć przeciążenie kontaktronami, dorzucę do tego jakiś mikrokontrolerek dla regulacji czasów przytrzymania przycisku podnoszenia/opuszczania, ignorowania przeciążenia przy starcie (silnik DC pobierze podczas startu kilkakrotnie większy prąd niż podczas pracy) i do tego żeby mieć od razu domykanie. To zrobię pewnie tak, żeby reagowało na drugie zamknięcie samochodu (już zamkniętego).
_papa_ - Wto Kwi 12, 2011 13:58
karolj napisał/a: | Planuję mierzyć przeciążenie kontaktronami |
Mógłbyś rozwinąć swoją myśl?! bardzo mnie to ciekawi....
karolj - Wto Kwi 12, 2011 20:42
_papa_ napisał/a: | Mógłbyś rozwinąć swoją myśl?! bardzo mnie to ciekawi.... |
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kontaktron
Jak się nawinie na kontaktron drut, tworzy się najprostszy przekaźnik. Podłączająć ten drut w szereg z silnikiem od szyby mamy prostą sygnalizację domknięcia/otwarcia szyby, bo zatrzymany silnik od podnośnika pobierze duzo wiekszy prad niz podczas podnoszenia/opuszczania szyby.
Generalnie chodzi tu o pomiar prądu, ale z racji, ze silnik pracuje w obie strony, to pojawiają się problemy z polaryzacją i mierzeniem tego prądu w postaci na przykład spadku napięcia na małym rezystorze. Dlatego planuję wykorzystać takie kontaktrony Całkowicie oddzielam się galwanicznie od obwodu szyb.
Do wykrycia zamknięcia szyby wystarczą pewnie nawinięte ze dwa zwoje, ale to juz sie dobierze metodą prób i błędów.
_papa_ - Sro Kwi 13, 2011 06:12
Proszę kolegi umiem z korzystać z internetu. Chodziło mi o faktyczne zastosowanie we wspomnianym pomyśle.
za pomysł. Czekam z niecierpliwością na rozwiązanie. Ps. A czy idąc tą drogą nie można by tego pomysłu zastosować we wszystkich szybach?
karolj - Sro Kwi 13, 2011 07:30
Wkleiłem linka, żeby nie tłumaczyć co to jest
We wszystkich szybach zrobię domykanie automatyczne. automat do podnoszenia/opuszczania planowałem tylko na przód, ale w sumie, można dać i na tył.
tomii620si - Pon Lip 25, 2011 03:53
I jak tam prace?? Stworzył ktoś coś
karolj - Pon Lip 25, 2011 07:58
Tak, ale jeszczę muszę to pozbierać do kupy i wsadzić do auta. Układ ma opcję auto dla każdej szyby w górę i w dół, do tego domykanie/otwieranie z pilota.
W wolnej chwili nakręcę filmik jak to wygląda
kruszan - Pon Lip 25, 2011 08:36
karolj napisał/a: | Tak, ale jeszczę muszę to pozbierać do kupy i wsadzić do auta. Układ ma opcję auto dla każdej szyby w górę i w dół, do tego domykanie/otwieranie z pilota.
W wolnej chwili nakręcę filmik jak to wygląda |
no to czekamy
ja póki co zamontowałem sobie moduł domykania szyb po wyjściu z autka, ale to że tylko kierowcy jest na auto i to tylko w dół też mnie irytuje, czekam niecierpliwie
tomii620si - Pon Lip 25, 2011 15:00
No to oczekujemy na prace. Miłej pracy i dobrych efektów. Jak skończysz to pokaż co Ci wyszło i co i jak i bedzie to trzeba zrobić u siebie Pzdr.
JJJJ - Pon Lip 25, 2011 15:12
Ford produkował takie przekażniki i to po odpowiednim podłączeniu opuszczał lub podnosiło szybę jednym kliknięciem przekaźnik nazywał się One touch Relay czy jakoś tak. Może to dało rade by wlutować?
tomii620si - Sob Lis 05, 2011 17:07
JJJJ, pomysł może i dobry by był ale z tego co teraz poczytałem na szybko to strasznie ciezko coś takiego dostać. Ale może w dniu uda mi się znaleźć schemat tego i tutaj wrzucić to może magicy ocenia czy dałoby się to skonstruować i podłączyć do rovera
[Edit]: Znalazłem coś takiego ze schematów ale nie wiem ile to wniesie do tematu: http://img505.imageshack....uchrelayvn2.jpg
[ Dodano: Nie Paź 16, 2011 17:30 ]
karolj, i jak tam?? Bo miało coś być robione i czekamy czekamy i nic. Fakt, że zimno już jest to chęci na modzenie mniejsze ale jak coś ktoś znajdzie to w garażu się pomodzi..
[ Dodano: Sob Lis 05, 2011 17:07 ]
Ej chłopaki i jak tam patenty?? karolj, robiłeś coś w tym kierunku czy temat umarł?? Jako jedyny masz na to jakiś patent więc czekamy na Ciebie.
kruszan - Sob Lis 05, 2011 17:22
chyba się nie doczekamy
tomii620si - Sob Lis 05, 2011 20:47
sam bym coś pokombinował ale w tym temacie jestem zielony.. kurde fajnie było by aby ktoś coś wymyślił bo odwalili fuche z tymi szybami.
karolj - Sob Lis 05, 2011 20:50
Eeee.. sorry
Zrobiłem, miałem coś napisać i zapomniałem.. Układzik jeździ u mnie już kilka miesięcy i jest z nim wszystko w porządku.
Jutro jak będzie widno, nagram filmik jak moduł działa.
Zastanawiam się jeszcze jak to Wam udostępnić. Ktoś, kto nie bawi się w elektronikę raczej sam tego nie złoży. W grę wchodzi zrobienie płytki, polutowanie, zaprogramowanie procka i skalibrowanie prądów. To ostatnie da się zrobić automatycznie, zmieniając trochę hardware - zamiast obecnie wstawionych kontaktronów z cewkami, można dać przetworniki I->U oraz programową kalibrację. Miejsca na to w mikrokontrolerze jest jeszcze sporo. Niestety wzrasta koszt elementów.
Ilu jest chętnych? Płytki można zamówić w jakiejś firmie.
Nie mogłem nigdzie znaleźć złącza, jakie stosowane jest w tym przełączniku do szyb, gdyby takie było, to montaż byłby bezinwazyjny.
Tutaj zdjęcia, które zrobiłem jeszcze w lecie i miałem umieścić na forum (niestety jakość nie powala, robiłem to telefonem):
tomii620si - Sob Lis 05, 2011 20:56
stary przeraziłeś mnie... a jest jakaś opcja zamówienia tego u Ciebie już na gotowo i tylko, żeby z koperty wyjąć wlutować w furmanke i się z tego cieszyć?? hehe
Pawkaz - Sob Lis 05, 2011 21:11
Nie bede zakladal nowego tematu wiec podczepie sie tutaj.U mnie w 600tce jak mam otwarte drzwi kierowcy to wogole nie dziala elektryczna szyba tych drzwi.Czy u Was tez tak jest ? i czy ewentualnie myslal ktos kiedys nad "naprawa" tego ?
kruszan - Sob Lis 05, 2011 21:13
U mnie działa normalnie.
Pawkaz - Sob Lis 05, 2011 21:17
kruszan napisał/a: | U mnie działa normalnie. |
Kurcze czyli cos nie tak u mnie bo tez mam 2.0 SDi z 99'.Na wiosne musze to ogarnac oraz prowadnice bo sa problemy przy opuszczaniu do samego konca
karolj - Sob Lis 05, 2011 21:27
Pawkaz: pewnie masz problem z kabelkami w drzwiach idącymi do szyby, są w takiej gumowej osłonie pomiędzy górnym a dolnym zawiasem. Sprawdź najpierw wtyczkę, którą tam masz.
tomii620si: Pewnie by była możliwa taka opcja. Ale po pierwsze: nie zrobię nikomu tego w ten sposób co sobie, czyli na ręcznie robionej płytce. Trzeba będzie zamówić profesjonalne PCB, najlepiej już dwuwarstwowe, co zminimalizuje wymiary. Tutaj cena mocno zależy od ilości. Hurtowo taniej.
Po drugie - wolałbym uniknąć też robienia układu na kontaktronach, bo to trzeba sobie regulować. Bez regulacji układ może źle działać. Wiąże się to z lekkim przeprojektowaniem układu, a nie obiecuję, że uda mi się do tego usiąść w ciągu paru, a nawet parunastu dni. Chyba, że chcesz poczekać;)
No i w końcu koszt - na pewno dużo drożej od pospolitych domykaczy z allegro. Cena samych podzespołów nie jest mała, bo tutaj mamy do czynienia z osobnym torem dla każdej szyby. Nie da się tego zrobić jak w tanich modułach domykania, gdzie może być domykana tylko jedna szyba jednocześnie i muszą jechać po kolei (do tego sprzedawcy dorabiają ideologię, jakoby to było lepsze )
Wszystko zależy czy będzie popyt na to;)
Pawkaz - Sob Lis 05, 2011 21:59
karolj dziekuje za porade
tomii620si - Sob Lis 05, 2011 23:20
karolj, inaczej. ile Cie wyniosła budowa tego "urządzenia"?? Czy jest to opłacalne po prostu??
karolj - Sob Lis 05, 2011 23:55
To jest złe pytanie;) Mnie to nie kosztowało nic, wszystkie graty do tego miałem. Więc dla mnie bardzo opłacalne
Gdyby chcieć wszystko kupić, przy kilku sztukach można się spodziewać ceny około 100zł za części. Ale to jest taki strzał, pi razy drzwi. Jak już mówiłem - cena zależy od ilości i pewnych zmian w projekcie.
Ja mam dość proste i tanie rozwiązanie na kontaktronach, ale gdybym miał zrobić ten układzik komuś, to bym wolał zrobić coś bezobsługowego - czujniki na Hallotronach. Może on kosztować 5zł albo 15zł na jedną szybę.
tomii620si - Nie Lis 06, 2011 15:50
kurde no 100zł (tak wiem -/+) to troche kasy jest jak na taki w sumie średnio potrzebny dodatek. szczególnie, że mój roverek jest w stanie średnio dupnym jeśli chodzi o ogół i nie wiem czy aż tyle wrzuce w niego jak po głowie chodzi zmiana autka..
karolj - Pon Lis 07, 2011 23:16
Rozumiem.. może tańsze będzie rzeczywiście dopasowanie tego typu gotowego modułu od innego samochodu? Chociaż nie wiem czy spotykane są takie z automatem na 4 szyby...
Tutaj filmik (szyba brudna, ale na potrzeby filmu to nawet lepiej, bo łatwiej ją zauważyć )
http://www.youtube.com/watch?v=hk9w5UwGyXs
Każda szyba działa w ten sam sposób co ta pokazana na filmie. Oczywiście są niezależne, nie wpływają na siebie. Jedna może się zamykać, druga w tym samym czasie otwierać itp...
|
|