Zobacz temat - [R200] różnice 1,4 /1,6 /1,8
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] różnice 1,4 /1,6 /1,8

sebeks - Wto Kwi 12, 2011 23:17
Temat postu: [R200] różnice 1,4 /1,6 /1,8
Gdzieś było w jakimś topicu coś takiego napisane ale nie umiem się go doszukać.

Interesuje mnie konstrukcja 1,4 16v 1,6 16v 1,8 16v, a konkretnie czym się różniły w części korbowo-tłokowej. Z tego co pamiętam to było tak :

1,4 oraz 1,6 miały ten sam wał, jedynie średnica cylindra inna
1,6 oraz 1,8 miały tą samą średnicę cylindra ale wał miał inne wykorbienie

może ktoś to zweryfikować ?

Oraz jak się ma sprawa z korbowodami ?

W skrócie czy da się w blok z 1,6 wrzucić tylko wał z 1,8 (ewentualnie z korbami) i czy to razem zagada, bo zbliża się remont mojego silnika i przy okazji chętnie zwiększyłbym pojemność :mrgreen:

Edit: temat poprawiony

adamsky - Wto Kwi 12, 2011 23:21

popraw temat zgodnie z zasadami kącika.
Tomi - Sro Kwi 13, 2011 07:35
Temat postu: Re: [R200] różnice 1,4 /1,6 /1,8
sebeks napisał/a:
Gdzieś było w jakimś topicu coś takiego napisane ale nie umiem się go doszukać.

Interesuje mnie konstrukcja 1,4 16v 1,6 16v 1,8 16v, a konkretnie czym się różniły w części korbowo-tłokowej. Z tego co pamiętam to było tak :


Zacznijmy od tego, jaki silnik będziesz remontował. Były 2 typy silników 1.4 i z pewnością różnią się od tłokami, tulejami etc.

W starszych 1.4 tuleje były grubsze i tłoki zupełnie innej konstrukcji (stare były wysokie)... a co za tym idzie również pierścienie. Nie pamiętam, jak było z korbowodami i wałem korbowym. Musiałbym poszperać.

sebeks - Sro Kwi 13, 2011 09:36

silnik do remontu to 1,6 16v

właśnie gdzieś pisało że niby średnica tłoka ta sama w 1,6 co w 1,8 tylko inny skok (mowa o silniku roverowskim, nie mylić z 1,8 hondy) i chciałem się upewnić że wystarczy wsadzić wał z 1,8 (ewentualnie z korbowodami) zanim kupię wszystkie graty bo nie chciałbym wywalić kasy w błoto :wink:

Senn - Czw Kwi 14, 2011 18:40

Zmieniajac wal i korby w 1.6 zrobisz 1.8 z tego co kojarze tloki powinny byc te same. Roznica pojemnosci wynika z innego skoku wiec nie ma innego wyjscia. Nie polecam jednak robic tego typu zabiegu bo w roverach tez chyba byly grupy selekcyjne na etapie montazu silnikow. Bezpieczniej bedzie kupic caly silnik 1.8
sebeks - Pon Sty 23, 2012 12:08

Odświeżę temat. Czy ktoś zna długość korbowodu silnika 1,6 oraz 1,8 ? Interesuje mnie, czy jak wsadzę wał z 1,8 przy korbach 1,6 ( chcę podnieść sprężanie) to czy mi tłok nie dojdzie do głowicy :wink:

Gdzieś kiedyś widziałem te wymiary na jakiejś angielskojęzycznej stronie / forum ale nie potrafię tego odnaleźć obecnie.

sobrus - Pon Sty 23, 2012 13:37

Padł silnik w Tarpanie? :( Co sie stało?
sebeks - Pon Sty 23, 2012 13:51

Nie padł nie padł, póki co dalej kręci się do 6000 bez zająknięcia ;)

Aczkolwiek od początku jak mam 1,6 klepie jedna panewka na korbie najprawdopodobniej, teraz już wyraźnie. Po za tym dostał oooostro po dupie w zeszłym roku. Po Szkocji z załadowanym autem + 3 osoby na pokładzie lataliśmy po 140 km/h przy prawie 5000 obr i czasem tak po 3 godziny z postojem tylko na tankowanie. W tym roku szykuje się jeszcze cięższy wyjazd a nie będę miał czasu robić swapa nowej ramy, nowego silnika, skrzyni oraz całego zespołu napędowego z zawieszeniem ( ogólnie samochód czeka mega rzeźba, pozostanie tylko dach i poszycie boczne, nawet podłoga idzie do wycięcia bo się nie przyda). Planujemy się wybrać dość daleko na południe a wracać być może będziemy przez Turcję -> Krym -> wschodnia Polska do Katowic. Trasa najprawdopodobniej 8000-9000km w 2-3 tygodnie. I wiem że na tym silniku to będzie męka, tym bardziej że planujemy zaliczyć pewną górę. Odcinek podjazdu ma zaledwie 30km, ale samochodem pokonuje się go prawie 2 godziny :twisted: Dla tego rezygnuję docelowo z wynalazków w postaci rzędowy silników o ilości cylindrów mniej niż 6 :mrgreen: Cały czas mnie kusi KV6 tylko że to ma strasznie mało momentu obrotowego, a ja celuję w około 400-500Nm i oczywiście przekazywane tylko na tylną oś, ot tak, dla lepszej zabawy :wink:

sobrus - Pon Sty 23, 2012 14:13

Takiego momentu bez V6 turbo nie uzyskasz raczej. Albo V8.
Będziesz musiał zrobic potwora tarpana :)

Albo Diesla, moze lepiej bedzie pasować do charakteru auta? W końcu nie musi sie kręcić tak wysoko.

sebeks - Pon Sty 23, 2012 23:22

Diesla nie chcę, mam do jazdy na codzień 310Nm w dieselu i szczerze ... nie ma tego czegoś, chodzi malina, trzeba uważać bo chwila nieuwagi na naszej autostradzie może zakończyć się sporym mandatem ale to dalej nie to co bym chciał.


No więc panowie, ma ktoś te wymiary korb ? :roll:

polofix - Sro Sty 25, 2012 14:53

doraźnie to kup dół od freelanderka, jest na allegro zawsze z kilka sztuk i podstaw pod tą głowicę co masz bez zadnych kombinacji. przybędzie ci kilkadziesiąt Nm i kilka koni.
sebeks - Czw Sty 26, 2012 08:57

Mam dół z 1,8 ale nie mam czasu robić całego silnika, chciałem to wrzucić w blok 1,6 bez rozklejania głowicy od bloku bo tuleje te same są. Miałem robić 1,8 na pro. Kupiłem wał w idealnym stanie, blok z tulejami tłokami i korbami jest. Do szczęścia brakuje jedynie pierścieni ( ewentualnie tłoków bo stare miały iść na pomiar) i panewek + regeneracja głowicy od razu. Jednak chyba zrezygnuję z tego bo po 1 nie mam obecnie kasy a po 2 te silniki są za słabe na to co wyczyniam moim pudłem. Do osobówki są OK, ale do dostawczaka żeby latać powyżej 150 przy załadunku to trochę kicha. Jak nie trzymasz powyżej 4000obr to to nie jedzie niestety :sad: