|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620Ti] Nie słychać silnika krokowego.
Marshall7 - Czw Kwi 14, 2011 07:51 Temat postu: [R620Ti] Nie słychać silnika krokowego. Witam,
nie chcę zaśmiecać wątku "Chcę kupić roverka" więc zadam pytanie tutaj
Robiąc adaptację silnika krokowego - zalecaną przez forumowiczów, okazało się, że podcczas naciskania/puszczania gazu na wyłączonym silniku nie słychać tego silniczka. Czy to oznacza, że jest uszkodzony, czy sprawdzić to jakoś inaczej ?
Dzisiaj samochód odpalił mi chyba za 15tym razem
Czy ten będzie pasował
http://allegro.pl/accord-...1553760540.html
Jak sprawdzić czy to na 100% ta usterka aby nie wyrzucać kasy w błoto
tomason - Czw Kwi 14, 2011 16:29
Ten raczej nie bedzie pasowal bo w Ti jest silnik rovera a nie hondy
Marrkus - Sob Kwi 16, 2011 18:59
Silnik krokowy tylko przestawia przepustnicę i raczej nie jest przyczyną twoich problemów.
Wydaje mi się że w momencie gdy silnik pracuje to krokowy nie działa jedynie w chwili uruchamiania silnika może nieco się ruszyć, ewentualnie na przy schodzeniu silnika z wyższych obrotów do obrotów jałowych - ale nie mogę tego potwierdzić i jeśli już tak jest to ten ruch jest minimalny
W silniku 20T4 siedzi silnik korkowy zintegrowany z przepustnicą jako jeden element i jeśli się nie mylę to w polonezie z silnikiem rovera jest taka sama przepustnica.
Marshall7 - Pon Kwi 18, 2011 19:02
Markkus dzisaij go wykręciłem (krokowiec) i ..... nic się nie da z nim zrobić poza wymianą Jest po prostu zabudowany silniczek, nierozbieralny z kabelkami. Słychać że działa jak robiłem adaptację. Za 5 przyciśnięciem wyraźnie sobie pochodził
Też mi sie nei wydaje aby to był silnik krokowy.
Dzisiaj rano kolega pokazał mi jak go odpalić na samym gazie - trzymając przycisk gazu podczas ospalania i... odpalił od razu. Wczesniej jakieś 10 razy próbowałem i od razu gasł...
Czyli krokowie cwykluczam. A czujnik temperatury ? Może mieć jakieś znaczenie??? Jaki podjęlibyście nastęopny krok ?
Marrkus - Pon Kwi 18, 2011 20:53
Radził bym sprawdzić układ paliwowy (Pb) być może masz przegniłe przewody (są do dupy i po latach użytkowania lubią przerdzewieć), być może pompa paliwowa kończy żywot i nie potrafi nabić ciśnienia (ma być 3 bary na listwie wtryskowej przed) może to tez być któryś z wtryskiwaczy, może filtr paliwa zatkany... dużo możliwości ale raczej nie czujnik temp. W momencie uszkodzenia któregokolwiek z czujników mających wpływ na kształtowanie dawki paliwa ECU silnika podstawia sobie tzw wartość bezpieczną czyli taką przy której silnik działa całkiem poprawnie chodź nie do końca optymalnie czo jest zrozumiałe (po coś ten czujnik jednak jest)
Pompę paliwową możesz sprawdzić prowizorycznie. Po dłuższym postoju gdy przekręcisz kluczyk na zapłon (nie rozruch!!) tak by się zapaliły wszystkie kontrolki trzeba posłuchać czy z okolic baku dochodzi takie bzyczenie (pompka nabija ciśnienie do listwy - po nabiciu się wyłącza). Przewody paliwowe obejrzeć, filtr prewencyjnie wymienić - jeśli się nie poprawi do mechaniorów by sprawdzili jakie ciśnienie masz na listwie wtryskowej i na samym końcu zabawa z wtryskami....
Marshall7 - Wto Kwi 19, 2011 07:32
No właśnie objawy są identyczne jakby paliwa nie było. Dokładnie tak samo na chwilę zapala. Pompę słychać po włączeniu stacyjki niby, ale filtr może być zapchany. Jak już zaciągnie za którymś razem to idzie... Dzisiaj postaram się wymienić filtr. Od tego zacznę. Mam nadzieję, że to nic poważniejszego. Dzisiaj raz zdechł od razu a za drugim razem całkiem normalnie odpalił.
Kolejna sprawa - nie zakładając nowego tematu - długo mi sie zagrzewa. Po jakiś 15 min dopiero drgnie wskaźnik temperatury, a do tego nawet jadąć 30 min z "ogrzewania" wieje zimnym powietrzem....
tomason - Wto Kwi 19, 2011 07:58
Zobacz czy masz zapowietrzona chlodnice, albo czy nie spadla Ci linka z pokretel
Marshall7 - Wto Kwi 19, 2011 08:51
A jak dojść do tych pokręteł ?
Jak przekręcam z zimnego na ciepłe i odwrotnie to coś mi tam stawia opór i strzela strasznie
tomason - Wto Kwi 19, 2011 13:50
Musisz rozkrecic cala konsole lub jakos reka sprobowac od strony kierowcy nad pedalem gazu poszukac Mi sie robi tak samo ale nie chce mi sie tego narazie robic bo cieplo
Marrkus - Wto Kwi 19, 2011 21:27
sprawdź czy masz termostat.... ja nie miałem gdy kupiłem auto i tez długo się nagrzewał a jadąc szybko z górki temp. spadała na sam dół
Marshall7 - Sro Kwi 20, 2011 07:49
No właśnie mam dokładnie tak samo
Z górki lub przy spokojnej jeździe to mam non stop na dole temp.
Gdzie szukać tego termostatu ?
Marrkus - Sro Kwi 20, 2011 21:52
Marshall7 napisał/a: | Gdzie szukać tego termostatu ? |
Ah ci angole - nigdy jak ludzie, nie potrafią nawet termostatu normalnie zamontować
Siedzi (lub w twoim przypadku nie) w górnej rurze łączącej chłodnicę z głowicą o takiej:
Ta opaska zaciskowa od grubszej strony jest właśnie zaciśnięta na termostacie
Marshall7 - Wto Kwi 26, 2011 07:34
Ja mam tam dwie opaski
Wracając do głównego tematu czyli problemu z odpalaniem...
Jest coraz gorzej. Godzinny postój i odpala na chwilę po czym gaśnie. Za drugim razem jak odpalę i przygazuję, chwilę potrzymam na obrotach to jest ok. Czyli taka wersja mini tego co mam codziennie rano...
Coraz bardziej mi to na pompę wygląda.....
Aha filtr paliwa wymieniłem. Nie dało nic
[ Dodano: Wto Kwi 26, 2011 08:34 ]
Nową usterkę zauważyłem być może związaną z tym dziwnym odpalaniem. Jak odpali na benzynie i jak nim już ruszę rano to słychać że nie chodzi na wszystkie gary.....
Będzie to jakąś wskazówką ?
W tym tygodniu będę regulował zawory. Mam nadzieję że problem ziknie...
tomason - Wto Kwi 26, 2011 08:49
Kopulka, swiece, kable wn, palec rozdzielacza Zobacz czy nie masz dyskoteki na kablach
Marshall7 - Wto Kwi 26, 2011 14:56
Sprawdzę dzisiaj
Ale cholerka.... Na gazie też powinno być tak samo chyba ? A po przełączeniu na gaz jest ok.
W ogóle to lepiej chodzi mi na gazie niż na benzynie.....
[ Dodano: Wto Kwi 26, 2011 15:56 ]
Kopułka itd sprawdzone. Niby ok.
Chyba najlepiej będzie go podłączyć do kompa..... chyba powinno wyjść co mu dolega co ?
Marrkus - Wto Kwi 26, 2011 21:25
Zaworów się w tym silniku nie reguluje - załatwiają to hydrauliczne popychacze (samoregulacja)
Marshall7 - Sro Kwi 27, 2011 15:09
A ja myślałem, że to będzie ostatnią deską ratunku. Naczytałem się że często to pomagało. Pewnie w innych silnikach...
No coż pozostaje mi podłączenie do komputera. Nic więcej sam nie wykombinuję
[ Dodano: Sro Kwi 27, 2011 16:09 ]
Dzisaij kupiłem komputer i czeka na mnie w bagazniku. Jak tylko nauczę się go obsługiwać i będę już wiedział co i jak to dam znać co wyszło
Póki co dziękuję za rady....
Marrkus - Sro Kwi 27, 2011 21:44
powiedz jeszcze jaki interfejs kupiłeś...
Marshall7 - Czw Kwi 28, 2011 08:05
CDIF/2
Marrkus - Czw Kwi 28, 2011 19:39
UU - ostro - przecież to kosztuje kilka tyś. - w dodatku wiele nie zrobisz nim przy MEMS-ie ... lepiej było zainwestować w sprawdzony euroscan
Marshall7 - Czw Kwi 28, 2011 20:31
No właśnie lipa.... Komp pokazuje tylko diagnozę ABS
No i brak usterek....
Na razie się ucze - może z czassem coś tam wywalczę......
[ Dodano: Czw Kwi 28, 2011 21:31 ]
MEMES ??
\laikiem jestem...
Ale spokojnie ten komp to nie tylko po to aby diagnozować mojego roverka. Planuj e z tym przyszłość .... Póki co... czarna magia...
|
|