Zobacz temat - [R45] - głośna praca silnika (diesel).
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] - głośna praca silnika (diesel).

damianz11 - Czw Kwi 14, 2011 23:28
Temat postu: [R45] - głośna praca silnika (diesel).
Witam, Rover 45 2001r. 2.0iTD
Dzisiaj podczas jazdy na trasie silnik zaczął stukać. Jade, jade i nagle głosne stuki. Od razu po 10 sek. zatrzymałem auto. Płyny wszystkie są ok. Olej itp. Silnik chodzi jak w starym Mercedesie. Dodam że słychać jeszcze jakieś syczenie jak odejme noge z gazu + spadła moc. Głosy są z góry głowicy. Kilka dni temu miałem też coś takiego że jak silnik był ciepły i obroty schodziły do 900rpm to też tak chodził + troche nim telepało. Ale jak tylko startowałem to od razu głosy nikły. Jeżeli zgasiłem silnik i odpaliłem to głosy też nikły. Co go gryzie ?? Czy możliwe że wtryskiwacz któryś dupną czy raczej pompa. Autko pali na dotyk. Chodzi jak R45 bez wydechu :beczy:

Dziex

Jugol - Pią Kwi 15, 2011 01:13

damianz11 napisał/a:
Głosy są z góry głowicy

To niedobre odgłosy ;/ Skoro jak piszesz stało się to nagle, i jest tak głośno jak piszesz, ja już bym nawet go nie próbował odpalać, żeby nie narobić gorszego bigosu. Auto do mechanika i niech zagląda do silnika co się uwaliło, lub zaczyna uwalać.

adamsky - Pią Kwi 15, 2011 08:45

damianz11 napisał/a:
Głosy są z góry głowicy.

a skąd wiesz?
Przytkany katalizator - głośniejsza praca silnika.
brudna przepływka - brak mocy
Chodzi jak traktor - nastawiacz kąta wtrysku
zawalony EGR - mulasty
nieszczelność w dolocie - głośniejsza praca silnika
sprawdź sobie po kolei, zostawiając pompę na sam koniec.
I pisz jak Ci poszło.

damianz11 - Pią Kwi 15, 2011 13:42

No jutro zacznę robotę. Najpierw wymienie 4 wtryskiwacze i jak nie pomoże to zalatwie druga pompe. Jak trochę auto pochodzi to czuć ropę ,wiec raczej w tym tkwi problem.
adamsky - Pią Kwi 15, 2011 13:54

damianz11 napisał/a:
Najpierw wymienie 4 wtryskiwacze

jeśli już chcesz wymieniać wtryskiwacze to zacznij od sterującego. wszystkie 4 nie padły by Ci w jednym momencie.

Krzysi3k - Pią Kwi 15, 2011 17:37

damianz11, szkoda, że tak daleko mieszkasz, dałbym Ci swoje wtryski żeby zobaczyć czy to nie wina wtrysków.
Ale to występuje tylko, gdy silnik ciepły jest? Może popychacze zaworowe?

damianz11 - Pią Kwi 15, 2011 18:55

Teraz chodzi jak traktor. Czy zimny, czy ciepły. A wtryskiwacze to wyciągnę na szrocie za pół darmo. Ale stawiam na pompe :( . Znalazłem taki sam przypadek na forum. :beczy:

[ Dodano: Pią Kwi 15, 2011 19:55 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=608515

adamsky - Pią Kwi 15, 2011 21:24

no to jedź Boscha niech Ci pompę podepną do KTS`u i będziesz wiedział.
damianz11 - Pią Kwi 15, 2011 23:25

Jak sprawdzić kody błędów w R45 ?? Można jakieś przewody złączyc razem i po tem check engine mignie kilka razy. Wie ktoś czy jest taka możliwosc w R45 ??
Remigiusz - Pią Kwi 15, 2011 23:33

damianz11, nie ma, T4 tylko
magneto - Sob Kwi 16, 2011 14:57

damianz11 napisał/a:
Znalazłem taki sam przypadek na forum.

[ Dodano: Pią Kwi 15, 2011 19:55 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=608515


No to Ci współczuję. W każdym warsztacie co robią pompy wtryskowe mają kompa co go podpinają do pompy.Wtedy będziesz miał pewność co jest grane. koszt takiej usługi w zależności od warsztatu od 50 pln w górę.

adamsky - Sob Kwi 16, 2011 17:56

magneto napisał/a:
koszt takiej usługi w zależności od warsztatu od 50 pln w górę.

o ile żeby wynik takiego testu był miarodajny to zrobią to w aucie bez demontażu.. jeśli będzie trzeba zdemontować to już te 5 dych zostaje na flaszkę co by opić smutki

damianz11 - Sro Kwi 20, 2011 21:13

Jak ustawić drugą pompe ?? Są tak jakieś znaki czy trzeba blokować ?

[ Dodano: Wto Kwi 19, 2011 18:12 ]
Dobra już widze. Pompka i jeden wtryskiwacz głowny juz czeka xD. Teraz juz tylko moja działka.

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 19:30 ]
Autko zrobione lecz cos jeszcze go gryzie. To była jednak pompa. Drugą kupiłem zamonotwałem i rura.

Na ciepłym go telepie. Zgasze i odpale na razu i git. Co moze byc ??

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 22:13 ]
Była jednak pompa. Silnik chodzi cicho jak dawniej, jednak wkęca się max 4000 obr. Nie czuję turbo. Kiedy wypiąłem przewód od egr ten powietrzny, nie mam żadnego podciśnienia oraz nie widzę ruchu ramienia na turbo. Po dodaniu gazu przewód od intercoolera twardnieje czyli turbo pomuje. Proszę o burzę muzgów. Nie mam możliwości podłączyć pod komputer ale mam dostę do tanich części. Podejrzewam że taki kupiłem samochód gdyż moc jest taka sama jak poprzednio, ale nie czuje się większej mocy powyżej 2000 obrotów.

Remigiusz - Sro Kwi 20, 2011 21:50

damianz11, odepnij przplywke :wink:
damianz11 - Czw Kwi 21, 2011 21:04

Zrobiłem i gorzej idzie. To co innego ??
borek88 - Czw Kwi 21, 2011 22:29

jesli gorzej to napewno co innego
damianz11 - Pią Kwi 22, 2011 10:07

Czy może to być EGR zawór ??
Krzysi3k - Pią Kwi 22, 2011 10:55

damianz11, nie sądze... jak się kręci do 4000 obrotów i nie ma siły to może też być tak, że padł wtrysk sterujący.
Koju - Pią Kwi 22, 2011 11:07

damianz11 napisał/a:
Kiedy wypiąłem przewód od egr ten powietrzny, nie mam żadnego podciśnienia


Tutaj powinno być podciśnienie na jałowym ....

damianz11 napisał/a:
jednak wkęca się max 4000 obr.


Wyczyść zawór EGR być może nie zamyka się i ciągnie spaliny do dolotu.

damianz11 - Pią Kwi 22, 2011 18:35

Któryś z wtryskiwaczy tak i tak coś szaleje bo na ciepłym go rzuca i obroty delikatnie spadaja.
Zgasze na 1sek. i odpale i znow gites. Dodam gazu na 3500rpm i puszcze i znow go telepie.
Chyba że to nie wtryskiwacz :(

adamsky - Pią Kwi 22, 2011 19:07

sterownik pompy ? :))
Krzysi3k - Pią Kwi 22, 2011 19:11

Najlepiej by było gdybyś miał na przymiarke, żebyś bliżej mnie mieszkał to bym dał Ci swoje stare wtryski do sprawdzenia :)
damianz11 - Nie Maj 01, 2011 18:40

wymienilem 4 wtryski. Tak samo.