|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Gaśnie podczas jazdy
gl1200 - Sro Kwi 20, 2011 21:00 Temat postu: [R75] Gaśnie podczas jazdy WITAM. Mam problem z moim R75 podczas jazdy zapalila sia kontrolka silnika i samochod zgasl.Mechanik podlaczyl komputer i wyskoczyly bledy p 1260 pre fuel pressure control 1190 fuel railpressure plausibility wymienil pompe wysokiego cisnienia zawor wysokiego cisnienia czujnik cisnienia na listwie i pomoglo na 50 km po czym problem sie odnowil dodam ze jak zgasnie przekrece kluczyk to znowu zapala na chwile po czym zaswieca sie kontrolka silnika i znowu gasnie
szemet33 - Czw Kwi 21, 2011 00:10
ile masz paliwa w baku
gl1200 - Czw Kwi 21, 2011 05:29
1/3 baku ale nim sie to stalo to paliwo bylo zjechane prawie do konca zatankowalem swiezego i po 4 km zaczelo sie to dziac
apples - Czw Kwi 21, 2011 10:39
gl1200 napisał/a: | wyskoczyly bledy p 1260 pre fuel pressure control 1190 fuel railpressure plausibility wymienil pompe wysokiego cisnienia zawor wysokiego cisnienia czujnik cisnienia na listwie |
Jeżeli wymienił pompę przy akumulatorze to jest pompa wspomagająca niskiego ciśnienia.
gl1200 napisał/a: | dodam ze jak zgasnie przekrece kluczyk to znowu zapala na chwile po czym zaswieca sie kontrolka silnika i znowu gasnie | Czujni ciśnienia w obudowie filtra paliwa wykrywa zbyt niskie ciśnienie. Prawdopodobnie masz walniętą pompę w baku, a koszt jej na Allegro to całe 170zł.
Sprawdź pompy http://forum.roverki.eu/v...p=603297#603297 i obowiązkowo do tankuj tak aby było pół baku paliwa.
gl1200 - Czw Kwi 21, 2011 11:11
Dzieki za rade przekazalem ja mechanikowi tylko ze on mowi ze ja nie mam pompy przy akumulatorze tylko w baku i ta na silniku wysokiego cisnienia sprobuje ta w baku wymienic
apples - Czw Kwi 21, 2011 11:43
gl1200 napisał/a: | Dzieki za rade przekazalem ja mechanikowi tylko ze on mowi ze ja nie mam pompy przy akumulatorze tylko w baku i ta na silniku wysokiego cisnienia sprobuje ta w baku wymienic | W baku każdy ma. Tej ze zdjęcia zamocowanej przy akumulatorze (obok filtra paliwa) nie masz? Nie możliwe. Coś mi się wydaje, że Twój mechanik nieźle Cię ... - ogólnie.
Pompa jest zamontowana tu http://forum.roverki.eu/v...p=559640#559640
Zmień opis w profilu na CDT lub CDTI
Rowan - Czw Kwi 21, 2011 12:01
apples, jeśli ma nowszy, a na to wygląda, bo 2004r, to faktycznie może nie mieć. A z tego co z rozumiałem, to wymienił mu pompę CR... Moim zdaniem jakiś syf poleciał w układ. Radzę wymienić pompę w baku, tak jak poprzednicy(nie jestem pewien czy w tym przypadku zamiennik będzie się nadawał, słyszałem o przypadku, że były problemy na zamienniku, przy układzie z jedną pompą). A co do tego gaśnięcia, to możliwe, że do czyszczenia zawór, a przy czarnym scenariuszu wtryski...
apples - Czw Kwi 21, 2011 12:14
Rowan napisał/a: | apples, jeśli ma nowszy, a na to wygląda, bo 2004r, to faktycznie może nie mieć. | Jeśli ma to OK.
Jeżeli zapala się kontrolka silnika i silnik gaśnie to czujnik ciśnienia paliwa w obudowie filtra paliwa wykrywa niskie ciśnienia na odcinku zbiornik paliwa - filtr paliwa.
Obowiązkowo wymień filtr paliwa jeżeli okaże się że to pompa w baku.
gl1200 - Czw Kwi 21, 2011 13:59
Jeszcze raz dzieki tak moj R to po lifcie 135 konny w tym miejscu gdzie pokazales mam tylko wtyczke bez pompy a co do zaworu to go zmienial pompe wysokiego tez. Pomoglo na 50 km ,wymieni filtr i pompe w baku
Rowan - Pią Kwi 22, 2011 21:10
Zostały chyba wtryski tylko Albo tak jak pisałem wcześniej, problemem może być to, że pompa została wymieniona na zamiennik...
gl1200 - Sob Kwi 23, 2011 06:21
Pompe zalozyl z anglika po swietach wymieni ta w baku i filter wtedy zobaczymy jaki bedzie efekt
Rowan - Sob Kwi 23, 2011 09:29
gl1200, aha, czyli źle zrozumiałem, bo myślałem, że wymieniona pompa w baku jest już
szemet33 - Sob Kwi 23, 2011 14:26
czy pompa w baku może być przyczyną niskiego ciśnienia paliwa przy odpalaniu? samochód przy mocnym przyśpieszaniu gaśnie(odcina paliwo) po czym długo musi kręcić aby załapać. zawór na pompie cr wydmuchany , nowa pompa przy aku, wtryski i czujniki walu/walka są ok. ???? dodam że słuchać tą w baku jak chodzi!!!
Rowan - Sob Kwi 23, 2011 16:11
szemet33, to jest możliwe, aczkolwiek przy takim objawie byłbym za wtryskami. Z doświadczenia to pisze, bo jednak praktycznie za każdym razem gdy spotykałem się z takim objawem uszkodzone były wtryskiwacze.
gl1200 - Czw Kwi 28, 2011 21:35
Witam dzisiaj odebralem swojego R mechanik wymienil pompe w baku i filtr paliwa przejechalem 150 km i wszysko narazie jest ok dziki panowie za rady mysle ze to byla przyczyna choc mechanik sam tego nie moze wytlumaczyc pozdro. dla was.
apples - Czw Kwi 28, 2011 22:38
gl1200 napisał/a: | Witam dzisiaj odebralem swojego R mechanik wymienil pompe w baku i filtr paliwa przejechalem 150 km i wszysko narazie jest ok | I będzie OK. gl1200 napisał/a: | dziki panowie za rady mysle ze to byla przyczyna | Następnym razem przeszukaj forum, a parę stówek zostanie w kieszeni. gl1200 napisał/a: | choc mechanik sam tego nie moze wytlumaczyc | Taki mechanik.
P.S. Następnym razem postaraj się pisać bardziej starannie tak jak my to robimy.
szymon94200 - Pią Mar 14, 2014 16:25
Witam, otóż mam do was pytanko. Jadąc do domu wpadłem kołem w dziurę i teraz zaczyna się problem... Po ponownym uruchomieniu silnika i w czasie drogi na zakupy nagle zgasł i zaświeciła się kontrolka silnika i kontrola trakcji. Przy ponownym uruchomieniu nie chciał zapalić. Odłączyłem jedną klemę i podłączyłem i zapalił. Czego to może być przyczyną? Czyżby czujki na rozrządzie albo na wałku ? Dodam iż jest to silnik 2.0 V6 bęzyna
Pozdrawiam .
damiwr - Pią Mar 14, 2014 17:08
szymon94200 napisał/a: | Witam, otóż mam do was pytanko. Jadąc do domu wpadłem kołem w dziurę i teraz zaczyna się problem... Po ponownym uruchomieniu silnika i w czasie drogi na zakupy nagle zgasł i zaświeciła się kontrolka silnika i kontrola trakcji. Przy ponownym uruchomieniu nie chciał zapalić. Odłączyłem jedną klemę i podłączyłem i zapalił. Czego to może być przyczyną? Czyżby czujki na rozrządzie albo na wałku ? Dodam iż jest to silnik 2.0 V6 bęzyna |
poszukaj czujnik uderzeniowy
szukaj opcja na forum
Cytat: | https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51112&view=previous |
adas07072a - Nie Mar 19, 2017 09:28
Witajcie. Mam podobny problem. Auto gaśnie podczas jazdy, niezależnie od obrotów i obciążenia. Porostu gasnie bez żadnego szarpania, dlawienia. Po cofnięciu kluczyka normalnie odpala i znów jedzie dalej. Za chwilę znów gasnie. Czasem przejdzie ok 50km bez zgasniecia a czasem na kilometrze zgaśnie kilka razy.
Toaf pokazuje błąd P1190. Ciśnienie wstępne jest 4.26
j0zek - Nie Mar 19, 2017 10:48
Możliwe, że pompa progowa już niedomaga.
Sprawdziłbym też zawór wysokiego ciśnienia.
Na moje to ciśnienie wstępne masz trochę za wysokie.
Możliwe, że dostaje zbyt wysokiego cisnienia i gaśnie.
adas07072a - Nie Mar 19, 2017 11:27
Pompa próbowałem nowa, zaworek na pompie też nowy.
prebenny - Nie Mar 19, 2017 14:16
4.26 to dużo (chyba max co czujnik wychwyci). A zawór zwrotny pompy paliwa wymieniałeś?
adas07072a - Nie Mar 19, 2017 15:50
Tak ale nie wiem czy dobrze zalozylem
longer86 - Nie Mar 19, 2017 23:28
Zawór zwrotny, skierowany przepływem w tył samochodu.
Jeśli założyłeś odwrotnie to stąd to wysokie ciśnienie, które po cichu zabije pompę.
Diesel sam z siebie nie gaśnie, chyba że, nie dostanie ropy lub problemy z elektryką
adas07072a - Pon Mar 20, 2017 19:26
Zatankowalem dziś do pełna i problem znikł. W obstawiam że pompa w zbiorniku się kończą.
MaReK - Wto Mar 21, 2017 02:51
1190 to ciśnienie paliwa, ale nie wstępnego - ogólnie problem z ciśnieniem. Musiałbyś zrobić LOG'a z Grupy 1 live data w momencie wystąpienia problemu. Może to być zawór wysokiego ciśnienia, a może czujnik wkręcany w listwę (np. połączenia elektryczne - zaśniedziałe).
|
|