Zobacz temat - [R45 idt]problem z przepływomierzem (prawdopodobnie)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 idt]problem z przepływomierzem (prawdopodobnie)

marcin731 - Pią Kwi 22, 2011 13:56
Temat postu: [R45 idt]problem z przepływomierzem (prawdopodobnie)
Witam

Mam problem z dynamiką. :/
Przepływomierz czyściłem metodą z forum i nie przyniosło to żadnego rezultatu.

Przyśpieszenie 0-100: 16 s.
Przyśpieszenie 0-100 kręcąc do 3000 z przypiętym przepływomierzem: 26 s.
Przyśpieszenie 0-100 kręcąc do 3000 z odpiętym przepływomierzem: 19 s.

Z tego co wyczytałem na forum to moment obrotowy na niskich obrotach jest lepszy na odpiętej przepływce niż na podpiętej sprawnej, ale czy aż 7 sekund by było różnicy?

Podejrzewam że przepływomierz jest padnięty ale chciałem się upewnić pytając Was.

Dodam jeszcze że samochód odpala normalnie i nie kopci.

Proszę o radę.
Pozdrawiam

PS
Czy na wkładzie przepływomierza produkcji firmy BOSCH jest napis BOSCH?
U mnie nie ma więc może jest to zamiennik i dlatego tak słabo działa?

Krzysi3k - Pią Kwi 22, 2011 15:03

marcin731, padnięta przepływka, powinien być wybity nr i powinno być Bosch, więc pewnie zamiennik. Kup wkład od Opla, temat masz tutaj:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=34877

marcin731 - Pią Kwi 22, 2011 18:07

Krzysi3k, dzięki, tak myślałem :sad:

Dodam też że czas 60-100 na 4 biegu to 12.2 s. i vmax ok 172 więc te słabe wyniki zapewne również są spowodowane przepływomierzem prawda?

Krzysi3k - Pią Kwi 22, 2011 20:13

marcin731, u mnie na padniętej przepływce 160 km/h i więcej nie chciał :P
Właśnie o to chodzi, że na padniętym traci moc, ja miałem na padniętej 70 KM :P

adamsky - Pią Kwi 22, 2011 20:16

Krzysi3k napisał/a:
ja miałem na padniętej 70 KM :P

a na odpiętej przepływce, gdzieś na forum są wykresy, że iDT mają ok 77KM.
i tylko efekt wgniatania fotel pozostawia złudzenia co do "poprawienia" osiągów ;)

Krzysi3k - Pią Kwi 22, 2011 20:34

To moje wykresy :D I na padniętej i odpiętej jest dokładnie 71KM :)
A kop w sumie nie jest taki pozorny, super się zbiera z dołu, ale jazda kończy się na 3500 rpm, potem jest spadek ogromny w dół taki jak przy 4300 rpm na dobrej przepływce :) Ale nawet gdyby się na odpiętej kręcił normalnie do 4,5k obrotów to i tak nie byłoby 100KM, bo niuta mniej.

marcin731 - Pią Maj 13, 2011 16:52

Zastanawia mnie jeszcze czy jest możliwe żeby przepływomierz raz działał a raz nie. Bo odnoszę właśnie takie wrażenie, czasami tak jakby był bardziej dynamiczny. Dodam też ze nie odcina mi przy 4000 obrotów na minutę, raz nawet sprawdziłem to kręcił się do ok 4950.

Czy jest możliwe jest że te słabe osiągi spowodowane są tym że jest to zamiennik? sprawny ale zamiennik?

Krzysi3k - Pią Maj 13, 2011 17:03

Zamienniki nawet nowe potrafią nie podawać takich wartości jak Bosche, nie opłaca się, lepiej kupić od Opla :)
Remigiusz - Pią Maj 13, 2011 17:05

marcin731, Wywal zamienik kup albo BOSCH albo Pierburg bo na innych się dzieją rożne rzeczy i szwankują wyniki.

Niestety żaden zamiennik prawidłowo nie działa na dłuższą metę :wink:

marcin731 - Pią Maj 13, 2011 17:07

a jeśli chodzi o spalanie to czy na oryginalnej przepływce boscha powinno się zmniejszyć czy raczej nie?

Teraz pali mi 5.5-6.0/100
W trasie przy oszczędnej jeździe ok 90 km/h trochę ponad 5


Jeszcze jedno pytanie, jakie Wy macie przyśpieszenie 0-100?
Bo w danych technicznych widziałem różne wartości w różnych źródłach.

Remigiusz - Pią Maj 13, 2011 17:10

marcin731, To nie spadnie poniżej ale poprawi się moment obroty i auto się lepiej będzie zbierać :wink:

A btw z przeplywka jest tez tak ze zależy od pogody, czasem chodzi gorzej czasem lepiej :wink:

marcin731 - Pią Maj 13, 2011 17:15

Remi55 napisał/a:
A btw z przeplywka jest tez tak ze zależy od pogody, czasem chodzi gorzej czasem lepiej :wink:


ale aż do tego stopnia żeby można było to odczuć?

raz miałem taką sytuację ze maksymalna prędkość wynosiła ok 160, a dwa dni później pojechał ok 173, zaznaczam że było to na tym samym odcinku drogi.

Remigiusz - Pią Maj 13, 2011 18:04

marcin731, Ja tak nawet mam czasem z Boschem, było trochę bardziej wilgotno i autko się bardziej zbierało. A np dzień wcześniej w normalna pogodę bez słońca juz nie było takiego efektu odczuwalnego.

A po drugie mam takie pytanie ty ta prędkość podajesz z wskazania licznika :wink:

Bo ja wiem ze 45 ze np na walniętej przeplywce sie strasznie pomału zbiera do tych 170km/h, zmieniku idzie do 180km/h ale tez to trochę schodzi. Teraz np na dobrej przeplywce + MAFAM da rady 180km/h pojechać według GPS czyli jakieś 192km/h według licznika ale tez za szybkiego przyspieszenia nie ma. Ja niestety dość często mam silne wiatry przy testach i to tez ma duży wpływ.

A Btw po co pędzić szybciej niż 150km/h :mrgreen: Jest to nie ekonomiczne, głośne, i az tak wiele czasu się nie zaoszczędzi niestety jak jechać 125km/h :mrgreen:

[ Dodano: Pią Maj 13, 2011 18:04 ]
I dlatego mnie to w sumie mało interesuje ile moja 45 pójdzie ważne ze się do 140km/H dobrze zbiera :wink:

marcin731 - Pią Maj 13, 2011 20:49

Remi55 napisał/a:
A po drugie mam takie pytanie ty ta prędkość podajesz z wskazania licznika :wink:


Podaję prędkość licznikową, ale mam opony 195/60/15 więc prędkość jest dość zbliżona do rzeczywistej.


Remi55 napisał/a:
A Btw po co pędzić szybciej niż 150km/h :mrgreen: Jest to nie ekonomiczne, głośne, i az tak wiele czasu się nie zaoszczędzi niestety jak jechać 125km/h :mrgreen:



Wiem o tym. Ta prędkość była uzyskiwana w celu pomiaru prędkości maksymalnej bo ona też odzwierciedla kondycję samochodu. Zwykle tak szybko nie jeżdżę.

Remi55 napisał/a:
I dlatego mnie to w sumie mało interesuje ile moja 45 pójdzie ważne ze się do 140km/H dobrze zbiera :wink:


Mnie w sumie również, i w tym tkwi problem, bo o ile jadę sam to jest w miarę dobrze, o tyle gdy jadą np. 4 osoby to mogłoby być lepiej, dlatego właśnie założyłem ten temat.

Stanislaw - Pią Maj 13, 2011 23:02

marcin731 Jakies ze dwa miesiace temu tez mialem problem z dynamika swojego auta,pedal gazu w podlodze a on jak mul zbieral sie do przodu,oczywiscie wyczyscilem przeplywomierz,przeczytalem dziesiatki postow na forum,myslalem nad nowymi wtryskami itd.Ktoregos dnia cos robiac przy aucie zwrocilem przypadkiem uwage na zbyt luzna linke gazu,.Podregulowalem ja,i to byla u mnie przyczyna tej mulastej jazdy,w tej chwili auto zachowuje sie jakby z fabryki wyszlo,przyspieszenie,zryw,nie przypuszczalem ze taki drobiazg tak wplywa na zachowanie sie samochodu.Moze i u Ciebie jest podobnie?
Pozdrawiam

marcin731 - Wto Maj 17, 2011 09:38

Stanislaw,

sprawdzałem i niestety to nie to

Przepływomierz już wymieniony.

Panowie mieliście racje, teraz znacznie się poprawiło, i jestem zadowolony :lol:

Dodam że stary przepływomierz jest zamiennikiem i z oznaczeń wynika że został wyprodukowany w 2003 roku :shock: chyba dość długo wytrzymał zważając na to że jeszcze nie padł tylko trochę zły sygnał dawał. A może nawet całkiem niezły sygnał jak na zamiennik.

Dziękuje za udzielone rady.
Pozdrawiam

marcin888 - Nie Sty 01, 2012 11:28

Witam chciałem się dołączyć do tematu w moim roverku 45 2.0idt kreci max do 4000obrotów a do tego świeci się checkpoint autko mulowato rusza dopiero przy 2500 obrotów cos zaczyna jechać co może być przyczyna i jeszcze jedno czy zna ktoś jakiegoś mechanika do roverkow w okolicy Szczecinka

Pozdrawiam :smile:

Remigiusz - Nie Sty 01, 2012 18:32

marcin888, Padnięta przeplwyka na bank :wink:
marcin888 - Czw Sty 05, 2012 16:57

Witam .
przepływomierze przekładałem nawet dwa od opli (właściwie sam środek)ale autko jezdzi bez zmian dalej muł :beczy: obroty dalej 4000max i świecący check a do tego bylem na komputerze połączył się owszem ale nie chciał zczytac żadnych błędów wiec moze ktos mi podpowie co mozna zrobic ewentualnie poleci jakis warsztat w promieniu do 100km :)

pon89 - Sob Sty 25, 2014 16:37

marcin888 napisał/a:
Witam .
przepływomierze przekładałem nawet dwa od opli (właściwie sam środek)ale autko jezdzi bez zmian dalej muł :beczy: obroty dalej 4000max i świecący check a do tego bylem na komputerze połączył się owszem ale nie chciał zczytac żadnych błędów wiec moze ktos mi podpowie co mozna zrobic ewentualnie poleci jakis warsztat w promieniu do 100km :)


Sprawdź wtrysk sterujący :-) :-)

bizon - Sob Sty 25, 2014 19:54

pon89, a spojrzales na date postu :)
slaaneesh - Czw Sty 30, 2014 13:54

Miałem ten sam problem. Bujałem się z tym kilka lat i nikt nie umiał mi pomóc, wymieniałem 3x przepływomierz i nic.
Wreszcie pomógł mi elektryk. Coś było popaprane w komputerze. Wgrał oprogramowanie jeszcze raz czy coś i działa od wtedy jak należy :)