Zobacz temat - [416 Si ] PASEK WIELOKLINOWY
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416 Si ] PASEK WIELOKLINOWY

Dr.Stein - Sob Kwi 23, 2011 10:08
Temat postu: [416 Si ] PASEK WIELOKLINOWY
Witam:)
Mam Małe Pytanko.
Chodzi o pasek Wieloklinowy 5-cio rowkowy napedzajacy alternator.
Sprawa polega na tym że zaraz po kupnie auta postanowiłem wymienić paski Klinowe.
Kupiłem w InterCars 2 paski
Pasek do pompy wspomagania: 3PK760 Drugi: Pasek do alternatora i sprężarki klimatyzacji: 5PK1155,
ale sie okazało że ten drugi jest za krótki bo mam nieoryginalną - później dokładaną przez poprzedniego właściciela klimatyzacje, i pasek oddałem i zaufałem mechanikom którzy sami dobrali pasek do mojego auta.
No i założyli pasek 5PK1212! i po paru miesiącach jazdy pasek lata i piszczy jak ze wścieklizną. napinacz na full wiec założyli za duzy pasek.
Jeżdziłem 3 razy do Intercarsu i dobierałem paski później sam, bo głąby jak założyli mi nowy pasek będąc pewni że jest dobry, stary przecieli i wywalili w kubeł. ( debil ze mnie bo mogłem go k***a brać spowrotem) wiec nie miałem "oryginalnego" na którym mógłbym bazować, bo wtedy bym go zmierzył i pojechał tylko raz do tego Grajdołka o nazwie Inter Cars.
Mam pytanko do Was Mili
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc bo kompletnie nie mam pojęcia jaki powinienem założyć ten pasek R 416Si 1.6 96r.

Tomi - Sob Kwi 23, 2011 10:13

Oba paski są za długie.

Pasek do wspomagania to 3PK753-3PK755.

Natomiast paski osprzętu spotkałem się z 5PK1145, 1155 i najdłuższy z jakim się spotkałem to 1200.

Dr.Stein - Sob Kwi 23, 2011 10:19

"Oba paski są za długie".

No jak? Bazowałem na wymiarach podanych w Technicznym FAQ

"W silnikach serii K produkowanych po 95 roku są dwa paski klinowe: Pierwszy: Pasek do pompy wspomagania: 3PK760 Drugi: Pasek do alternatora i sprężarki klimatyzacji: 5PK1155 Pasek do alternatora (auta bez klimatyzacji): 5PK736 Warto jednak przy zakupie potwierdzić w katalogu rodzaj paska do swojego auta."

Tomi - Sob Kwi 23, 2011 11:17

Wpisz sobie w wyszukiwarce części CDU2160 (to jest numer oryginalnego paska do wspomagania).

N.p. tu: http://sklep.intercars.co...rupyS¬itle=1

utal - Pon Kwi 25, 2011 00:03

Jak kupowałem pasek do napędzania osprzętu to nie brałem konkretnie do rovera tylko z paskiem pojechałem do znajomego do sklepu i kupiłem wg rozmiaru. Stary pasek miał 1155mm, ale znajomy polecił mi żebym wziął 1150mm. Tak też zrobiłem i przejechał od tego czasu 3 tys km bez najmniejszego problemu.... aha cena ca pasek to było niecałe 20zł.
Kaze - Sro Maj 04, 2011 10:24

u nie pasek ze względu do klimę dokładaną jest 5PK1200, ale to tez zalezy od rolki prowadzącej ten pasek. Kiedyś kupiłem rolkę i pasek nie pasował bo rolka była o jakieś 2-3mm większa od poprzedniej. Na takie duperelki też czasem trzeba zwrócić uwagę.
Dr.Stein - Sro Maj 04, 2011 20:31

Kurcze, zobacze ten pasek 5PK1200 bo ja mam 5pk1212 i skoro jest za duży to może ten bedzie dobry, zwłaszcza że mam Dokładaną Klime
Sirk - Sro Cze 12, 2013 16:17

Witam,
sorry że tak odkopuję stary temat, ale czy pasek pasował?? Pozdrawiam.

Dr.Stein - Czw Cze 13, 2013 22:55

Przyjacielu powiem z czystym sumieniem
ze do mojego roverka 416 Si z 96 roku idealnie pasują następujące paski wieloklin owe

3pk760
5pk1200

wcześniej wymieniałem pasek 3 razy - zwracałem do inter carsu bo tamte byly niedobre - za duże
Te podane teraz prze zemnie pasują idealnie. Mam dokładaną klimę Diavia

Sirk - Pią Cze 14, 2013 18:20

Dzięki, już założyłem 5pk1200, chodź gdyby był o 10-15 mm krótszy, też by pasował. Zobaczymy jak się będzie spisywał alternator firmy Bosch z R45. A dodatkowe 20A ładowania nie zaszkodzi ;P
Dr.Stein - Sob Cze 15, 2013 11:34

To w takim razie Szerokiej drogi przyjacielu :)