|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
MGF i MG TF - [MGF] Chyba po uszczelce pod glowicą
bosniak - Sob Kwi 23, 2011 14:25 Temat postu: [MGF] Chyba po uszczelce pod glowicą Witam wszystkich. Otórz u mnie w MGF zatarł sie wiatrak od chłodnicy, wywaliło bezpiecznik i nie wiem jak długo tak jeździłem, dopiero dzisiaj zauważyłem szarpanie na wolnych obrotach i temp. wyskoczyła na maksa na skali. Otwieram klapę silnika, a tam płyn gotuje w zbiorniczku tzn. juz go nie bylo, ale po dolaniu szybko ubywa i w oleju jest płyn bo na bagnecie jest kakao. Wywaliło zreszta trochę tej mazi spod korka oleju, bagnetu i gdzies spod przepustnicy. Po zlokalizowaniu usterki (wiatrak musze kupić nowy)odpala normalnie, ale na poczatku troche klepie jakby zaworami, poza tym dużo pary leci przez wydech, chociaż na zewnątrz jest bardzo ciepło. Poradźcie prosze, jakis link jaka uszczelkę pod glowice do niego zamówic, żeby bylo ok, bo na 100% ją wywaliło, mam nadzieje że tylko tyle sie stało.
andrew0503 - Sob Kwi 23, 2011 19:34
Uszczelka to pewnie ta
http://www.tomateam.pl/sk...l=silnik&c=1365
Dla pewności warto zadzwonić i upewnić się.
Też miałem hgf ostatnio, doszło planowanie głowicy i sprawdzenie szczelności. nie wiadomo jeszcze jak z śrubami głowicy, czy stare będą się nadawały po splanowaniu
http://www.tomateam.pl/sk...l=silnik&c=1013
Dojdzie jeszcze pewnie do przejrzenia i ewentualnego szlifowania zaworów.
I jeśli rozrząd wymaga już wymiany to też warto to zrobić bo przy okazji jest zdejmowany
bosniak - Sob Kwi 23, 2011 20:00
rozrząd swierzo wymieniony, a śróby obligatoryjnie kupie. Tomateam, coś niemam przekonania bo ceny ma trochę kosmiczne.
andrew0503 - Sob Kwi 23, 2011 20:16
Jak rozrząd świeżo wymieniany to nie ma sensu wymieniać, podobnie było u mnie, a co do kosmicznych cen w Toma team to lepiej chyba wymienić na części które zdają egzamin niż ekspemyrentować, nie miałem pewności co dostanę na allegro. No chyba, że odstawiasz autko do mechanika i on odpowiada za części włożone do samochodu, wtedy jest ok.
bosniak - Sob Kwi 23, 2011 20:27
a co z tą magistralą olejową, do czego to i czy trzeba to wymieniać? Z tą magistralą same części wyjdą w tomateam 680 zł
andrew0503 - Sob Kwi 23, 2011 20:48
no raczej powinno się wymieniać z magistralą olejową chyba nie chcesz żeby olej gdzieś nie dotarł i coś zatarł. Ja na swoja naprawę wyłożyłem 1600 zł, ale jestem zadowolony, z perspektywy czasu widzę, że nie było sensu oszczędzać. Autko chodzi jak marzenie, wkręca się na obroty jak nigdy
sTERYD - Sob Kwi 23, 2011 23:54
magistralę olejową się wymienia w przypadku montażu nowej uszczelki MLS po to, żeby usztywnić silnik.
Jeśli chodzi o smarowanie nic to nie zmienia, ale magistrala jest (wraz ze śrubami głowicy) elementem spinającym cały silnik do kupy.
bosniak - Nie Kwi 24, 2011 08:17
sTERYD napisał/a: | magistralę olejową się wymienia w przypadku montażu nowej uszczelki MLS po to, żeby usztywnić silnik.
Jeśli chodzi o smarowanie nic to nie zmienia, ale magistrala jest (wraz ze śrubami głowicy) elementem spinającym cały silnik do kupy. |
co to jest uszczelka MLS to jakjas specjalna do głowicy?
andrew0503 - Nie Kwi 24, 2011 09:36
sTERYD napisał/a: | magistralę olejową się wymienia w przypadku montażu nowej uszczelki MLS po to, żeby usztywnić silnik.
Jeśli chodzi o smarowanie nic to nie zmienia, ale magistrala jest (wraz ze śrubami głowicy) elementem spinającym cały silnik do kupy. |
Faktycznie namieszałem Jeśli kupisz uszczelkę starego typu, wzmocnioną to nie musisz wymieniać magistrali.
Uszczelka MLS nowego typu zawiera jeszcze przekładkę aluminiową, a stosuje się ją najczęściej jak w tym problemie:
http://forum.roverki.eu/v...1&highlight=mls
bosniak - Wto Kwi 26, 2011 15:58
Uściślając Panowie bo jest po świętach i chciałbym sie wziąć za autko, czy np. taki zestaw wystarczy czy szukać czegoś innego: http://moto.allegro.pl/us...1558092279.html
czy sama uszczelka taka: http://moto.allegro.pl/us...1536688169.html a pozostałe klamoty osobno.
czy może taki zestaw w którym jest chyba wszystko?
http://moto.allegro.pl/us...1536749318.html
practicator - Wto Kwi 26, 2011 19:59
z tego co się orientuję to ten trzeci link jest ok. przydałby się tylko numer części i producent uszczelki, bo warto kupić lepszą, to jak dobrze założysz, po ew. splanowaniu głowicy to na długo starczy ( może nawet 100kkm)
bosniak - Czw Kwi 28, 2011 17:48
practicator napisał/a: | z tego co się orientuję to ten trzeci link jest ok. przydałby się tylko numer części i producent uszczelki, bo warto kupić lepszą, to jak dobrze założysz, po ew. splanowaniu głowicy to na długo starczy ( może nawet 100kkm) |
Producen uszczelki pod głowice z 3 linku to firma Payen.
practicator - Pią Kwi 29, 2011 00:40
to raczej lipa. najlepiej byłoby znaleźć w znośnej cenie FAI - jest polecana.
sobrus - Pią Kwi 29, 2011 08:59
Teoretycznie tak, w praktyce (jeśli się zastanowić) nie wiem czy ktoś te uszczelki testował.
A polecane FAI, Elring itd też przecież potrafią paść. Oczywiście nikogo nie namawiam, sam bym też kupił FAI. Ale nie wiem czy nie bardziej liczy się porządnie wykonana naprawa i stan silnika/układu chłodzenia.
Ciekawe jaką mój roverek ma zamontowaną, bo nawet nie wiem. Ale nie zdziwiłbym się gdyby to był jakiś "wynalazek", bo naprawa nie była droga.
|
|