Zobacz temat - [R25] Kopcenie (dymienie) + spadki mocy.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Kopcenie (dymienie) + spadki mocy.

rajdon - Nie Kwi 24, 2011 23:11
Temat postu: [R25] Kopcenie (dymienie) + spadki mocy.
Witam Szanownych Kolegów,
jestem od niespełna roku właścicielem Rover 25 2.0 TD, rocznik 2002/2003.

Po paromiesięcznym użytkowaniu autka miałem problemy z gazem (pedałem gazu) przy dużej wilgotności, silnik wchodził w tryb awaryjny itd. Wymieniłem potencjometr na nowy, co nic nie pomogło, więc (idąc za Waszą radą) sprawdziłem również przewody i okazało się, że część z nich była prawie poprzerywana (pewnie wskutek wcześniejszej kolizji). Wymiana przewodów rozwiązała problem.

Niestety, niedługo po tym zdarzeniu zauważyłem, że autko przy obrotach 2000 - 2500 ma momenty (dosyć częste), że czuję pod pedałem minimalne i chwilowe spadki mocy. Jest to dosyć irytujące, poza tym jeśli zbyt energicznie próbuję przyspieszyć, auto zaczyna bardzo kopcić (dymić) z rury dosyć ciemnymi spalinami.

Nie wiem, czy jest to jakoś bezpośrednio powiązane z poprzednią naprawą, ale być może, bo wtedy zdarzyło mi się dolać do baku jakichś cudownych płynów czyszczących układ paliwowy. Czy mogły by one uszkodzić jakąś uszczelkę, która powoduje takie zachowania auta?

Sprawdziłem olej - poziom się nie zmienił. Podobnie z innymi płynami. Auto też nie spala więcej, średnia miasto + trasa = 6,5 litra/100km.

Bardzo prosiłbym o jakieś wskazówki, co może być nie tak?

Pozdrawiam,
Marek

Krzysi3k - Pon Kwi 25, 2011 10:18

Turbo słychać? Rura od IC nie pękła?
rajdon - Pon Kwi 25, 2011 12:18

Hm.. czy słychać trudno mi powiedzieć. Ogólnie moc jako taka jest, ale mam wrażenie, że mniejsza niż przed tym wszystkim.
PS> jestem dosyć zielony -> co to jest IC? (InterCooler?)

Pzdr

Krzysi3k - Pon Kwi 25, 2011 15:22

rajdon, tak, sprawdź tą długą grubą rurę do Intercoolera, ona najczęściej pęka na zagięciach.
Możesz gazować i zobaczyć i czy węże puchną :)

rajdon - Sro Kwi 27, 2011 16:42

Krzyśku,
popatrzyłem pod maskę, są tam trzy grube czarne rury (nie wiem, która od IC), poruszałem lekko nimi i nie wiedziałem jakichś pęknięć. Jedna z nich jest brudząca, jakby lekko nasiąkała czymś (ale nie kapie z niej).

Czynności te wykonywałem przy wyłączonym silniku, czy powinienem przy włączonym gazować? to by wtedy mogło więcej pokazać?
Ps. Rura od intercoolera byłaby odpowiedzialna za przerywanie w gazie, czy dymienie?

Pozdrawiam,
Marek

Krzysi3k - Sro Kwi 27, 2011 16:53

Zapewne ta zapocona to jest ta długa rura od IC, idąca w dół, one się pocą z reguły.
Jeśli już tak sprawdzasz to odpal silnik, ściśnij tą rure i przygazuj, powinna napuchnąć dość mocno.
Ja na Twoim miejscu bym ją zdjął w ogóle i obejrzał, bo ona lubi pękać na zagięciach i tak bez zdejmowania ciężko wybadać czy nie pęknięta.
Pęknięta rura od IC może być winna temu wszystkiemu, po prostu duża część doładowania ucieka, zamiast trafić silnika :) I przez to silnik jest o wiele słabszy, i pracuje na bogatej mieszance (przepływka widzi dobry przepływ powietrza, a do silnika tyle samo nie dociera) - stąd kopcenie :)

rajdon - Czw Maj 26, 2011 00:03

Dziękuję Krzyśku za pomoc.
Problem faktycznie dotyczył długiej rury od IC. Okazało się, że ześlizgnęła się przy samym IC. Po założeniu ponownym (+ wymianie filtrów i oleju), auto zachowuje się, jakby miało jakieś 30KM więcej. Bardzo przyjemnie się jeździ, o czym zdążyłem zapomnieć, przez ostatnie 2 miesiące.

Dziękuję i pozdrawiam,
Marek

Mombrey - Pon Cze 06, 2011 11:48

Podłączę się do tematu. Wczoraj zauważyłem , że silnik stracił trochę mocy. Słyszę wyraźnie szum uciekającego powietrza tak powyżej 2 tyś. obrotów jednak "na luzie" nie mogę namierzyć tego miejsca. Silnik bez obciążenia nawet na wysokich obrotach nie "puszcza" tego powietrza. Przebadałem tą długą rurę (bez zdejmowania) i nic nie znalazłem. Nie podoba ni sie ten krótki odcinek przy samej turbinie ale tam też nic nie widać. Może polać woda z mydlinami? Trzeba zdjąć tą długą rurę czy może ma ktoś już jakiś "patent"?
Krzysi3k - Pon Cze 06, 2011 11:56

Mombrey, zdejmij lepiej długą rurę. Na luzie normalne, że nie będzie słychać, bo pod obciążeniem dopiero turbo porządnie dmucha, a Ty masz pewnie małą nieszczelność :)
Rura od IC najczęściej właśnie puszcza.

Mombrey - Pon Cze 06, 2011 12:37

Właśnie namierzyłem. Dziura w długiej rurze na zgieciu. Działało jak zawór bezpieczeństwa - puszcza przy wiekszym ciśnieniu. ;-)

[ Dodano: Pon Cze 06, 2011 12:37 ]
Krzysi3k, znasz może numer katalogowy tej rury?

Jugol - Pon Cze 06, 2011 13:41

Nr. katalogowy: PNH101140 u Tomiego 253pln http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=-&c=21

..ale Ty mieszkasz u źródeł :mrgreen: , to pewnikiem deczko taniej kupisz. Pozdrówka :wink:

Mombrey - Wto Cze 07, 2011 14:11

Jugol napisał/a:
Nr. katalogowy: PNH101140 u Tomiego 253pln http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=-&c=21

..ale Ty mieszkasz u źródeł :mrgreen: , to pewnikiem deczko taniej kupisz. Pozdrówka :wink:

No trochę taniej, 43 Funty + 5 za przesyłkę.
Myślę, że za kawałek rury gumowej która na dodatek po jakimś czasie przepuszcza olej to jednak sporo.
Płacz i płać ;-)
Dzięki wszystkim za pomoc.