|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kontrolka airbag
lukkrak - Wto Kwi 26, 2011 21:25 Temat postu: [R75] Kontrolka airbag Mam taki problem ostatnio zamokła mi wykładzina od strony pasażera, odpiołem fotel pasażera by go wymontować i wysuszyć dywan i tak jeżdże kilka dni bez fotela, z tym że powinna się chyba zapalić kontrolka airbag a niezapaliła się, normalnie po włączeniu zapłonu po chwili gaśnie.Gdzie może być problem?
kris-tofer - Wto Kwi 26, 2011 21:43
skoro gaśnie to nie widzę problemu
jednakże celem oszukania kontrolki poduszki w dawniejszych wozach montowano w układ opornik, nie wiem tylko jak to jest w przypadku rovera, czy też podobny opornik idzie zamontować? odepnij jeszcze poduszkę pod fotelem kierowcy i zobacz jaki jest efekt (przy odpinaniu poduszki dla bezpieczeństwa lepiej odłączyć akumulator, obie klemy)
VMatas - Sro Kwi 27, 2011 07:54
Problem może być od poprzedniego właściciela i serwisu lub zwarcie. Gdzie tego szukać.. trudno powiedzieć. Zacząłbym od sprawdzania przy ECU SRS.
SeniorA - Sro Kwi 27, 2011 09:20
jest duże prawdopodobieństwo ,że wpięty jest rezystor , bo samodiagnostyka jest prawidłowa (lampka zapala się i gaśnie), a po odłączeniu kostki poduszki siedzenia nie sygnalizuje błędu, mimo , że powinno. Tak się sprawdza układ na obecnosć rezystora tzn. odpina poduszkę i jak nie świeci to znaczy,że coś jest pokombinowane.
lukkrak - Sro Kwi 27, 2011 14:36
Samochód zakupiłem z wystrzelonymi napinaczami poprzedni właściciel najechał na dość dużą dziure, a że miał założone opony zimowe 175/65/15 wszystko jasne!!!!!! napinacze wystrzeliły.
Poduszki są wszystkie całe!Pytanie gdzie mam szukać tego rezystora kostki przy fotelu wyglądają normalnie!
SeniorA - Sro Kwi 27, 2011 17:23
lukkrak napisał/a: | Samochód zakupiłem z wystrzelonymi napinaczami poprzedni właściciel najechał na dość dużą dziure, a że miał założone opony zimowe 175/65/15 wszystko jasne!!!!!! napinacze wystrzeliły. | same napinacze aktywowane są tylko w jednym przypadku tzn. jak auto zostanie uderzone z tyłu , w pozostałych przypadkach kolizyjnych idą poduszki z napinaczmi (wszystkie albo jednostronnie ).Wpadniecie w dziurę to raczej jak uderzenia czołowe.
Jest jeszcze możliwość , że jak zadziałały z jakiegoś powodu tylko napinacze , to pozostały układ działa prawidłowo ( napinacze zostały wyłączone przez sterownik SRS) i lampka świeci sie prawidłowo , ale to trzeba by sprawdzić odpinając np. poduszkę kierowcy.
PHJOWI - Sro Maj 04, 2011 16:42
[/quote]Jest jeszcze możliwość , że jak zadziałały z jakiegoś powodu tylko napinacze , to pozostały układ działa prawidłowo ( napinacze zostały wyłączone przez sterownik SRS) i lampka świeci sie prawidłowo , ale to trzeba by sprawdzić odpinając np. poduszkę kierowcy.[/quote]
tak , ale to by swieciła poducha , a tutaj ewidentnie opór wsadzony może być.
21matys - Sro Maj 04, 2011 19:17
1,2 ohma taki rezystor wystarczy zeby oszukac srs ze jest dalej sprawna poduszka, jesli chodzi o napinacze to prawdopodobnie (wiedza z formu) wystarczy zmostkowac zwykłym drutem ze dalej jest przejscie. ale ktos napisał ze grozi to niepalnowanym wystrzałem poduch, nie wiem na ile to jest prawdzie. ja osobscie po zakupie mojgo R znalazłem rezystor z poduszki siedzenia kirowcy, był wpęty zamiast poduszki w układ.w grudniu wjechałem w wieksza dziure i zapaliła mi sie kontrolka srs, sprawdzałem wszystkie wtyczki pod siedzieniami i było ok. ale dzis zauwazyłem ze napinacz od kierowcy jest nizej niz napinacz od pasazera, wydajem i sie ze wystrzelił ale niewiem jak sprawdzic czy napewno..... boje sie ze jak zobie mostek to jakas poducha wystrzeli...... a dodam ze jak wjechałem w dziure to nie zauwazylem nic zeby cos wystrzeliło ( napinacz) moze komus kiedys wystzelił napinacz i wie jak to wszystko wyglada, czy faktycznie jest on nizej niz normalnie....
|
|