Zobacz temat - [R 216] Powyżej 120 km/h zaświeca się ABS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 216] Powyżej 120 km/h zaświeca się ABS

Emems - Czw Kwi 28, 2011 10:08
Temat postu: [R 216] Powyżej 120 km/h zaświeca się ABS
Witam,

Nie wiem co jest grane. Podczas zwyczajnej miejskiej jazdy wszystko jest w porządku, natomiast gdy przekraczam prędkość 120-130 po chwili włącza się kontrolka od ABS :roll:

Płyn jest w normie, klocki przejechały jakieś 5000 km...

Co to może oznaczać? Spotkał się już ktoś z podobnym problemem?

Pozdrawiam serdecznie
Marek

Brt - Czw Kwi 28, 2011 10:27

a koła masz takiej samej wielkości z przodu i z tyłu ??
Emems - Czw Kwi 28, 2011 10:57

Brt napisał/a:
a koła masz takiej samej wielkości z przodu i z tyłu ??


Zwiększyłem profil w tylnych kołach... To może być przyczyną?

keczu - Czw Kwi 28, 2011 14:25

w kazdym aucie z ABSem bedzie logowac blad przy roznej wielkosci kol z przodu i z tylu. Zalezy od marki auta jak o tym daje znac. Czasem nie zaswieca kontrolki tylko zapisuje w pamieci.
Krzysi3k - Czw Kwi 28, 2011 18:12

Dokładnie :) Też tak miałem :)
Rozan99 - Czw Kwi 28, 2011 19:33

Emems napisał/a:
Zwiększyłem profil w tylnych kołach... To może być przyczyną?

Tak, to może być przyczyną.

bonus89 - Czw Kwi 28, 2011 19:37

Emems, a jaką masz różnice rozmiarów? Napisz jakie oponki na przedniej osi a jakie na tylnej
Emems - Czw Kwi 28, 2011 21:03

Z przodu mam 50-tki, a na tył kupiłem 60-tki (z uwagi na te nasze "super" dziurawe drogi) ;)
Brt - Czw Kwi 28, 2011 21:46

to będzie to ... musisz założyć kapcie najlepiej o takim samym profilu i szerokości, ewentualnie szerokość może się różnic o jeden rozmiar, co nei wpłynie na pracę ABSu. ABS ma jakiś próg tolerancji na różnicę obrotów kół (zużycie opon, różnice w cisnieniach itp. ), ale przy takiej rozbieżności to już niestety zgłasza błąd.
Krzysi3k - Pią Kwi 29, 2011 01:53

Zauważyłem, że ten problem wyskakuje dopiero przy różnicy profilu o 10, przy profilu różnym o 5, nie ma problemu...
Brt - Pią Kwi 29, 2011 09:34

zgadza się :ok: miałem z przodu profil 55 a z tyłu 50 i ABS działał prawidłowo
Emems - Pią Kwi 29, 2011 09:50

Może jakoś jeszcze ten sezon przejeżdżę na tych 50-tkach z przodu, a później kupię już 60-tki...

Zmieniam profil bo te 50-tki nie są na nasze drogi...

Jak widzę niektórych "ABS-owców" co jeżdżą ciemnymi BMW z profilem 40, albo 35 to mnie skręca...

Brt - Pią Kwi 29, 2011 10:33

eee 50 to całkiem dobry profil :)
Krzysi3k - Pią Kwi 29, 2011 11:10

Emems, ja bym na Twoim miejscu nie rezygnował z ABSu w trasie, ja też lekceważyłem, póki mnie nie obróciło bokiem :P
A profil 50 jest bardzo fajny, jeszcze się nie jeździ jak taczką jak np. przy 40 :mrgreen:

bonus89 - Pią Kwi 29, 2011 11:27

Emems, dobrze że napisałeś że dzieje się tak przy różnicy profilu 10+ bo właśnie zakładam przód 40 a tył 45 ;)
Krzysi3k - Pią Kwi 29, 2011 11:39

Chyba ja tak napisałem :D A tak poza tym to Ty zakładasz 195/50 i 205/45, więc różnica jest minimalna :P
bonus89 - Pią Kwi 29, 2011 13:15

195 na 45 i 205 na 40