|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 8V 1998r] Znosi na prawo przy dodaniu gazu.
pistolet - Nie Maj 01, 2011 22:06 Temat postu: [R200 1.4 8V 1998r] Znosi na prawo przy dodaniu gazu. Witam. Zauważyłem ostatnio dziwną przypadłość w swoim R. Podczas normalnej jazdy w momencie naciśnięcia pedału gazu występuje szarpnięcie kierownicą lekko w prawo. Za każdym razem, gdy puszczę i po chwili dodam gazu jeszcze raz to znowu to występuje. Do tego znosi mi samochód na prawo podczas hamowania. Czego to może być wina?
SyntaX - Pon Maj 02, 2011 08:04
Ja bym sprawdził co z układem wspomagania. Może któryś z węzy się poci albo ma nieszczelność.
sprawdził bym naciąg paska na pompie wspomagania.
Przepłukał bym cały układ i zalał nowym płynem.
Z czasem z płynu wspomagania wytrącają się osady.
Maglownica ma takie delikatne cieniutkie siteczka.
Mogło się tam przytkać.
Czy zauważyłeś możne zmniejszoną siłę wspomagania
automechanik - Pon Maj 02, 2011 08:27
Zawieszenie i układ kierowniczy sprawdż luzy na końcówce drążka kierowniczego i na samym drążku oraz sworzeń i tuleje wachacza.
pistolet - Pon Maj 02, 2011 10:38
SyntaX, wspomaganie działa wręcz wyśmienicie, nie zauważyłem pogorszenia jego działania, ani ubytku płynu. Natomiast o końcówkach drążków wiem od października, że są do wymiany, ale powiedzieli mi że jest na nich minimalny luz, ale jeśli nie szaleje moge na tym spokojnie jeździć. Do tej pory odczuwałem to tylko w postaci drgania kierownicy powyżej 120km/h .Czyli to może być ich wina? Luzy się powiększyły i pasuje to zrobić?
leszczu - Pon Maj 02, 2011 12:54
pistolet napisał/a: | Do tego znosi mi samochód na prawo podczas hamowania. |
To może coś z układem hamulcowym
maciek73 - Pon Maj 02, 2011 13:25
Ja na początku sprawdziłbym hamulce. Zobacz czy nie grzeje Ci któreś koło. Miałem podobnie w Audi, tłoczek zapiekło po zimie.
pistolet - Pon Maj 02, 2011 15:12
Byłem u mechanika, wymienił mi lewy przegub, bo był problem z ciągle włączającym się ABS i tym słynnym terkotaniem z pod maski. Problem zniknął po wymianie przegubu, do tego mechanik zrobił z zapieczonym tłoczkiem na lewym kole. Poza tym hamulce sprawdzał i są sprawne. Także hamulce odpadają.
colin1983 - Pon Maj 02, 2011 15:46
pistolet, A ciśnienie w kołach sprawdzałeś ? zamień koła z lewej strony na prawą i zobacz czy wtedy będzie ściągać
automechanik - Pon Maj 02, 2011 16:46
Powtarzam jeszcze raz układ kierowniczy i wachacz. Kiedy są luzy przyspieszanie powoduje zmianę geometrii koła to samo następuje przy hamowaniu. Kiedy nie występują większe siły od przyspieszania czy hamowania geometria może się jeszcze mieścić w granicach tolerancji.
pistolet - Pon Maj 02, 2011 19:15
Ciśnienie w kołach wszędzie 2.1, tydzień temu wymieniałem opony na nowe letnie. Koła wyważone i napompowane azotem.
Czyli do oddania mechanikowi żeby wymienił te końcówki drążków kierowniczych i sprawdził wahacz.
kamax_19 - Pon Maj 02, 2011 20:16
pistolet, Pytanie trochę z innej beczki czemu pompowałeś kola azotem??? O CO2 to słyszałem...???
Kozik - Pon Maj 02, 2011 21:10
kamax_19, ponoć ciśnienie w oponach się nie zmienia ze względu na temperaturę ja mam zwykły wiater
maciek73 - Pon Maj 02, 2011 22:11
automechanik napisał/a: | Powtarzam jeszcze raz układ kierowniczy i wachacz. Kiedy są luzy przyspieszanie powoduje zmianę geometrii koła to samo następuje przy hamowaniu. Kiedy nie występują większe siły od przyspieszania czy hamowania geometria może się jeszcze mieścić w granicach tolerancji. |
Przepraszam nie doczytałem. Faktycznie masz rację! Musi byc wycheutany solidnie przód. Nie jest to może idealne porównanie ale faktycznie w "rozwalonym zawieszeniu" przy Fiaciku CC którym do tej pory jeździłem do pracy tak sie działo.
pistolet - Wto Maj 03, 2011 09:33
Azot jest lżejszy od powietrza, poza tym utrzymuje swoje ciśnienie do 2 razy dłużej niż zwykłe powietrze z kompresora
kamax_19 - Wto Maj 03, 2011 16:23
Kozik, no ja tez mam zwykły wiatr bo takie pompowanie pewnie kosztuje
shudder - Wto Maj 03, 2011 16:51
Mam tylko nadzieję, że nie pompujecie opon "specjalną mieszanką bogatą w azot" składającą się w 78% z azotu właśnie, 20% tlenu i 2% pozostałych pierwiastków...
radomraptile - Wto Maj 03, 2011 17:23
moze tuleje
automechanik - Sro Maj 04, 2011 06:58
shudder, widzę że sobie jaja robisz z kolegów, podając skład powietrza na naszej planecie.
A tak na poważnie to azot ma większe cząsteczki jest to wykorzystywane w przetwornicach membranowych azotu. Azot nie przenika tak łatwo jak pozostałe składniki powietrza przez gumę, a pozatym faktycznie ma mniejszą rozszrzalność niż inne gazy.
Nawiasem mówiąc nie ma możliwości napełnienia opony samym azotem.
W gruncie rzeczy chodzi tu głównie o zdrowie wulkanizatorów ( w oponie z małą ilością tlenu nie rozwijają się tak bardzo bakterie, grzyby i roztocza) i przy wymianie opon nie wdycha się tego paskudztwa.
|
|