Zobacz temat - [All] Masa (-) glosnika.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Car-audio, nawigacje, radia CB - [All] Masa (-) glosnika.

keczu - Pon Maj 02, 2011 18:45
Temat postu: [All] Masa (-) glosnika.
Pytanie teoretyczne. Czy glosnik podlaczony przypadkowo pod mase innego odbiornika bedzie gral. Nie pytajcie dla czego pytam. :oops:
greg-si - Pon Maj 02, 2011 18:48

Coś może z głośnika się wydobyć. Wszystko zależy od specyficznego przypadku.
keczu - Pon Maj 02, 2011 18:58

greg-si napisał/a:
Coś może z głośnika się wydobyć. Wszystko zależy od specyficznego przypadku.

Przypadek mam taki ze kanal gra jakby ciszej, lapie zaklocenia troche (standardowo od masy) ,ale najfajniej jest jak sie kierunek wlaczy :roll: . Montowalem wzmacniacz pod fabryczne radio w moim Civicu zlapalem sygnal glosnika na kostce w drzwiach. Teraz kierunek w lusterku mi nie dziala i mam kierunkowskaz w glosnikach. Ale sprawdzalem jak cielem kabelki podlaczalem glosnik i gral. boje sie ze moze byc wspolna masa czy cos bo to juz auto z CAN-em. :bezradny:

greg-si - Pon Maj 02, 2011 19:06

A w kablach nic nie zamieniłeś?
Wzmacniacz, radio na pewno sprawne?

keczu - Pon Maj 02, 2011 19:09

greg-si napisał/a:
A w kablach nic nie zamieniłeś?

Znaczy sie napewno to nie wzmacniacz bo jest nowy i konweryer sygnalu zasilanego wlasnie przodem klika nawet po odlaczeniu kabli sygnalowych od wzmacniacza.

greg-si - Pon Maj 02, 2011 19:54

trzeba przepatrzeć całą wiązkę może tylko gdzieś zwarcie jest i dlatego taka choinka
pistolet - Pon Maj 02, 2011 20:17

Niekoniecznie zwarcie, ale może gdzieś tylko masę gubi (coś się przetarło, albo zimny lut)
keczu - Wto Maj 03, 2011 20:03

Dobra ,wszystko jasne ,wpialem sie w kierunkowskaz w lusterku :roll: Kable we wtyczce w dzwiach maja zmieniony kolor . Przed wtyczka niebieski to glosnik ,a za rozowy. Natomiast pin obok niebieski to masa kierunkowskazu. :shock: Mam jeszcze problem z zakluceniami , kurde pierwszy raz taki balagan mam. Dobrze ze to moje auto to chociaz nie wstyd :oops: Jutro pokombinuje z ulozeniem kabli zasilajacych i sygnalowych .Moze jakies sugestie ? Co sadzicie o filtrach przeciwzakluceniowych?
greg-si - Wto Maj 03, 2011 20:08

keczu napisał/a:
Co sadzicie o filtrach przeciwzakluceniowych?

Daruj sobie.

keczu napisał/a:
Jutro pokombinuje z ulozeniem kabli zasilajacych i sygnalowych .Moze jakies sugestie ?

Sprawdź czy żadna wtyczka RCA przypadkiem nie dotyka żadnego metalowego elementu, obudowy radia a nawet innego RCA. Oczywiście jeśli masz metalowe wtyczki.
Zwrotnice głośników również możesz poprzesuwać bo cewki lubią zbierać.

keczu - Wto Maj 03, 2011 20:52

greg-si napisał/a:
Zwrotnice głośników również możesz poprzesuwać bo cewki lubią zbierać.

No wlasnie tak myslalem. Bo juz kiedys tak mialem ze zwrotnica.
greg-si napisał/a:
prawdź czy żadna wtyczka RCA przypadkiem nie dotyka żadnego metalowego elementu, obudowy radia a nawet innego RCA.

Akurat nie ma takiej opcji bo RCA nie ida bezposrednio z radia tylko z czegos takiego
http://www.caraudiodirect...b7525c0a143a777
Ale sygnal musialem pociagnac do tylu auta dla przednich glosnikow (konwertery mam przykrecone do skrzyni basowej) .Zaklucenia mam tylko na jedny konwerterze zasilanym wlasnie przodem. Moglem rozdzielic sygnal z tylnych glosnikow na cztery kanaly, ale chcialem sobie zoztawic jakos regulacje suba wzgledem przodu "faderem" . Jest troche lutowania z tymi konwerterami ,ale chcialem zostawic fabryczne radio bo jest fajnie w deske wbudowane , ma mp3 i zmieniarke na 6CD ,sterowanie w kier. Same konwertery tez maja zasilanie w jednej wiazce z kablami glosnikowymi mam nadzieje ze ktos o tym pomyslal zeby nie lapaly same z siebie zaklucen :/

[ Dodano: Wto Maj 03, 2011 19:52 ]
A i jeszcze jedno co radzisz z ustawieniem filtra dla przedniego kanalu na wzmacniaczu. Mam opcje zostawic "Flat" lub "HP" . "HP" nie wiem od ilu odcina kiedys na Alpinie mialem napisane ze od 80Hz tu nie jest napisane. Probowalem dwie opcje i jakiejs roznicy nie ma :/
Wzmacniacz
http://www.bluespot.co.uk...ha480-amplifier

greg-si - Wto Maj 03, 2011 21:10

keczu napisał/a:
A i jeszcze jedno co radzisz z ustawieniem filtra dla przedniego kanalu na wzmacniaczu. Mam opcje zostawic "Flat" lub "HP" . "HP" nie wiem od ilu odcina kiedys na Alpinie mialem napisane ze od 80Hz tu nie jest napisane. Probowalem dwie opcje i jakiejs roznicy nie ma :/

Z tego co widzę to jak ustawisz HP to masz jeszcze pokrętło. Według danych zakres regulacji 20-55Hz. Pewnie w tej chwili masz 20Hz i dlatego brak różnicy. Możesz ustawić na 50Hz to coś z woofera wytniesz. Jednak różnice wielkie nie oczekuj. Mój woofer gra dobrze dołem a odcięcie go przy 50Hz nie bardzo da się usłyszeć.

keczu - Czw Maj 05, 2011 19:51

greg-si napisał/a:
Z tego co widzę to jak ustawisz HP to masz jeszcze pokrętło. Według danych zakres regulacji 20-55Hz.

Aha. :wink: Dzieki.

[ Dodano: Czw Maj 05, 2011 18:51 ]
To jeszcze kilka pytan bo pierwszy raz w ten sposob podlaczam audio :razz:
Wiec nie dalem rady pociagnac sygnalu z przednich glosnikow do tych konwerterow ,fabrycznego radia nie bede wyciagal bo to koszmar i tak wymontowanie progow i konsoli srodkowej nie bylo latwe. Nie to ze skomplikowane ,ale to nowoczesne auto (Ciwic 06) zbudowane jako jednorazowka ,wszystko na klipsy i spinki latwo polamac itd. :roll:

Wiec rozgalezilem sygnal z tylnych glosnikow na cztery kanaly podlaczone do konwerterow. Pytanie jak bardzo to obciazy koncowke mocy w radiu. I czy nie trace na mocy (teoretycznie nie :/ ). Obciazaja ja nie glosniki tylko te konwertery czyli pewnie jakis opornik? Gra to wszystko bardzo fajnie (glownie dobremu wytlumieniu dzwi i przedni zestaw daje rade) ,troche brakuje kontroli nad subem. Gain na suba mam na max skrecony :???: bo troche mu sie ciezko do srodka przebic (sedan) zostawilem otwory po glosnikach z tylu. Z reszta glosnik w skrzynce zamknietej i tez nie jakis tam "potezny"
http://www.caraudiodirect...b7525c0a143a777
Wiec cos zmieniac czy zostawic bo gra oki. :?:

rodi_ - Wto Maj 10, 2011 20:47

Sorki za OT ale mam male pytanie,
czy podlaczajac wzmak do glosnikow moge uzyc podwojnego kabla 1,5mm^, zamiast powiedzmy 2,5mm^? Glownie chodzi o to ze mam 20m kabla 1,5mm i nie chce kupowac nowego jesli ten moze byc podlaczony podwojnie.
dzieki

greg-si - Wto Maj 10, 2011 23:20

a 1,5mm2 jest za cienki?
rodi_ - Sro Maj 11, 2011 00:11

A nie jest? Wystarczy do hertz hsk?
wzmak ma 2x125W i wlasnie zastanawialem sie czy nie bedzie za cienki

greg-si - Sro Maj 11, 2011 09:12

Hehe. Ludzie ładują po 2kW na kablu 1mm2.
Nie ma co popadać w paranoję. 1,5mm2 swobodnie wystarczy.

rodi_ - Sro Maj 11, 2011 10:58

No to spoko, a takie "podwojenie" kabli nie mialoby negatywnego wplywu na dzwiek?
dzieki za info