|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Dziwne zachowanie układu chłodzenia
tomimacko - Sro Maj 04, 2011 07:36 Temat postu: [R75] Dziwne zachowanie układu chłodzenia Witam.od jakiegoś czasu zauważyłem że układ chłodzenia dziwnie się zachowuje tzn. jadąć np 100km/h utrzymuje temperature 92-3 czyli OK ale gdy włącze na luz i silnik chodzi na wolnych obrotach tocząc sie to temperatura w ciągu 5 sekund wzrasta do włączenia wentylatora a gdy znowy włączę bieg i jade to temp spada na 93.
Kolejny przykład to jak auto rozgrzewa sie na wolnych obrotach stojąc silnik dojdzie do 102st.(wentylator działa) wtedy wcisnę troszke gaz tak na 1500rmp i temperatura spada w okolice 94st.
Tak to wygląda jakby pompa nie wyrabiała na wolnych obrotach.jest to możliwe żeby żeby powiedzmy połowa "łapek" sie pourywała???? i pompa miała wydajność o połowe mniejszą??
Boncky - Sro Maj 04, 2011 09:29 Temat postu: Re: [R75] Dziwne zachowanie układu chłodzenia
tomimacko napisał/a: | Witam.od jakiegoś czasu zauważyłem że układ chłodzenia dziwnie się zachowuje tzn. jadąć np 100km/h utrzymuje temperature 92-3 czyli OK ale gdy włącze na luz i silnik chodzi na wolnych obrotach tocząc sie to temperatura w ciągu 5 sekund wzrasta do włączenia wentylatora a gdy znowy włączę bieg i jade to temp spada na 93.
Kolejny przykład to jak auto rozgrzewa sie na wolnych obrotach stojąc silnik dojdzie do 102st.(wentylator działa) wtedy wcisnę troszke gaz tak na 1500rmp i temperatura spada w okolice 94st.
Tak to wygląda jakby pompa nie wyrabiała na wolnych obrotach.jest to możliwe żeby żeby powiedzmy połowa "łapek" sie pourywała???? i pompa miała wydajność o połowe mniejszą?? |
poziom płynu i jego stan sprawdź, zrób test wentylatora czy się prawidłowo włącza( na forum jest opis kiedy i jak się powinien włączać) tak tu będzie ok może pompa już padać ( często słychać że szumi) albo termostat szaleje albo pompa albo wentylator
tomimacko - Sro Maj 04, 2011 10:12
Wentylator włancza sie przy 99-100 to raczej ok
płyn też ok..
aha jeszcze jedno jakiś miesiąc temu mialem miałem małe bum przodem
po naprawie wszystko było ok dopiero jakiś tydzień tak sie dzieje
Boncky - Sro Maj 04, 2011 10:40
tomimacko napisał/a: | Wentylator włancza sie przy 99-100 to raczej ok
płyn też ok..
aha jeszcze jedno jakiś miesiąc temu mialem miałem małe bum przodem
po naprawie wszystko było ok dopiero jakiś tydzień tak sie dzieje |
termostat , pompa, czujnik temp
tomimacko - Sro Maj 04, 2011 10:43
a obroty silnika raczej nie mają nic wspólnego z termostatem
[ Dodano: Sro Maj 04, 2011 11:43 ]
a czemu mówisz że czujnik?
Boncky - Sro Maj 04, 2011 10:58
tomimacko napisał/a: | a obroty silnika raczej nie mają nic wspólnego z termostatem
[ Dodano: Sro Maj 04, 2011 11:43 ]
a czemu mówisz że czujnik? |
obroty mogą być przypadkiem czy zbiegiem okoliczności czy tym że jak stoisz to temp wzrasta więc może wtedy termostat się blokuje, czujnik bo jak miałeś bum, może kabel uszkodzony, może czujnik walnięty i podaje zły sygnał...
pompa zazwyczaj albo hałasuje albo cieknie, jak u Ciebie cicho i sucho no to wątpie
tomimacko - Sro Maj 04, 2011 11:19
a gdzie jest ten czujnik?
Boncky - Sro Maj 04, 2011 13:41
tomimacko napisał/a: | a gdzie jest ten czujnik? |
a szukamy sobie na forum albo sciągamy Rave, znajdujemy swój silnik a następnie czujnik i termostat:)
SeniorA - Sro Maj 04, 2011 14:31
tomimacko napisał/a: | a gdzie jest ten czujnik? | na górze bloku między 3 a 6 cylindrem
zacznij od dolania płynu i odpowietrzenia , sprawdzenia korka od zbiorniczka i czy nie ubywa płynu.
tomimacko - Sro Maj 04, 2011 14:44
byłem właśnie na kompie i wszystkie wskazania OK
Senior a co mam sprawdzić z korkiem?
SeniorA - Sro Maj 04, 2011 15:01
tomimacko napisał/a: | co mam sprawdzić z korkiem? | czy jest szczelny i czy trzyma ciśnienie.
tomimacko - Sro Maj 04, 2011 15:25
raczej tak bo na rozgrzanym silniku gdy go odkręcam to syczy i wężykiem zaczyna lecieć płyn
Pawel84 - Pią Maj 06, 2011 06:06
Piszesz że na luzie podczas jazdy wzrasta. Silnik spada z obrotów, pompa wody również zwalnia więc chłodzenie mniejsze. Może pompa wody ma oberwane łopatki i jest do wymiany? Skoro płyn w normie, odpowietrzony, korek ok, wentylator startuje...ciekawa sprawa.
U mnie podobne zjawisko występuje tylko wtedy jak jadę 160 km/h kilka kilometrów i muszę zwolnić np do 80km/h albo stanąć, wtedy temperatura faktycznie wzrasta ale nie do 100 stopni, tylko 92-95. Normalnie jadąc szybko 140-180 temp silnika pokazuje około 90 stopni nie więcej.
automechanik - Pią Maj 06, 2011 08:02
Zanim zabierzesz się za wymianę pompy, która faktycznie jest podejrzana, przepłukaj układ chłodzenia preparatem do czyszczenia układu chłodzenia, np http://moto.allegro.pl/pr...1590539826.html
Następnie prawidłowo odpowietrz układ chłodzenia. Jest dokładnie opisane w RAVE jak opróżniać i napełniać ukł. chłodzenia. Strona 26-3-1 i 26-3-2.
Być może masz po prostu przydławiony przepływ przez chłodnicę
|
|