|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Alternator od 25
wachu990 - Pią Maj 06, 2011 18:53 Temat postu: [R200] Alternator od 25 Witam wszystkich Po rozsypaniu się mojego alternatora postanowilem nabyć używkę. Zakup padł na alternator od 25. Pytanie brzmi od czego są dwa kabelki na wtyczce Wcześniejszy miał jeden gruby - który tutaj przychodzi na śróbę i jeden cienki który jak znalazłem na forum daje informacje - o ładowaniu (by się lampka nie świeciła ), a do czego jest drugi cienki Czekam na jakieś sugestie Pozdrawiam
bonus89 - Pią Maj 06, 2011 19:01
wachu990, jednego my nie używamy bo jest do sygnału dla obrotów do diesla, w benzynie jeden zostanie nie podłączony, tak po za tym to nówki sztuki z 2 letnią gwarancją można kupić za 200zł po co się w używki pchać
wachu990 - Pią Maj 06, 2011 19:12
Ale to jest z benzyniaka z 25 Ale to pewnie x marki za 200 zl Sądzę, że ten teraz troche potrzyma hahaha Które gorsze bosh czy magneti marelli - bardziej awaryjne Więc do czego ten drugi kabel cienki - też do obrotów
bonus89 - Pią Maj 06, 2011 19:18
wachu990, do diesla taki sam idzie jak do benzyny dlatego jest dodatkowe wejście którego się u nas nie podpina. I mylisz się za 200zł są oryginalne magneti marelli, nie X marki
kalisz - Pią Maj 06, 2011 19:25
bonus89 napisał/a: | za 200zł są oryginalne magneti marelli |
Są i owszem, ale regenerowane.
bonus89 - Pią Maj 06, 2011 19:31
http://moto.allegro.pl/al...1575891053.html
kalisz, a wiesz na czym ta regeneracja polega? bo byłem kiedyś we włoskiej firmie która to robi:
ze starego alternatora zostaje obudowa którą piaskują a potem malują a następnie zakładają całą reszte nową.
kalisz - Pią Maj 06, 2011 19:41
bonus89, wiem na czym polega, bo sam taki kupiłem. Chodziło mi bardziej o precyzyjną nazwę, bo tej regeneracji nie przeprowadza firma Magneti, więc nie jest to fabrycznie nowy produkt tej firmy.
Ale tak jak napisałeś większość kluczowych podzespołów jest nowa.
Jako ciekawostka w oficjalnym serwisie Magneti zaproponowali mi "ich" alternator za 870 zł
wachu990 - Pią Maj 06, 2011 20:50
Więc muszę podpiąć ten jeden cienki kabelek tak by zgasła kontrolka ładowania Ten drugi kabelek jest od obrotów
Brt - Pią Maj 06, 2011 21:14
hmmm nie sprawdzałem schematów, ale w dieslu w naszych R sygnał do obrotomierza jest brany z czujnika położenia wału a nie z alternatora.
wachu990, ściągnij sobie RAVE (link w technicznym FAQ) i popatrz na schemacie od czego są te złacza w alternatorze
wachu990 - Pią Maj 06, 2011 22:52
RAVE ściągnięte, lecz brak możliwości otworzenia - deamon tools, alcohol 120% ani nero nie daje rady - wyskakuje błąd Może ktoś poratuje mnie z tymi kabelkami jak jest w 200, a jak jest w 25 DO czego i po co Zamierzam jutro się wziąć za naprawę po pracy, a jak narazie to nawet nie mam po co jak nie weim nic o kabelkach .... - nie chcę czegoś spalic/popsuc itp Alternator wzięty z 1.4 16v i idzie do 1.4 16v
adamsky - Pią Maj 06, 2011 23:07
wachu990 napisał/a: | RAVE ściągnięte, lecz brak możliwości otworzenia - deamon tools, alcohol 120% ani nero nie daje rady - wyskakuje błąd |
zmień datę w systemie na styczeń 2001. ZTCP to tak powinno być bo inaczej się nie otworzy - niech ktoś poprawi jeśli się mylę.
[ Dodano: Sob Maj 07, 2011 00:07 ]
bonus89 napisał/a: | do diesla taki sam idzie jak do benzyny |
do diesla powinien być alternator z większym natęzeniem. nie wprowadzaj kolegi w błąd.
w dieslu powinien być altek 85A.
ja mam marki DENSO.
bonus89 - Pią Maj 06, 2011 23:25
większość dieslowskich silników (nie ten w r200) bierze sygnał obrotów z alternatora, ten trzeci bolec nie jest podłączany w benzyniakach tylko dwa, mówiłem od początku. Nikogo w błąd nie wprowadzam tak poprostu jest
wachu990 - Pon Maj 09, 2011 23:06
Podpięte. Dwa cienkie kable - jeden nie potrzebny czyli czerwono bialy do ucięcia, drugi taki sam kolor jak w komorze silnika - wystarczy zlutować i zgrzać termokurczkę.
|
|