Zobacz temat - [R600] Duży luz, jak to ugryźć ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Duży luz, jak to ugryźć ?

kruszan - Sob Maj 07, 2011 20:28
Temat postu: [R600] Duży luz, jak to ugryźć ?
heyo,

dziś zupełnie przypadkiem odkryłem dziwną rzecz w układzie kierowniczym/przeniesienia napędu,
nadmienię że około tydzień temu wymieniałem hamulce, swap na większe tarczki, ale że chciałem wszystko posprawdzać rozebrałem tylne i przednie zawieszenie, wymiana klocków tarcz, czyszczenie, malowanie, sprawdzanie :) ale mniejsza...

poskładałem jeździ, wszystko jest ok, nic nie stuka ani nie puka, wszystko normalnie ale, dziś leżakując pod autkiem :D przez przypadek złapałem element ze zdjęcia i okazało się że i w prawo i w lewo można go przesunąć o jakieś 3-4cm - szok, no to z jakiej niby racji? najgorsze że nie zauważyłem ani nie usłyszałem żadnego złowróżbnego objawu :shock:

1.



2.


ten cały drążek/oś przesuwa się 3-4cm jak nie 5, szarpałem go nie czuć żeby latał (miał luzy) po prostu można go wysunąć/wsunąć ale nie wypada, jak się go dosuwa to słychać wyraźne zatrzymanie na czymś...

proszę o radę co w takim temacie można począć :roll: :rotfl:

rami1000 - Sob Maj 07, 2011 20:58

mały luz jest naturaly w półosi, ponieważ podczas skręcania odległości ulegają zmianie. Ruch 4 cm od strony koła oznaczał by że nie ma lub nie spełniają swojej roli zabezpieczenia na półosi. luz ten jest jednak na tyle mały że półosie nie wypadną z przegubu. Problemem jest jednak fakt iż maxymalnie wyciągnięta z przegubu półoś powoduje zmniejszenie długości frezu wchodzącego w przegub przez co duże obciążenia mogły by spowodować zerwanie frezu.

To tak wg. mnie. a smar wychodzący z pod gumy może zapowiadać jej wymianę.

kruszan - Sob Maj 07, 2011 21:18

mały luz to rozumiem, na prawym kole mały luz jest, taki może na 0,5cm, ale tutaj to trochę przegięcie, 3-4cm bankowo, tylko nie bardzo rozumiem jak to może się tak ruszać, jak to skorygować, lub może podczas demontażu nie zmontowałem czegoś jak powinno się ;/ ?

ps. smar wyłazi bo uszkodzoną miałem metalową zawleczkę na końcu gumy, hmm ona trzymała koniec gumy ale i ściskała w ten sposób drążek, może jej brak powoduje że tak to może się więcej przemieszczać?! choć to by było głupie... jutro zacisnę tam dużą zipe

rami1000 - Nie Maj 08, 2011 21:38

na końcu półosi jest zabezpieczenie które po nałożeniu przegubu nie pozwala jej wyciągnąć bez użycia młotka. u ciebie nie ma go albo coś z nim nie tak
kruszan - Wto Maj 24, 2011 08:28

rami1000 napisał/a:
na końcu półosi jest zabezpieczenie które po nałożeniu przegubu nie pozwala jej wyciągnąć bez użycia młotka. u ciebie nie ma go albo coś z nim nie tak


hmmm nie wiem za bardzo gdzie go szukać, rozbierałem zawieszenie do wymiany tarcz, ale nie ściągałem już tego elementu czyli tej osi wraz z gumową osłoną co się przesuwa, gdzie ma być to zabezpieczenie? ta oś co się rusza wsuwa się w całą zwrotnicę z piastą... ?! :bezradny:

[ Dodano: Wto Maj 24, 2011 09:28 ]
Przyczyną był brak zabezpieczenia (segera) na przegubie, po zamontowaniu został tylko mały luz roboczy.