Zobacz temat - [R75] Świeci się kontrola trakcji
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Świeci się kontrola trakcji

Cieszyn - Nie Maj 08, 2011 01:43
Temat postu: [R75] Świeci się kontrola trakcji
Witam
Jeżeli w samochodzie świeci się na ekranie komputera cały czas na żółto obrazek kontroli trakcji to co to może oznaczać? I przede wszystkim jakie są przewidywane konsekwencje finansowe?

czytałem, że najprawdopodobniej jest uwalony jakiś czujnik, ale może być też sterownik TC, ABS.. coś jeszcze?

Czy jest osobny czujnik do kontroli trakcji, czy opiera się on tylko na czujnikach ABS?

Auto chce dopiero kupić, więc testów zrobić nie mogę. Chce się dowiedzieć ile może kosztować ewentualnie naprawa (sprzedawca powiedział ze czujnik 50 zł tylko trzeba wymienić, on ma termin za 3 tyg...)

dukat11 - Nie Maj 08, 2011 09:10

Cieszyn, jeśli to czujnik ABS to prosta sprawa. Ale warto pojechać na komputer i sprawdzić. Osobiście sprzedawcom nie zbyt daje wiarę. W Krakowie był chyba T4 więc można zrobić pełną diagnostykę i będzie wszystko jasne.

http://www.roverki.pl/czc...tid=29&start=10

grota10 - Nie Maj 08, 2011 10:47

a jesli uwalona pompa abs a jest z kontrola trakcji to zapomnij,jest nie do zdobycia chyba ze za wielka kase z uk
Cieszyn - Nie Maj 08, 2011 11:15

Auto jest ze świętokrzyskiego, wiec do krakowa na komputer jeździć nie moge niestety. Podobno ten gość się właśnie umowil juz tam do mechanika na komputer, ale ponieważ jest to jedyny komputer w okolicy to jest oblegany i terminy ma za 3 tygodnie.

Da się to inaczej zdiagnozować bez kompa? Np jeśli ABS działa, to pompa nie jest walona i zostaje skrzynka TC albo czujnik ABS?

dukat11 - Nie Maj 08, 2011 11:20

Po pierwsze w R75 jest tylko ASR i to jest pompa ABS zintegrowana z ASR dość kosztowna

ok 1000funtów. http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001559

Można zdiagnozować innym komputerem np KTSem.

SeniorA - Nie Maj 08, 2011 11:46

dukat11 napisał/a:
W Krakowie był chyba T4
był i jest , ale nie do R75. W V6 ,TC jest bardziej skomplikowany niż w dieslu i na poczatek najłatwiej jest sprawdzić moduł/serwomotor zamontowany na ścianie grodziowej po stronie pasażera bo najczęściej on jest przyczyną usterki.Od dołu jest wtyczka, gdzie może być brak kontaktu , lub można odpiąć pokrywę modułu u góry i zobaczyć czy nie jest urwana linka. Przy przepustnicy jest następna wtyczka do sprawdzenia.Swiecenie lampki TC, przy działaniu wszystkich innych układów , wskazuje na usterkę serwomotoru.