|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Rover się przegrzewa
dgaleza - Nie Maj 08, 2011 12:24 Temat postu: [R75] Rover się przegrzewa Witam,
Mam problem z Roverem 75. Otóż po odpaleniu i krótkiej jeździe samochód nagrzewa się i gaśnie - nie można go odpalić ponownie. Po odczekaniu pewnego czasu (od godziny do 5 godzin) , znów można odpalić. W czym może tkwić problem?
Pozdrawiam
Cieszyn - Nie Maj 08, 2011 12:43
Masz płyn w układzie i działa Ci wentylator?
szemet33 - Nie Maj 08, 2011 12:58
czujnik wałka
dgaleza - Nie Maj 08, 2011 13:03
Płyn w układzie jest, wentylator działa.
Temperatura na czujniku jest w normie.
Czujnik wałka był sprawdzany i działa.
Kiedy samochód rozgrzeje się do normy (ok. 80st), zaczynają spadać obroty z 1000 na 800 i silnik gaśnie.
sknerko - Nie Maj 08, 2011 14:09
czujnik temperatury płynu oszukuje, nie wiem czy są dwa jak w silnikach rzędowych ale podejrzewam ze tak i ten co daje temperaturę do kompa silnika wariuje. mam podobnie we Freelanderze ale w silniku 1.8 rzędowym, przy czym czujnik podający temperaturę na deskę pokazuje normalnie.
automechanik - Nie Maj 08, 2011 19:09
Podejrzewam ,że cewka czujnika położenia wału korbowego ma mikropeknięcie uzwojenia i po zagrzaniu się od silnika traci kontakt.
SeniorA - Nie Maj 08, 2011 21:21
sknerko napisał/a: | nie wiem czy są dwa jak w silnikach rzędowych ale podejrzewam ze tak i ten co daje temperaturę do kompa silnika wariuje | jest jeden czujnik i daje dane do ECM i zegarów.
[ Dodano: Nie Maj 08, 2011 22:21 ]
automechanik napisał/a: | Podejrzewam ,że cewka czujnika położenia wału korbowego ma mikropeknięcie uzwojenia i po zagrzaniu się od silnika traci kontakt | ale awaria czujnika wału podczas pracy silnika , nie zatrzymuje go , tylko ogranicza obroty do 2000 i ogranicza moc.
Wygląda to na jakąś nieszczelność w dolocie.
Grzesiek_Gdynia - Pon Maj 09, 2011 11:29
Czesc;
Cwiczylem ten temat jak jeszcze mialem swoja 75. Ja mialem walniety czujnik wału korbowego i wałka rozrządu. Tez nie pokazywal nic komputer ale pamietam że któryś z tych czujników po odpaleniu można wyjąć i auto Ci nie zgaśnie. Możesz mieć tą sama przypadłość co ja. Koszt naprawy 600 zl. za 2 czujki. Teraz cieplo sie zrobilo zaraz będzie wysyp na forum ludzi ktorym zaczną gasnąc,przestac odpalac 75.
Seniora jak na moje to czujnik wałka rozrządu można wyjąć po odpaleniu a jak się wyjmie korbowego to na pewno gaśnie:)
SeniorA - Pon Maj 09, 2011 15:51
Cytat: | Seniora jak na moje to czujnik wałka rozrządu można wyjąć po odpaleniu a jak się wyjmie korbowego to na pewno gaśnie:) | tak , czujnik wałka potrzebny jest tylko do roruchu, a co do czujnika wału,to ja piszę o jego usterce a nie wyjmowaniu.
automechanik - Pon Maj 09, 2011 17:20
Jeśli wystąpi awaria czujnika polożenia walu korbowego silnik faktycznie pracuje w trybie awaryjnym i przy ograniczonych obrotach i mocy,, ale po wyłaczeniu juz nie odpali poniewaz ECM ma za mało danych by prawidlowo działać, mimo że czujnik wałka rozrządu jest sprawny.
Dlatego podtrzymuję to co wcześniej napisalem.
Czujnik temperatury niema tu nic do rzeczy.
[ Dodano: Pon Maj 09, 2011 18:20 ]
Przerwa w uzwojeniu to to samo co wyjęcie czujnika
SeniorA - Pon Maj 09, 2011 19:24
dgaleza, zobacz czy rusza się (drga) wskazówka obrotomierza jak kręci silnik i nie odpala.
SyntaX - Sro Maj 11, 2011 08:29
Uderz do łodzi kolego
Krzysiek Rojna 61
On się na takich sprawach zna.
Powiedz że jesteś od Arka a zapłacisz mniej
Tel 501-284-265
Nie poci se tobie przy pompie wody czasem.
Ostatnio był taki co jak go się pokręciło powyżej 2500 obrotków to łapał lewego powietrza przez uszczelkę w pompie wody i pojawiało się syczenie w zbiorniczku.
Pompa wody poszła do regeneracji, nowa uszczelka i wymiana węży bo już lekko sparciałe było.
Facet był autkiem we Francji po robocie i śmiga jak ta lala.
|
|