Zobacz temat - [R214 Si] Bębny, zniszczona jedna śruba mocująca, jak zdjąć?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 Si] Bębny, zniszczona jedna śruba mocująca, jak zdjąć?

Wydryszek - Pon Maj 09, 2011 15:19
Temat postu: [R214 Si] Bębny, zniszczona jedna śruba mocująca, jak zdjąć?
Witam

Mam problem, dzisiaj odbieram bębny na tył do R214Si bo z lewej strony oderwał się taki jakby "pierścień" i lata luzem w środku, kręci się niezależnie od bębna i hałasuje.
Mam zamiar dzisiaj sam wymienić bębny (jak przypuszczam wtedy będzie wszystko ok) bo są mocno skorodowane i praktycznie można zajrzeć do środka przez wyrwane kawałki bębna na rancie.

Bęben trzymają dwie małe śrubeczki, jedną wykręciłem jednak druga została kiedyś chyba zmaltretowana nieźle bo z gwiazdki zrobiło się prawie okrągłe.

Ma ktoś doświadczenie albo pomysł jak ją wykręcić??

Czy może przecinakiem ściąć łeb śruby jakoś i wtedy po zdjęciu bębna wykręcić pozostałość?

Bardzo proszę o pomoc.


PS: Jadę po pracy odebrać bębny i mam nadzieję że ten jakby pierścień który jest prawie że średnicy bębna, był do niedawnw jego składową a teraz się oderwał czy teżto jakiś wewnętrzny element i niepotrzebnie kupuję nowe bębny?

szoso - Pon Maj 09, 2011 15:25

ja rozwiercałem
Wydryszek - Pon Maj 09, 2011 15:30

:) , chyba jest to mniej destrukcyjne rozwiązanie niż walenie przecinakiem żeby odciąć łeb śrubki... heh...

A rozwiercanie mam rozumieć że dobieram średnicę mniejsząodrobinę od łba żeby go "zwiercić" i zostawić samą śrubę, czy teżwiercenie średnicą mniejszą od gwintu i rozwiercanie całej śruby?

bolcik - Pon Maj 09, 2011 15:49

zrob fotke najlpeiej jak to wyglada bo moze da sie inaczej ale ja bym wzial wiertlo mniejsze niz srednica sruby zeby gwintu w dodatku nie zjechac :)
Wydryszek - Pon Maj 09, 2011 16:00

W domu rozbioręi zrobię zdjęcie ale tak sobie myślę zeby inwazyjnie powiercić, nie wiem czy bęben ruszy wiertło, jest zardzewiały a jak sięuda to i tak idzie do wywalenia więc w samym bębnie mogę zjechać gwint ażpuści śruba, dalej nie będę jej masakrował żeby jakoś wykręcić.
Cr0c0p - Pon Maj 09, 2011 16:14

Miałem ten sam problem ze śrubami, bez rozwiercenia nie da rady. To są za małe śrubki żeby z nimi kombinować inaczej.
szoso - Pon Maj 09, 2011 16:59

rozwierć same łby śrub, reszta się wykręci
sobon - Pon Maj 09, 2011 21:42

Też rozwiercałem tydzień temu ... :)
Wydryszek - Wto Maj 10, 2011 09:17

W takim razie do dzieła.... a mam jeszcze pytanie, czy ktoś zna parametry śrub żeby znaleźć takie na zamianę??
Cr0c0p - Wto Maj 10, 2011 18:28

o ile dobrze pamiętam są to wpustowe 6, ale na 100% nie jestem pewien.
sTERYD - Wto Maj 10, 2011 22:45

zwykłe śruby m6 z łbem stożkowym. dość miękkie, nawet fabrycznie chyba są bardziej miękkie niż 5.8. One służą tylko do pozycjonowania bębna, nie do mocowania.
Wydryszek - Czw Maj 12, 2011 09:49

Aktualizacja, śruby sa tak miękkie że nawet z braku pod ręką normalnej wiertarki, spokojnie ręczną wiertarką można pozbyć się łbów śrub.
Potem spokojnie wykręcić śruby trzymajce, bębny zeszły bez problemu, ząłożyłem nowe bez adnego oporu po przeczyszczeniu.
Na jednym zdjęciu widać oderwany pierścień obudowy bębna, z czsem tak się dzieje, w lewym kole samo odpało a w prawym po dotknięciu reką więc tylko kwestią czasu było aż zacznie trzeć w obu kołach.
Bębny zakupiłem w firmie Wajbex na ogrodowej 3 w Warszawie, niby specjalizująsię we francuzach ale na zamówienie ściągną wszystko i to w cenach jak w InterCars po znacznej zniżce.