|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620 Si 94 ben=gaz] wymiana klocków- tył
mirek_20 - Wto Maj 10, 2011 13:53 Temat postu: [R620 Si 94 ben=gaz] wymiana klocków- tył Witam
proszę o pomoc, o jakiś poradnik, jak wymienić z tyłu klocki hamulcowe.
Szukałem po necie i nie mogę znaleźć instrukcji do mojego auta.
moze macie jakis link jak to zrobić?
Dużo pracy to wymaga?
Trzeba jakieś specjalne narzędzia do tego?
pozdrawiam
mirek
kruszan - Wto Maj 10, 2011 16:12
cześć, to zupełnie łatwa rzecz, nie potrzeba poradników
narzędzia, klucz do zdjęcia koła, podnośnik do auta, klucz do zacisku 15
1. odkręcasz koło
2. odkręcasz zacisk hamulcowy (2 śruby z tyłu)
- demontujesz zacisk (można go podpuknąć do tyłu jeśli nie chce zejść)
- wykręć tłoczek do tyłu
- posmaruj najlepiej miedzianym smarem elementy metalowe styku klocek/zacisk
- wsadź klocki w jarzmo
3. wsadź z powrotem zacisk, dokręć
4. zapakuj koło i testowanko przez pierwsze x kilometrów delikatne hamowania wiadomo
powodzenia
Drool - Wto Maj 10, 2011 16:26
Witam,
jeżeli nie masz klucza do wkręcenia tłoczka będzie ciężko. Można pokombinować i poradzić sobie bez niego ale trzeba wymyślić jakieś sprytne narzędzie, którym będziesz mógł jednocześnie pchać i kręcić tłoczek. Dysponując tylko kluczem do odkręcenia zacisków i kola będziesz miał problem. Jeżeli masz jakieś inne narzędzia i trochę sprytu to powinieneś dać radę:)
Pozdrawiam
Drool
kruszan - Wto Maj 10, 2011 17:00
hmm ja użyłem pilnika prostokątnego, pasował idealnie, zawsze w garażu lub piwnicy coś się takiego znajdzie, no chyba że jakieś bardziej proff narzędzie
Perez - Czw Maj 12, 2011 13:00
Ja używałem dużego śrubokręta.
zuber84cool - Czw Maj 12, 2011 13:08
A ja np. korzystałem z łyżki do ściągania opon
pbskarpy - Sob Cze 22, 2013 10:46
Witam,
Powyżej napisaliście jak wymienić klocki w R600. W linku poniżej znalazłem sposób wymiany tarcz, ale ten poradnik nie dotyczy chyba R600. Czy w R600 wygląda to podobnie? Jakie są różnice? Czy idąc za tym poradnikiem poradzę sobie w R600 z tarczami również?
http://www.roverki.pl/tec...amulcowych.html
Oraz, czym najlepiej jest wyczyścić rdzę na piaście i innych elementach w tym układzie? Czym najlepiej jest to wszystko przesmarować? Dziękuję.
carlo - Sob Cze 22, 2013 19:15
Po pierwsze rozmowa dotyczy klocków z tyłu a ten poradnik ma się nijak do tylnego koła.
A na pewno nie dotyczy ! wymiany tarcz w R600 bowiem przerabiałem to osobiście i jest przeje....e. Jeżeli wymiana tarcz w R600 by przebiegała tak jak w poradniku było by elegancko.
A co do klocków z tyłu to dokładnie tak jak koledzy wyżej podpowiadają.
pbskarpy - Sob Cze 22, 2013 23:09
Zastanawiałem się nad przeczyszczeniem niektórych elementów tarczy i klocków (jak juz i tak tam będę zaglądał), ale wymieniać chciałem tylko klocki.
Mam rozumieć, że lepiej jednak nie bawić się w ściąganie tarcz po to by sprawdzić co pod nimi siedzi i założyc te same? Robota dla mechanika...?
Oraz, które klocki wybrać?
Bosch
TRW
ATE
FERODO
Jak przed zakupem sprawdzić które są twarde a które miękkie?
Spinache - Sob Cze 29, 2013 21:43
Wybierz japońskie Kashiyama C24005, koszt 70 - 80 zł
soviet100 - Sob Cze 29, 2013 21:48
Ja bym pojechał do warsztatu i święty spokój a nie kombinował sam , my mamy zestawy do wciskania tłoczków to mordować się nie trzeba i zapłacisz 40-50zł za wymianę tył.
pbskarpy - Pon Lip 01, 2013 14:55
No i byłem u mechanika.
Gdy kupowałem furę mechanicy powiedzieli, że tylne klocki będzie trzeba wymienić. I dzisiaj to zrobiłem. Stare prawe tylne klocki były zjechane, lewe tylne w lepszym stanie.
Ale jest coś dziwnego.
Od czasu gdy zakupiłem samochód minęły już prawie dwa tygodnie. I kilka razy podczas jazdy słyszałem delikatny pisk (przerywało podczas obrotu koła). Ale do dzisiaj nie słyszałem tego dźwięku. Wymienili mi klocki na nowe. Na początku trochę tarły, ale to podobno tak jest na początku. Od mechanika zrobiłem jakieś 4 kilometry i w pewnym momencie znowu zacząłem słyszeć ten przerywany pisk. Chyba z lewej strony.
I zgłupiałem.
|
|