Zobacz temat - [R200] większe koła a przyspieszenie ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] większe koła a przyspieszenie ?

kamilosbos - Czw Maj 12, 2011 22:47
Temat postu: [R200] większe koła a przyspieszenie ?
Witam.
Planuję zakupic do swojego roverka (1.4 16v 103KM) nowe felgi z oponami o rozmiarach 205/45/16 i moje pytanie jest takie? Czy odczuję spadak mocy/przyspieszenia samochodu zakładając takie koła?
Dodam że jeżdżę na 175/65/14

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam

Raptile - Czw Maj 12, 2011 23:13

tak ;) zarówno przyspieszenie jak i spalanie sie troszke pogorszy ;) ale to minimalnie bo to 16-tka jest ;)
kamax_19 - Czw Maj 12, 2011 23:16

kamilosbos, Ja własnie tak ostanio zmieniałem koła z 14" na 16" ale jak możesz to załóż kapcie 205/50 R16. Co do twojego pytania to nie odczujesz spadku mocy takie jest moje odczucie na większych felach. Ja u siebie zauważyłem że jak mu zdrowo depniesz a mam SDI to tak od 60km/h do 130km/h lepiej się zbiera.

ps. Mam na sprzedaż felgi z MG ZR 16" :grin:

kamilosbos - Czw Maj 12, 2011 23:22

Dzięki za odpowiedzi.
Jak ktoś może kto ma benzyniaka to niech się jeszcze wypowie:)
Dzięki za ofertę ale fele od MG mnie nie interesują, Enzo będę kupował :)

Harry - Czw Maj 12, 2011 23:22

http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon wejdź sobie w ten kalkulator i porównaj
moim zdaniem nie będzie pogorszenia, a jak już będzie to takie minimalne,że nie zauważysz
bo różnica w średnicy koła będzie 7.8 mm

Krzysi3k - Pią Maj 13, 2011 00:12

Harry, a co ma średnica koła do pogorszenia osiągów? Toż to chodzi o opory toczenia...
bonus89 - Pią Maj 13, 2011 01:05

Krzysi3k, ale on pisze że przesiadka z 175 na 205, więc odczuje, dokładnie z tego samego rozmiaru się przesiadłem tylko na 205/40/16. Odczujesz napewno :P

[ Dodano: Pią Maj 13, 2011 02:05 ]
w dieslu gdzie niuta jest pod dostatkiem to i może mało odczuwalne ale u nas tego pana jak na lekarstwo ;) więc opór będzie

Tomi - Pią Maj 13, 2011 05:52

kamax_19 napisał/a:
kamilosbos, Ja własnie tak ostanio zmieniałem koła z 14" na 16" ale jak możesz to załóż kapcie 205/50 R16. Co do twojego pytania to nie odczujesz spadku mocy takie jest moje odczucie na większych felach. Ja u siebie zauważyłem że jak mu zdrowo depniesz a mam SDI to tak od 60km/h do 130km/h lepiej się zbiera.

ps. Mam na sprzedaż felgi z MG ZR 16" :grin:


Niestety mylisz się. Szersze/większe koła = większy opór toczenia/mniejszy moment obrotowy na kołach.

[ Dodano: Pią Maj 13, 2011 06:52 ]
Krzysi3k napisał/a:
Harry, a co ma średnica koła do pogorszenia osiągów? Toż to chodzi o opory toczenia...


Moment obrotowy na kole.

Krzysi3k - Pią Maj 13, 2011 06:17

bonus89, ale ja nie powiedziałem, że się nie pogorszy. ;)
Tomi, ale tu nie chodzi o średnice koła toż, bo różnice są minimalne, tylko o szerokość felgi i opony, oraz wagę :)

Kozik - Pią Maj 13, 2011 07:04

kamilosbos, u mnie zmiana ze 175/65 R14 do 195/50 R15 to spadek prędkości maksymalnej o 15km/h. na tych mniejszych wyciskałem 210km/h (licznikowe) na 195tkach wyciskałem między 195-200 i to się czuje również na przyspieszeniu (miałem wcześniej silnik 1.4 16V).
Na spalaniu tez to się odbija i niech mi nikt nie mówi że minimalnie. Spalanie się zmieniło o praktycznie litr.
Przy szerokości 205 myślę że poczujesz niewidzialną łapę na tylnym zderzaku

[ Dodano: Pią Maj 13, 2011 08:04 ]
Wg mnie lepiej kupić oponę z górnej półki a nie zwiększać szerokości.
Mam teraz VVC i rozmiar 195/50 R15 Toyo Proxes T1R na oponach 185/60R14 auto dużo lepiej trzymało się drogi na suchym ale miałem "Michaliny".
Jak zjeżdżę toyo to kupuję "michaliny" w rozmiarze 195/50 R15 bo wg mnie to jest optymalny rozmiar do tego auta.
Jeśli ktoś zakłada do auta większe koła tylko i wyłącznie dla wyglądu to można i 19" wsadzić bo na takich felach kupiłem angola ale tam o przyczepności nie można było rozmawiać bo za twardy laczek był mimo że 215/35 R19




spider666 - Pią Maj 13, 2011 07:49

Krzysi3k napisał/a:
Harry, a co ma średnica koła do pogorszenia osiągów? Toż to chodzi o opory toczenia...


zmiana jest na koła o większym obwodzie(gorsze przyspieszenie), szersze (większe opory)
i cięższe przede wszystkim (różnica będzie parę kilo na niekorzyść każdej 16tki czyli łącznie daje to już sporo kilo w na aucie, czyli gorsze osiągi i większe spalanie)

myślę że przy silniku 1.4 będzie to wszystko trochę odczuwalne.

Tomi - Pią Maj 13, 2011 07:55

Krzysi3k napisał/a:

Tomi, ale tu nie chodzi o średnice koła toż, bo różnice są minimalne, tylko o szerokość felgi i opony, oraz wagę :)


Ty jeździsz iDT, który z założenia momentu ma o conajmniej wiadro więcej :)

W benzynie różnice są wyraźnie wyczuwalne.

Cabrio fabrycznie na 185/55R15 był dość dzikim autkiem. W tej chwili 205/45R17 trzeba go poganiać aby dynamicznie się przemieszczał... ale Cabrio nie służy do ścigania :)

O prędkości maksymalnej nie będę się wypowiadał, bo niezbyt często go tak ganiam. Generalnie i na jednych i drugich ok 200 km/h leciał. Jednak wydaje mi się, że kiedyś mógł polecieć ponad 200, a teraz ok. 200 km./h jest jego maksem (z tą różnicą, że na większych kołach licznik nie przekłamuje, a jeżeli to minimalnie zaniża).

Reasumując na obecnych kołach 190km./h (licznikowe) = ponad 200km./h (licznikowe) na fabrycznych.

Harry - Pią Maj 13, 2011 08:21

Kozik napisał/a:
rozmiar 195/50 R15

mam taki sam rozmiar uniroyal rainexpert , auto dobrze trzyma się drogi,ale nie odczułem jakiegoś spadku przyśpieszenie,gdyż wcześniej miałem 185/55/15
ale tak jak już wspomniałem lepiej sie prowadzi niż na fabrycznym rozmiarze
a czy jedzie teraz 190 czy 180 to mnie aż tak nie obchodzi,bo z takimi prędkościami nie jeżdżę :wink:

Kozik - Pią Maj 13, 2011 09:00

Harry napisał/a:
Kozik napisał/a:
rozmiar 195/50 R15

mam taki sam rozmiar uniroyal rainexpert , auto dobrze trzyma się drogi,ale nie odczułem jakiegoś spadku przyśpieszenie,gdyż wcześniej miałem 185/55/15


No tak ale jakbyś stanął na kresce z kimś kto wcześniej zostawał minimalnie z tyłu to byś zauważył :P

Krzysi3k - Pią Maj 13, 2011 09:36

Ludzie, czytajcie ze zrozumieniem :D
Chodzi mi o to, że różnica paru mm średnicy nie gra roli, bardziej wpłynie waga, szerokość felgi i opony i związane z tym opory toczenia. Ja na 17" czuje też różnice mimo wysokiego momentu. ;)

Tomi - Pią Maj 13, 2011 11:23

Harry napisał/a:
Kozik napisał/a:
rozmiar 195/50 R15

mam taki sam rozmiar uniroyal rainexpert , auto dobrze trzyma się drogi,ale nie odczułem jakiegoś spadku przyśpieszenie,gdyż wcześniej miałem 185/55/15


195/50R15 jest mniejszym kołem (jeśli chodzi o średnicę), niż 185/55R15.

kamilosbos - Pią Maj 13, 2011 12:50

Dzięki panowie za odpowiedzi.
Chyba zdecyduję się na taki rozmiar 185/55R15. bo nie chce za bardzo zamulic mojego Roverka.

Kozik - Pią Maj 13, 2011 13:31

kamilosbos napisał/a:
Dzięki panowie za odpowiedzi.
Chyba zdecyduję się na taki rozmiar 185/55R15. bo nie chce za bardzo zamulic mojego Roverka.


Optymalny rozmiar do tego silnika. Ale kup opony dobrej firmy bo jak kupisz badziewie to przy ostrym ruszaniu będziesz szybko tracił przyczepność ;)

greg-si - Pią Maj 13, 2011 13:50

Cytat:
i cięższe przede wszystkim (różnica będzie parę kilo na niekorzyść każdej 16tki czyli łącznie daje to już sporo kilo w na aucie, czyli gorsze osiągi i większe spalanie)

Zależy jaka felga i opona. U mnie felgi stalowe z oponą 175/65/14 ważą tyle samo co alu 185/55/15 i alu 195/50/16.
Nie ma co popadać w paranoję. Jeśli ktoś na każdych światłach wykorzystuje pełną moc i się ściga to spoko, osiągi będą gorsze. Przy normalnej jeździe czyli wożeniu tyłka różnicy wielkiej nie odczujesz. Jeśli chodzi o osiągi i spalanie naturalnie.

kamilosbos - Pią Maj 13, 2011 14:21

Myślę nad Continentall, Michellin, Fulda.