Zobacz temat - [MGF] Świeżo zakupiony
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MGF] Świeżo zakupiony

Madis - Sob Maj 14, 2011 03:58
Temat postu: [MGF] Świeżo zakupiony
Witam wszystkich ;) Przeszukałem forum jednak na wszystkie moje pytania nie znalazłem odpowiedzi stąd ten temat. Parę dni temu zakupiłem MGF rocznik 2000 (rej. 2001) sprowadzonego z Niemiec. Szczerze przyznam że tak się zakochałem w samym wyglądzie że kupiłem go w ciemno bez wizyt u mechanika itp. Oczywiście autko jeździ i wszystko wydaje się być ok jednak chciałbym zaczerpnąć rad od doświadczonych właścicieli.

1. Pierwsze i najgłupsze pytanie - z soft topem lepiej nie wybierać sie na automatyczną myjnie? :)
2. Jaka powinna być temperatura oleju i w jakiej pozycji powinna być wskazówka temp. płynu chłodzącego?
3. Wiem że nie ma kontrolki rezerwy więc zapytam kto po ile robi km na zbiorniku (120KM) przy różnych stylach jazdy.
4. Czy są jakieś bariery prędkości z otwartym/zamkniętym dachem żeby czegoś nie urwać pędem powietrza? (Sorki ale to moje pierwsze cabrio :D )
5. Wybieram się na dokładniejszy przegląd, na co zwrócić najwięcej uwagi?
6. Czy są jakieś sposoby, zalecane używanie (jak np. w silnikach diesla) które spowoduje że silnik będzie działał dłużej ;) albo czy są rzeczy (czynności) które źle wpływają na to autko?
7. I już na koniec... zegarek raz chodzi raz nie, pierdoła ale denerwująca. Jakiś sposób na naprawę może ktoś zna? :)

Z góry dzięki za wyrozumiałość i pomoc, czekam na odpowiedzi i pozdrawiam.

lukasz07 - Sob Maj 14, 2011 07:14

Madis napisał/a:
z soft topem lepiej nie wybierać sie na automatyczną myjnie?

No lepiej nie. Najlepiej to dach myć wodą i szczotką.

Madis napisał/a:
Jaka powinna być temperatura oleju i w jakiej pozycji powinna być wskazówka temp. płynu chłodzącego?

Zanim wskazówka oleju nie skoczy na 2 kreskę to nie piłuj za bardzo auto bo to bardzo szkodliwe. A wskazówka płyny powinna być minimalnie pod środkową kreseczką

Madis napisał/a:
Wiem że nie ma kontrolki rezerwy więc zapytam kto po ile robi km na zbiorniku (120KM) przy różnych stylach jazdy.

Na to pytanie ciężko odpowiedzieć- to zależy od wielu czynników.

Madis napisał/a:
Czy są jakieś bariery prędkości z otwartym/zamkniętym dachem żeby czegoś nie urwać pędem powietrza?

Sprawdz sam- każde auto jest inne.

Madis napisał/a:
Wybieram się na dokładniejszy przegląd, na co zwrócić najwięcej uwagi?

Zdecydowanie na rury układu chłodzenia pod autem, na wentylatory i rozrząd oraz sprzegło.

A co z tym zegarkiem to pojęcia nie mam.

Mad - Sob Maj 14, 2011 08:11

Co do zegarka, możliwe że po prostu nie łączy Ci jego podłączenie, musisz wyjąć ten środkowy nawiew z konsoli i tam przez otwór bedziesz mogł zobaczyc czy wszystko gra przy tym zegarku, ew. to rozebrac i posprawdzac/naprawić.

Predkosc max. bez dachu jest fizycznie troche mniejsza niż z dachem ale powiem tak: przy 200km/h nic sie nie dzieje, windschott na swoim miejscu, jedyne co to glosno troche jest ;)

Na przeglądzie dobrze popatrz na zawieszenie: sworznie dolne, i górne kuliste które ciezko jest zobaczyc, zobacz czy nie masz pordzewialych wahaczy, sprawdz luzy na koncówkach drążków oraz na tylnych drążkach no i jesli jest wszystko sztywne to zrob zbieżnosc porzadna :)

Sprawdz też tuleje drążka reakcyjnego - powiedz diagnoście bedzie wiedzial o co chodzi.

MaReK - Sob Maj 14, 2011 09:42

W Krakowie masz p. Midowicza. Możesz pojechać tam na przegląd i będziesz wiedział dużo rzeczy o swoim aucie. Dodatkowo możesz go podłączyć pod komputer.

W sumie wszystko Ci już napisali koledzy na górze tematu.
No i na forum przewijały się już poniekąd odpowiedzi ;P

Zrób zdjęcia, wrzuć do garażu i pochwal się nabytkiem ;D

Dodatkowo, może znajdziesz czas 09/12.06.2011 na podjechanie do Radomia na Zlot Ogólnopolskim.

wierzmi - Sro Maj 18, 2011 06:45

He he - zagęszczenie MGF w Krakwie na m^2 rośnie ;-)
Właśnie w weekend kupiłem sobie taką zabawkę ( silnik 1.8 MPi 120KM, rocznik '97)

W związku z tym mam pytanie co obowiązkowo w nim wymienić?
Czy wystarczy:
- pasek rozrządu
- napinacz
- pompa wody
- płyny (olej silnikowy, hamulcowy, chłodzący)

W hurtowni powiedzieli mi, że mają dwie długości pasków do MGF: 143 i 145 zębów - który mam wybrać i od czego to zależy? Natomiast na allegro pod hasłem "rozrząd 18K4F" na jednej z aukcji jest napisane, że są dwa rodzaje pompy - czy to prawda?
Mam też pytanie, może oczywiste, ale nie dla mnie - w sklepie tomiteam w dziale paski są paski rozrządu i wielorowkowe oraz napinacze do nich - czy to po prostu różna nazwa na taki sam pasek?


Gdzieś na forum wyszukałem, ze należy wymienić też coś przy tylnym zawieszeniu, o lubi pękać - tylko nie mogę odszukać tego tematu (jakieś sworznie, albo śruby) - Ktoś mi podpowie o co chodzi?

W Krakowie owszem jest pan Midowicz, ale chyba ma obłożenie kosmiczne. Jak dzwoniłem do niego, to powiedział, żeby za półtora tygodnia zadzwonić raz jeszcze i wtedy będzie sprawdzał, czy ma wolny termin.

Czy oprócz p. Midowicza ktoś więcej w Krakowie potrafi napompować zawieszenie?

practicator - Sro Maj 18, 2011 11:56

Niestety chyba nikt.

Zapraszam na spota w sobotę o 18:00 - więcej informacji w temacie na forum Spoty lokalne

Madis - Nie Maj 22, 2011 20:56

Dzięki za wszystkie cenne informacje ;) Ja natomiast dzwoniłem do pana Midowicza i bez problemu się ze mną umawiał z tym że niestety na razie musiałem wizytę odpuścić bo mam inne wydatki. Mam jeszcze parę pytań, nie wiem czemu ale mam wrażenie że mój MGF to może być przekładka, jest jakiś sposób na sprawdzenie tego? Oczywiście nr. VIN i wszystkie papiery potwierdzają że został zakupiony w Niemczech więc nie sądze by był angolem ale mam po prostu takie dziwne wrażenie ;) Druga sprawa - z własnej głupoty wywaliłem w dachu małą dziurke, pęknięcie materiału o szerokości mniej niż 1 cm, wpadłem na genialny pomysł żeby zakleić to pęknięcie od środka łatkami do dętek :D jednak niestety klej nie chwycił. Macie jakiś sprawdzony sposób na łatanie takich małych dziurek? Z góry dzięki za odpowiedzi ;)

PS: Swoją drogą ciekawe ile MGF jeździ po Krakowie :D

adamsky - Nie Maj 22, 2011 22:14

Madis napisał/a:
mam wrażenie że mój MGF to może być przekładka, jest jakiś sposób na sprawdzenie tego

http://www.roverki.pl/sprawd-vin.html
Cytat:
PS: Swoją drogą ciekawe ile MGF jeździ po Krakowie :D

wystarczy przejrzeć garaż i popatrzeć na wypowiedzi w kąciku o MGF :)

practicator - Nie Maj 22, 2011 23:29

czy jest po przekładce - wątpię, nie opłaca się tych samochodów przekładać.
dla pewności za dwa tygodnie kolejny spot - podjedź, to porównamy :)

[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 00:29 ]
ja zanotowałem tak:

1 niezidentyfikowany
3 practicator
4 Madis
5 wierzmi
6 T-RoX (auto stoi chyba jeszcze u Midowicza)

i chyba jeszcze jeden - również stał u Midowicza jak u niego byłem, i chyba nie był to ten numer 1

Madis - Pon Maj 23, 2011 16:40

Ja zaraz swojego dodaje do garażu ;) ma ktoś sposób na to pęknięcie w dachu?
practicator - Pon Maj 23, 2011 18:17

ja bym sprobowal tasmą do naprawy weży i przewodów gumowych. Powinna chwycić do tego materiału.
Spróbuje dzisiaj jeszcze podkleić nią dziurkę u siebie, to zamelduję jaki efekt.

wierzmi - Wto Maj 24, 2011 20:00

practicator napisał/a:
i chyba jeszcze jeden - również stał u Midowicza jak u niego byłem, i chyba nie był to ten numer 1


Dzisiaj byłem przejazdem u p. Midowicza (upewnić się, że mój termin aktualny) i ma podnośniku wisiał niebieski MGF - jest w trakcie przekładki silnika, ale na rejestracje nie zwróciłem uwagi.

A tak nawiasem jakie amortyzatory polecacie:
- MONROE olejowe (czy takie są oryginalnie montowane?)
- KAYABA gazowe

Skwirek - Wto Maj 24, 2011 20:06

Witaj,

w 100% polecam gazówki od KaYaB'y :)

po zmianie olejowych na gazowe KYB moja była E30'tka szła jak po szynach :) .


Pozdrawiam,
Marcin

Zizou - Wto Wrz 25, 2012 20:24

practicator napisał/a:
ja bym sprobowal tasmą do naprawy weży i przewodów gumowych. Powinna chwycić do tego materiału.
Spróbuje dzisiaj jeszcze podkleić nią dziurkę u siebie, to zamelduję jaki efekt.


Czy to to: K2 Autoband - zbrojona taśma do węży gumowych

Pomogło???