Zobacz temat - [214]Problem alufelgi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214]Problem alufelgi

JeCiu - Nie Maj 15, 2011 14:56
Temat postu: [214]Problem alufelgi
Witam mój problem polega na tym,że zakupiłem alufelgi od VW z otworem centrującym 57 a w roverku potrzebuje 56.Moje pytanie czy ktoś miał styczność z takim problemem albo w jaki sposób i czym skutecznie to zmniejszyć praktycznie o 0,5mm na stronie aby było jak powinno?
racek - Nie Maj 15, 2011 15:43

jezeli jest taka mala roznica to ja bym nic nie robil i zostawil jak jest
Krzysi3k - Nie Maj 15, 2011 16:01

racek, i miał bicie przy wysokiej prędkości ! Super doradziłeś, nie ma co...
Musiałbyś jakiś super cienki pierścień centrujący dorobić z 57,1 na 56,1, z tego co patrzyłem to nie ma w ofercie takich, może Ty znajdziesz :) Felga musi dobrze na piaste dochodzić, nie ma, że tylko milimetr...

marcin316 - Nie Maj 15, 2011 17:31

Można spróbować zniwelować tę różnice puszką po piwie. Mówię serio :)
racek - Nie Maj 15, 2011 17:50

przy tak malej roznicy nie ma mowy o biciu zreszta od kiedy srednica otworu wnika na bicie?
Krzysi3k - Nie Maj 15, 2011 17:53

To zdejmij pierścienie i zobacz :)
racek - Nie Maj 15, 2011 17:57

Krzysi3k, nie ebd esie klucil mozliwe ze masz racje w sumie skads ta nazwa pierscienie centrujace . pozdro
najnowszy85 - Pon Maj 16, 2011 18:46

ja mam z vw na rovera , pomierzę i dam ci znać . Fegli były włoskie ALESSIO były na polo 6n2 ja je miałem puźniej na r 214 i . Jak znajdę , pomierzę i dam znać co i jak .
kumilek23 - Pon Maj 16, 2011 18:50

pierścień każdy tokarz dotoczy, no może nie każdy :cool:
marcin316 - Pon Maj 16, 2011 21:18

Raczej nikt nie dotoczy pierścienia o średnicy ponad 55 mm i grubości ścianki 0.5 mm z dokładnością zbliżoną do rozsądnych 10% ;)

Najlepiej dobrać blachę aluminiową o tej grubości i zwinąć sobie z niej pierścień. Puszka po piwie powinna się nadać.

xel22 - Wto Maj 24, 2011 19:01

Miałem ten sam problem ale na allegro znalazłem takie pierścienie.
Pozdrawiam

tomi83 - Wto Maj 24, 2011 21:15

marcin316 napisał/a:
Raczej nikt nie dotoczy pierścienia o średnicy ponad 55 mm i grubości ścianki 0.5 mm z dokładnością zbliżoną do rozsądnych 10% ;)

Najlepiej dobrać blachę aluminiową o tej grubości i zwinąć sobie z niej pierścień. Puszka po piwie powinna się nadać.


Koła centrujesz puszkami po piwie a chłodnice może naprawiasz musztardą??:) Mnie tokarz wziął pomiar na każde koło z osobna i jest oks, więc nieprawdziwe jest stwierdzenie, że tokarz nie dotoczy..

marcin316 - Wto Maj 24, 2011 21:53

tomi83, komu jak komu, ale mi druciarstwa nie musisz zarzucać.
tomi83 - Wto Maj 24, 2011 22:32

marcin316 napisał/a:
tomi83, komu jak komu, ale mi druciarstwa nie musisz zarzucać.


Spoko :)

Jago - Sro Maj 25, 2011 21:07

Panowie przecież śruby ustawią bo są troszkę pod stożkiem:) po prostu weź i starannie dokręć kolo:)
kumilek23 - Czw Maj 26, 2011 20:55

marcin316 napisał/a:
Raczej nikt nie dotoczy pierścienia o średnicy ponad 55 mm i grubości ścianki 0.5 mm z dokładnością zbliżoną do rozsądnych 10%

W żywieckim Famedzie była tokarka która toczyła na gś 0,23 mm, co prawda na znacznie mniejsze średnice ale mnie się wydaje że nowsze sprzęty to 0,5 mm nie ma żadnego problemu :razz:

[ Dodano: Czw Maj 26, 2011 20:55 ]
JeCiu, najlepiej wejdź na stronę producenta alufelg, które posiadasz i zobacz czy nie ma oryginalnych pierścieni centrujących, jeśli pierścień nie będzie przychodził idealnie i będzie jakakolwiek luka to przy większych prędkościach masz gwarantowane bicie na kierownicy, choćbyś nie wiem jak mocno koła dokręcił :wink:

marcin316 - Czw Maj 26, 2011 22:02

Ehh czepiacie się... Oczywiście jeśli ktoś ma dostęp do porządnych maszyn to uzyska wystarczającą dokładność bądź nawet wyższą. Dla nowoczesnej obrabiarki kilka setnych mm to nie problem. Miałem na myśli raczej przysłowiowych panów Heniów z typowych warsztatów usługowych.
kumilek23 - Pią Maj 27, 2011 11:39

marcin316 napisał/a:
panów Heniów
Ci to są spece, taki pierścień na 0,5 mm to na kowadle na gorąco wytłucze :razz: