Zobacz temat - [MGF] Dobre opony na deszcz
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MGF] Dobre opony na deszcz

mg1989sos - Nie Maj 15, 2011 23:37
Temat postu: [MGF] Dobre opony na deszcz
Hej. Polećcie jakiś dobry model opon żeby miały dobrą przyczepność na mokrych nawierzchniach. Dzisiaj się niestety przekonałem że te które teraz mam nadają się tylko na suche drogi... swoją drogą dziwne uczucie lecieć po ekspresówce do tyłu 80km/h ... i widzieć przed sobą przednie światła tira.....
Mad - Pon Maj 16, 2011 00:06

Chyba musisz sie nauczyc jezdzic tym samochodem :)
practicator - Pon Maj 16, 2011 00:07

jechałeś za transportem ciągników? :)

polecam z wyższej półki Vredestein sportrac 3 kupiłem, dzisiaj testowałem w koleinach, wypełniających je strumieniach, przydrożnych kałużach i autostradzie przy 180 km/h. spisują się rewelacyjnie. jedyną wadą może być cena za komplet wyjdzie ok. 1100 zł

MaReK - Pon Maj 16, 2011 00:28

practicator napisał/a:
Vredestein sportrac 3

Dobre gumy. Wspólnik ma na saabie i na prawdę robią wrażenie trzymaniem się na mokrej nawierzchni. Violla ma nankangi i one już nie są tak rewelacyjne jak nankang (225/45/18'').

Ale jeśli to Twoje pierwsze auto z tył napędem, to musisz faktycznie dużo ćwiczyć.
I nie są to żadne złośliwości, po prostu lepiej poduczyć się na torach, imprezach tego typu niż potem doprowadzić do nieszczęścia.

Kozik - Pon Maj 16, 2011 08:03

Jeździłem raz i była rewelacja faktycznie, minus że szybko schodzą.

uniroyal rainsport 2


Rafal_Bogus - Pon Maj 16, 2011 09:28

potwierdzam. Rainsport to świetne opony. Mam takie na przedniej osi i bardzo ciezko stracic przyczepnosc. Radze sprawdzic stan tylnego zawieszenia. ten samochod nawet na bardzo sliskiej nawierzchni nie powinien tracic przyczepnosci no chyba ze chcesz zeby stracił. Co do hamowania tymi samochodami, fakt czasami mozna sie wystraszyc bo wedlug mnie hamulce moglyby byc mocniejsze. Czasami bez ostrego zredukowania ciezko awaryjnie zahamowac.
mg1989sos - Pon Maj 16, 2011 09:47

to że się sporo muszę nauczyć to wiem, no ale jeśli na wyjściu z łuku przy idealnie równej drodze tył zaczyna mnie wyprzedzać to coś już jest nie tak ...
practicator - Pon Maj 16, 2011 10:18

to raczej kwestia dociśnięcia gazu - tył przyspiesza i dostajesz nadsterowności - jakbyś przyspieszał dopiero na prostej nie byłoby problemu.

przy słabych oponach miałbyś raczej podsterowność i przód który wychodzi z zakrętu i skręcenie bardziej kół niewiele pomaga.

Kozik - Pon Maj 16, 2011 10:18

Rafal_Bogus napisał/a:
Rainsport to świetne opony.


ale wyłącznie do lekkich aut, bo przy ciężkich są zbyt miękkie ;)

mg1989sos - Pon Maj 16, 2011 11:02

Cytat:
to raczej kwestia dociśnięcia gazu - tył przyspiesza i dostajesz nadsterowności - jakbyś przyspieszał dopiero na prostej nie byłoby problemu.


doskonale o tym wiem ( motocyklista :P ) nie przyspieszałem... dlatego mnie dziwi to że wpadłem w ten poślizg

flapjck1 - Pon Maj 16, 2011 12:50

ja bym sprawdzil zawieszenie i geometrie zrobil ;)
mg1989sos - Pon Maj 16, 2011 12:56

do kogo mogę z tym podjechać na śląsku ?
practicator - Pon Maj 16, 2011 15:02

polecam jakikolwiek warsztat który zbiera dobre opinie - szukaj w google pod geometria zawieszenia - marka samochodu nie ma znaczenia
Rafal_Bogus - Pon Maj 16, 2011 23:48

w tych samochodach tylne zawieszenie jest na prawde swietne pod warunkiem ze jest utrzymane w idealym stanie. chyba najczestrzy problem to drazki reakcyjne. najczestszy objaw zuzytego zawieszenia to uciekanie auta w jedna strone przy dodawaniu gazu i w druga przy hamowaniu.
MaReK - Wto Maj 17, 2011 22:57

Rafal_Bogus napisał/a:
najczestszy objaw zuzytego zawieszenia to uciekanie auta w jedna strone przy dodawaniu gazu i w druga przy hamowaniu.

Występuje ta przypadłość (tylko przy zdejmowaniu nogi z gazu) w Violli TFie. Związana jest ona jednak z tym, że nie ma idealnej zbieżności z powodu cofniętego delikatnie zawieszenia.
Najprawdopodobniej pomiędzy okresem zaliczkowania, a zapłatą całości barany z komisu zrobiły mu jakieś kuku :(

flapjck1 - Wto Maj 17, 2011 23:09

@marek, musisz poszukac naderwanej tuleji ( ew ktoras galka ma luz )
MaReK - Sro Maj 18, 2011 16:11

flapjck1 napisał/a:
@marek, musisz poszukac naderwanej tuleji ( ew ktoras galka ma luz )

Ale w/g opinii kilku znawców cofnięty jest wózek i nie wiele się da w tej kwestii zrobić.
Jak ja patrze na to auto od spodu, to nie ma żadnej różnicy ;D
Widać jednak, że koło względem środka osi jest nieco przesunięte ku karoserii.

practicator - Sro Maj 18, 2011 16:45

ja uznałem że ta geometria na naszych dziurawych i krzywych drogach w żelaźniaku nie ma dużego znaczenia więc nie poprawiam - na autostradzie przy ostrym hamowaniu tylko lekko ściągnął. - gorzej jest przy hamowaniu w koleinie ale to chyba normalne.
flapjck1 - Sro Maj 18, 2011 17:56

MaReK napisał/a:
flapjck1 napisał/a:
@marek, musisz poszukac naderwanej tuleji ( ew ktoras galka ma luz )

Ale w/g opinii kilku znawców cofnięty jest wózek i nie wiele się da w tej kwestii zrobić.
Jak ja patrze na to auto od spodu, to nie ma żadnej różnicy ;D
Widać jednak, że koło względem środka osi jest nieco przesunięte ku karoserii.


przod/tyl czy lewo/prawo?

dzik - Pią Cze 10, 2011 09:46

practicator napisał/a:
ja uznałem że ta geometria na naszych dziurawych i krzywych drogach w żelaźniaku nie ma dużego znaczenia więc nie poprawiam


Na naszych dziurawych drogach geometria ma szczególne znaczenie, a w MF T/TF ma jeszcze większe znaczenie niż w klasycznym samochodzie.


Rafal_Bogus napisał/a:
w tych samochodach tylne zawieszenie jest na prawde swietne pod warunkiem ze jest utrzymane w idealym stanie. chyba najczestrzy problem to drazki reakcyjne. najczestszy objaw zuzytego zawieszenia to uciekanie auta w jedna strone przy dodawaniu gazu i w druga przy hamowaniu.


Święte słowa. Dodam jeszcze, że dotyczy to też opon - wymieniamy 4 razem, jednej marki (nie chińskie), często kontrolowane ciśnienie i oczywiście idealna zbieżność/geometria.


MaReK napisał/a:

Widać jednak, że koło względem środka osi jest nieco przesunięte ku karoserii.


Jeżeli masz na myśli przesunięcie do tyłu to szukaj nowego wózka - jest on bardzo delikatny i wykrzywia się przy przygodzie, przy której w normalnym aucie nic by się nie stało.

mg1989sos napisał/a:
Hej. Polećcie jakiś dobry model opon żeby miały dobrą przyczepność na mokrych nawierzchniach.


Jeżeli masz 16 cali (mieszane ogumienie)to obecne najsłuszniejszy wybór, to TOYO T1R PROXES, 15 cali daje większe możliwości.