Zobacz temat - [R75] Jakie ciśnienie w oponach 225/55R16 - ściąga
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Jakie ciśnienie w oponach 225/55R16 - ściąga

mondigo - Pon Maj 16, 2011 21:55
Temat postu: [R75] Jakie ciśnienie w oponach 225/55R16 - ściąga
Witam
Mam prośbe o porade w moim roverze 75 cdt 2000 posiadam opony 225/55 R16
na aluminiowych felgach. Jakie ciśnienie powinienem miec w oponach.
Nadmienie że obecnie mam 2,5 i sie zastanawiam czy dobre.
Troszke mi go ściąga w prawo tzn lekko mam przekręconą kierownice w lewo i wtedy jedzie
prosto. Prosze o pomoc

Boncky - Pon Maj 16, 2011 21:57
Temat postu: Re: [rover 75] jakie ciśnienie w oponach 225/55R16 ściąga
mondigo napisał/a:
Witam
Mam prośbe o porade w moim roverze 75 cdt 2000 posiadam opony 225/55 R16
na aluminiowych felgach. Jakie ciśnienie powinienem miec w oponach.
Nadmienie że obecnie mam 2,5 i sie zastanawiam czy dobre.
Troszke mi go ściąga w prawo tzn lekko mam przekręconą kierownice w lewo i wtedy jedzie
prosto. Prosze o pomoc


ciśnienie dość za duże, nie chcę mi się w książkę patrzeć ale z przodu 2.1 a z tyłu 1.9 jak dobrze pamiętam, skorzystaj z opcji szukaj... ustaw zbieżność

mondigo - Pon Maj 16, 2011 22:04

własnie byłem na przegladzie technicznym i zbieżność podobno jest dobra z tego co mówili.
Chyba że osobno iść na jakieś szczegółowe testy.
A czy może być przyczyną ściągania łożyska w amortyzatorze? podobne musze wymienić w najbliżyszym czasie w prawym przednim kole bo lekko pyka przy skrecie kierownicy mam miec zamawiane jak znajda
A z ciśnieniem to mi ciezko znalesc dla dokładnie takich opon dla troszke innych np 215/55 juz znajdzie itp ale takich jak ja nie znalazlem
Jezeli ktos posiada info prosze o pomoc

automechanik - Wto Maj 17, 2011 09:44

Przy ustawianiu geometrii kierownica jest blokowana w prawidłowym ustawieniu i dopiero wtedy reguluje się zbieżność. Jeśli ustawi się zbieżność przy lekko skręconej kierownicy to auto nie będzie ściągało, ale właśnie przy takim ustawieniu kierownicy jakie było przy regulacji. Reasumując musisz poprawić regulację, jeśli przeszkadza ci lekko skręcona kierownica.
Układ kierowniczy prawidłowo wyregulowany ma tendencje do ustawiania się do jazdy na wprost, w związku z oporami na łożysku kolumny może mieć z tym problem.
Ciśnienie w oponach takie jak podał Ci Boncky, ztym że spotkałem się z zalecanym dla prędkości pow 160km/h 2,6atm 2,5atm. ,trochę mnie to dziwi, ale tak jest w danych technicznych.

mondigo - Wto Maj 17, 2011 10:08

[quote]Jeśli ustawi się zbieżność przy lekko skręconej kierownicy to auto nie będzie ściągało, ale właśnie przy takim ustawieniu kierownicy jakie było przy regulacji. Reasumując musisz poprawić regulację, jeśli przeszkadza ci lekko skręcona kierownica.[/quote]

czyli musze jechać raz jeszcze w miejsce gdzie ustawiają zbieżność i ustawić zbieżność przy lekko skręconej kierownicy i wtedy bedzie oki?


[quote]Ciśnienie w oponach takie jak podał Ci Boncky[/quote]
poszukałem jeszcze na stronie goodyear tam jest jakie cisnienie w oponach powinno byc
i znalazłem 2,3 przod i 2,1 tył i albo zmienie na takie albo na takie jak radzicie
bo na chwile obecna mam podobno wszedzie 2,5a

[quote]Układ kierowniczy prawidłowo wyregulowany ma tendencje do ustawiania się do jazdy na wprost, w związku z oporami na łożysku kolumny może mieć z tym problem. [/quote]

czyli najpierw nalezy wymienic łozysko w amortyzatorze a potem brac sie za regulacje zbieżności?

andyhell - Wto Maj 17, 2011 23:22

na tej stronie jest wszystko wyczerpująco napisane : http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/rover/
apples - Wto Maj 17, 2011 23:32

mondigo napisał/a:
czyli musze jechać raz jeszcze w miejsce gdzie ustawiają zbieżność i ustawić zbieżność przy lekko skręconej kierownicy i wtedy bedzie oki?
Co to za teoria ze skręconą kierownicą. Na uruchomionym silniku mają ustawiać zbieżność z zablokowanym kołem kierowniczym ustawionym idealnie na wprost.

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 23:32 ]
mondigo napisał/a:
czyli najpierw nalezy wymienic łozysko w amortyzatorze a potem brac sie za regulacje zbieżności?
Najlepiej.
automechanik - Wto Maj 17, 2011 23:42

mondigo, zupełnie żle mnie zrozumiałeś po prostu miałeś ustawioną zbieżność przy żle ustawionej lub w trakcie regulacji nie zablokowanej kierownicy.
I zrób tak jak Ci radzi apples,

mondigo - Wto Maj 17, 2011 23:50

dzieki za pomoc tak teraz własnie doszło do mnie że coś nie zrozumiałem do końca

wymienie najpierw to łożysko a póżniej wezne się za zbieżność no chyba że sama wymiana łożyska pomoże bo tak troszke ściaga choc na tyle ze komfort jazdy nie jest zadawalający

apples - Wto Maj 17, 2011 23:55

mondigo, ciśnienie w wersji sedan - Przód 2,2 - Tył 2,1 chyba że jeździsz powyżej 160 km/h to Przód 2,5 - Tył 2,3
mondigo - Sro Maj 18, 2011 00:00

dzieki za updated ciśnienia postanowiłem zmienić na 2,2 przód oraz 2,1 tył znalazłem tez takie info na stronie goodyeara do samochodu rover 75. Dzięki panowie za pomoc!!
szemet33 - Pon Kwi 08, 2013 08:07

Jakie proponujecie ciśnienie do opon 225/45-17 91w?