|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
MGF i MG TF - [MGF] co do wymiany po zakupie
wierzmi - Sro Maj 18, 2011 07:02 Temat postu: [MGF] co do wymiany po zakupie Od kilku dni mam posiadam MGF ( silnik 1.8 MPi 120KM, rocznik '97)
Mam więc pytanie co trzeba obowiązkowo w nim wymienić?
Czy wystarczy:
1. pasek rozrządu
2. napinacz
3. pompa wody
4. płyny (olej silnikowy, hamulcowy, chłodzący)
co więcej trzeba?
i teraz pytania:
AD. 1) W hurtowni powiedzieli mi, że są dwie długości pasków: 143 i 145 zębów - który mam wybrać i od czego to zależy?
AD. 1) & 2) W klepie tomiteam w dziale paski są: paski rozrządu i wielorowkowe oraz napinacze do jednego i drugiego - czy to po prostu różna nazwa na taki sam pasek?
AD. 3) Na allegro pod szukając pod hasłem "rozrząd 18K4F" na jednej z aukcji jest napisane, że są dwa rodzaje pompy - czy to prawda?
Gdzieś na forum wyszukałem, ze należy wymienić też coś przy tylnym zawieszeniu, o lubi pękać - tylko nie mogę odszukać tego tematu (jakieś sworznie, albo śruby) - Ktoś mi podpowie o co chodzi?
Mad - Sro Maj 18, 2011 09:49
Długosc paska zalezy od rocznika, ty masz najprawdopodobniej ten starszy (97 rok) - 143 zęby + rolka napinająca z manualnym napinaczem.
Pasek wielorowkowy to co innego, to Twój pierwszy samochod? Wystarczy poszukac w google definicji
Jesli zamówisz pompe do MGF to wszystko bedzie pasowało, mozesz zamowic w sklepie z czesciami w Krakowie, albo na Toma Team.
wierzmi - Sro Maj 18, 2011 10:39
To mój drugi samochód. Pierwszy to Meganka, która jest raczej bezobsługowa z tąd mój brak wiedzy
wielorowkowy=wieloklinowy? To ten co napędza alternator i w moim przypadku klimę, dobrze to sobie wymyśliłem?
Jak wygląda spawa z zawieszeniem? - coś warto przezornie wymienić, czy dopiero jak mechanik/diagnosta stwierdzi, że luzy się gdzieś pojawiły?
practicator - Sro Maj 18, 2011 11:54
tak.
polecam Ci odwiedzić na ogólny przegląd p. Pawła Midowicza na Klinach (adres na stronie klubowej z dziale warsztaty)
wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza (stary typ - węższy), płyn chłodniczy, hamulcowy
jak Ci za nisko siedzi to w tym warsztacie można też dopompować zawieszenie.
jak do niego pojedziesz sprawdzi Ci wszystko i jeszcze jak będzie miał chwilkę opowie Ci co nieco o samochodzie.
Zapraszamy na spota w sobotę - spotkanie o 18:00 na parkingu Krokusa (dawny Geant) pod Wielką Rurą czyli bilbordem z nazwą "Krokus"
wierzmi - Sro Maj 18, 2011 12:47
Tak, wiem wiem, że jest p. Midowicz - ale z terminami jest bardzo słabo.
Cholernie boję się jeździć, bo obawiam się, że pasek strzeli, a termin dostałem od niego nie na naprawę, tylko dopiero na kolejny telefon :-(
Chyba, że jestem w stanie coś wynegocjować jadąc do niego i padając na kolana z prośba o serwis eFFki. Ile czekaliście na wizytę w jego warsztacie?
practicator - Sro Maj 18, 2011 15:42
1 dzień - chciałem "tylko wymienić olej" to mnie wrzucił na rano zanim zabrał się na inne autka, a jak już byłem to autko obejrzał. rozrząd to nie jakaś masakra - da radę samemu zrobić, tylko trochę się przy tym człowiek nabawi bez tej fikuśnej blokady wału.
wierzmi - Wto Maj 24, 2011 20:04
practicator napisał/a: | Zapraszamy na spota w sobotę - spotkanie o 18:00 na parkingu Krokusa (dawny Geant) pod Wielką Rurą czyli bilbordem z nazwą "Krokus" |
Dzięki za zaproszenie ale na razie eFka czeka na przeszczep rozrządu i transfuzję świeżych płynów - ma szlaban na opuszczanie podjazdu
Czy w głównym temacie (czyli na co zwrócić szczególną uwagę/wymienić) ktoś może się wypowiedzieć?
[ Dodano: Wto Maj 24, 2011 21:04 ]
Czeka mnie wymiana tylnych amortyzatorów na dzień dobry, Mam w związku z tym pytanie jakie amortyzatory są lepsze: gazowe czy olejowe (czyli jakie są plusy i minusy jednych u drugich)
do wyboru:
- monroe (olejowy)
- kayaba (gazowy)
adamsky - Wto Maj 24, 2011 20:13
przed chwilą ktoś pytał właśnie o to co wybrać i zostały polecone gazówki kayaby.
practicator - Sro Maj 25, 2011 08:16
każdy amorek jest olejowy a to oznacza że masz wybór między gazowo-olejowymi a olejowymi.
pragnąłbym jednak zauważyć że seryjnie są chyba zwykłe olejowce, gdyż tylne zawieszenie MGFa posiada poduszki pneumatyczne, nie wiem czy podwójna pneumatyka nie zepsuje właściwości trakcyjnych.
wierzmi - Pią Maj 27, 2011 21:01
Kupiłem MONROE R1647, bo tylko takie hurtownia była w stanie sprowadzić w rozsądnym czasie
Czy warto, to się okaże ( MONROE jest podobno przereklamowany)
Gazowo-olejowe (czyli w skrócie gazowe) jak na innych forach ludziki piszą trakcję zdecydowanie polepszają, bo mają lepszą regenerację (olej się nie pieni). Straszą natomiast, że gazowymi jest prościej wykończyć zawieszenie (sworznie, śruby, etc.).
Czy to prawda - ciężko ocenić, bo po Internecie pisać każdy może, ale nie każdy powinien
|
|