|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R2OO] Czyżby HGF?
kita626 - Sro Maj 18, 2011 23:25 Temat postu: [R2OO] Czyżby HGF? Witam serdecznie, jestem nowicjuszem z góry proszę o wyrozumiałość Mam następujące pytanie kupiłem Roverka 1.8 vvc co mnie zaniepokoiło w zbiorniczku miałem sporo tgz. masełka wymyłem wspomniany zbiorniczek i od tamtej pory brak jakiegokolwiek syfu w nim jest czyściutko nie śmierdzi w zbiorniczku nie bombelkuje mi w układzie, płynu nie ubywa. Chodzi mi o to że autko się bardzo szybko nagrzewa po odpaleniu ok 3-4 min i temp. jest poniżej połowy i tak trzyma nie skacze w górę czy w dół. Czy te Roverki tak szybko się nagrzewają ? czy jednak to może od walniętej uszczelki, zaznaczę tylko że auto jest na wodzie bo przyjechało z włoch, woda ma taki sobie zapaszek świerzością nie pachnie, czy woda może być winą masła w ukladzie ktore bylo ? na korku wlewu oleju brak. Ps w kabinie jak włącze cieply nawiew to mam dziwny zapach ciężko to określić ps. autko z klimą do nabicia.
Ciufa - Sro Maj 18, 2011 23:45
kita626 napisał/a: | Ps w kabinie jak włącze cieply nawiew to mam dziwny zapach ciężko to określić ps. autko z klimą do nabicia. |
i do odgrzybienia
kita626 napisał/a: | Chodzi mi o to że autko się bardzo szybko nagrzewa po odpaleniu ok 3-4 min i temp. jest poniżej połowy i tak trzyma |
tak szybko, to jest normalne
a jak mu dasz w palnik to nawet szybciej
kita626 - Czw Maj 19, 2011 12:19
Czyli rozumiem że nie mam po co szukać dziury w całym? A pytałem o szybkie nagrzewanie bo żadne auto które posiadałem do tej pory tak szybko nie osiągało temperatury Pytanie mam jeszcze jedno jaki jest koszt wymiany rozrządu w moim rowerku 1.8 v v c ?
leszczu - Czw Maj 19, 2011 18:10
Ciufa napisał/a: | a jak mu dasz w palnik to nawet szybciej |
No nie, to trzeba trochę poczekać aby się już nagrzał do odpowiedniej temperatury, bo takie katowanie na zimnym silniku, może źle się skończyć.
kita626 napisał/a: | Czyli rozumiem że nie mam po co szukać dziury w całym? |
Tak jest to normalne.
kita626 - Czw Maj 26, 2011 12:13
Powracam niestety do tematu ponieważ po przejechaniu 200 km znowu się zebrała jasno-brązowa maź w zbiorniczku wyrównawczym tym razem nie dużo co ciekawe maź jest tylko na ściankach zbiorniczka nie pływa na wodzie a woda jest czyściutka i w dodatku nie śmierdzi ani olejem ani spalinami kilka razy sprawdzałem też i nie bulgocze w zbiorniczku jedynie ubyło wody z max do trochę poniżej min. Bagnet czysty bez oznak mazi i kropel plynu, korek wlewu oleju czysty. Moje pytanie o co kaman, proszę o jakieś podpowiedzi?
Adrian - Czw Maj 26, 2011 12:18
Szykuj się na HGFa... Ta maź to efekt mieszania się oleju z płynem.
leszczu - Czw Maj 26, 2011 12:18
Może to pozostałości po poprzednik HGF.
bolcik - Czw Maj 26, 2011 12:19
wylej wode, przeplucz uklad (ale delikatnie) i zalej plynem. zobaczysz wtedy czy cos sie dzieje
kita626 - Czw Maj 26, 2011 12:22
Auto ściągnięte z włoch 2 tyg. temu i niestety nie znam dokładnej przeszłości samochodu, mam nadzieję że to pozostałości po HGF ale martwi mnie ubytek płynu. Ps. olej stan trzyma jak narazie.
Adrian - Czw Maj 26, 2011 12:42
Dla mnie raczej, to ktoś sprzedał auto, bo zauważył to co Ty. Raczej nie sprzedaje się świeżo naprawionego samochodu... Ale cóż, można spróbować.
kita626 - Czw Maj 26, 2011 12:51
Co ciekawe gościu który ściągnął auto przysięga i zarzeka się że to napewno nie HGf mówi że pęknięty był trójnik plastikowy przy chłodnicy i wymienił go, no i de fakto większośc płynu mu uciekła przy wymianie, auto było zalane jakimś żółtym płynem? i czy to możliwe że płyn się zważył przy zmieszaniu z innym??? Ja raczej wątpie w to a jak wy uważacie?
Adrian - Czw Maj 26, 2011 13:09
Tak jak Koledzy wspomnieli wymień płyn i obserwuj zbiorniczek. No i trzymaj kciuki, żeby to nie był HGF,
kita626 - Czw Maj 26, 2011 13:14
Tak zrobię boję się tylko żeby silnik nie dostał zabardzo jeżeli to żeczywiście HGF, bo troszkę dziwne są te objawy, ps. mniejwięcej jaki jest koszt wymiany uszczelki w 1.8 v v c ?
Adrian - Czw Maj 26, 2011 13:50
Koszt taki sam jak przy innych silnikach K-serii (poczytaj na Forum). Ważne, żeby mechanik był kumaty, bo ustawienie rozrządu jest trochę bardziej skomplikowane przy tym silniku (VVC).
pgrad - Pią Maj 27, 2011 17:04
Pytałeś o koszt wymiany rozrządu: Komplet z pompą wody i uszczelniaczami + olej i filtr oleju z wymianą zapłaciłem ostatnio 1100zł w jednym z lepszych serwisów rover'a.
|
|