|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R623] falujące obroty , zapala się i gaśnie CHECK
RAFALKAMILSKI - Czw Maj 19, 2011 10:34 Temat postu: [R623] falujące obroty , zapala się i gaśnie CHECK Witam szanownych forumowiczów i z góry przepraszam jeżeli cos robie nie tak, bo to mój pierwszy post.
Wymieniałem przewody hamulcowe i paliwowe, i po wymianie na chwilę zapaliła się kontrolka CHECK, mechanior stwierdził że coś jest z sondą (powiedział to bo podobno podłączył się komputerem), ale wystarczy przejechać się kilkaset km w trasie i powinno wszystko się uspokoić, gdyż coś musi się wypalić z sondy. Niestety nie pomogło, a do mechaniora już nie jadę bo partacz niezły jest.
Kontynuując problem wygląda następująco, odpalam auto mogę przejechać 500m bądź 1km i zaczyna w zakresie 1500 – 2500 obrotów falować i zapala się CHECK, jak już się zapali to zachowuje się normalnie tylko w wyższych obrotach powyżej 2500 faluje, ale przyspiesza i niby jest O.K. trochę czuć paliwo w środku, jak wyłączę silnik to CHECK się nie zapala od razu tylko po kilku, kilkunastu minutach albo nie zapali się w ogóle. Czasem mogę przejechać kilkadziesiąt km i CHECK się nie zapali, a czasem zapala się od razu. Inny mechanik powiedział że po zapaleniu CHECK auto przechodzi w stan awaryjny i dlatego zachowuje się normalnie.
Bardzo proszę o porady co to może być, ewentualnie prośba o jakiś kontakt do dobrego mechanika z Warszawy, który może mi pomóc.
Moje autko to Rover 623, rocznik 1997 bez gazu tylko benzyna.
Z Góry dziękuję za pomoc
RAFAŁ
maciej - Czw Maj 19, 2011 10:50
Przyjedź na spota, to popatrzymy.
Przez dwa lata walczyłem z falującymi obrotami w 623 i mam trochę doświadczenia.
Jeśli chcesz sam sprawdzić komputer - nic prostszego - użyj wyszukiwarki i w tym dziale znajdziesz link do instrukcji jak samemu sprawdzić kody błędów w 623 (ogólnie w silnikach Hondy) - jak nie znajdziesz, to daj znać i wpadnij w tą niedzielę na spota, to Ci pokażemy co i jak.
Nie sądzę, żeby to akurat lambda miała wpływ.
Obstawiałbym raczej nieszczelność kolektora dolotowego albo problemy z przepustami do obrotów jałowych przy przepustnicy oraz regulację zaworów (choć, jak rozumiem, przed wymianą przewodów nie było problemu, więc to raczej nie to).
W silniku Hondy możesz też sam dokonać resetu kompa - wyciągasz na 15 sekund bezpiecznik "Backup" w skrzynce pod maską, a po włożeniu, przy wyłączonej klimie, odpalasz silnik i czekasz, nie dotykając niczego, aż drugi raz ruszy wentylator chłodnicy.
Więcej szczegółów znajdziesz używając wyszukiwarki:
http://forum.roverki.eu/search.php
Zaznacz ten dział w "Opcjach wyszukiwania", a w pole wyszukiwania wpisz "falujące", a znajdziesz prawdopodobnie wszystko czego potrzebujesz.
Jeśli chcesz szukać dalej, to możesz przejrzeć też fora Hondy - Twój silnik ma symbol H23A3 i występował również w Hondach Accord CC7 2.3 SRi i Hondach Prelude.
BTW ile zapłaciłeś za wymianę przewodów?
Bo rozpiętość cen jest astronomiczna, a nie wiem, czy nie czeka mnie to w moim obecnym 416...
RAFALKAMILSKI - Czw Maj 19, 2011 11:11
Bardzo dziekuję za szybka odpowiedź, a gdzie konkretnie mam wpaść na tego spota?
RAFAŁ
maciej - Czw Maj 19, 2011 11:22
Tu jest wątek o spocie w tym tygodniu:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=68152
A tu instrukcja gdzie się spotykamy:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=21512
Jak na razie, to ja będę na 99%, a nawet jak nie, to na pewno kolega Perez wie jak sprawdzić kody błędów w R600 i Kruchy chyba też.
Warto, żebyś poszukał instrukcji sprawdzania, wraz z kodami i ją wydrukował, żeby od razu odczytać kod, bo komputer podaje tylko nr kodu, a potem trzeba go odczytać z tabelki.
[ Dodano: Czw Maj 19, 2011 12:22 ]
A tak w ogóle, to zajrzyj tutaj:
http://www.roverki.pl/por...i/11-r-600.html
RAFALKAMILSKI - Czw Maj 19, 2011 11:50
O której godzinie sie spotykacie?
co do kosztów wymiany przewodów to poniosłem tylko koszt związane z zakupem przewodów bo mechanior był znajomy, ale straszny partacz dobrze że wymiany nie schrzanił.
a masz może do polecenia jakiegoś dobrego mechanika który mógłby sie zająć moim Roverkiem.
z góry dziękuję.
RAFAŁ
maciej - Czw Maj 19, 2011 13:29
Zwykle od 20 do...
Co do mechanika, to na spocie może się najlepszy roverkowy mechanik w Warszawie pojawi - Mariusz418.
Jeśli tak, to będziesz mógł z nim pogadać, czy znajdzie czas na Twojego Roverka, bo u niego z czasem krucho.
A ile sam zakup?
Bo mi kiedyś krzyknęli za te długie metalowe pod podwoziem 2000 za oryginalne.
Perez - Pią Maj 20, 2011 10:17
Ja bym na Mariusza nie liczył, postaram się być na spocie to zobaczę jak Ci można pomóc.
Weź ze sobą na spot spinacz biurowy.
marthinez - Pią Maj 20, 2011 14:59
RAFALKAMILSKI napisał/a: | co do kosztów wymiany przewodów to poniosłem tylko koszt związane z zakupem przewodów bo mechanior był znajomy, ale straszny partacz dobrze że wymiany nie schrzanił. | Chyba niestety schrzanił.
Skoro przed wymianą wszystko było dobrze to wina ewidentnie leży po stronie mechanika.
Kiedyś czytałem o podobnym przypadku.
Sprawdź u innego, czy wszystko w przewodami paliwowymi jest dobrze.
maciej - Sob Maj 21, 2011 07:27
marthinez, prawdopodobnie masz rację, ale skoro kolega może podjechać na spot to spróbujemy znaleźć problem "bezkosztowo".
Ostatnio rozbieraliśmy z kruszonem ZS'a na części i przychodzi mi do głowy sytuacja, w której np. podłączając przewód do pompy i filtra został poruszony kolektor ssący i to by wyjaśniało sprawę.
marthinez - Sob Maj 21, 2011 10:04
Cytat: |
marthinez, prawdopodobnie masz rację, ale skoro kolega może podjechać na spot to spróbujemy znaleźć problem "bezkosztowo". | I dobrze.
Natomiast już w 99% mogę napisać, że wyskoczy błąd mówiący nam o problemach z układem paliwowym (kod 16 lub 43 o ile pamiętam).
Dajcie znać po spocie.
Perez - Nie Maj 22, 2011 10:07
Ja dzisiaj na spota niestety nie dam rady podjechać
600Rover - Sob Cze 18, 2011 23:00
Witam,
mam identyczny problem jak opisany wyżej ale w R600 2,0 diesel z 1999 roku. Wyeliminowano czujnik położenia wału, złe paliwo, filtry, zapowietrzenie, nastawnik pompy itp. Komputer nie sygnalizuje błędu.
Jeżeli ktoś z forumowiczów spotkał się z problemem i dobrnął do szczęśliwego finału sprawy to proszę o poradę.
marthinez - Nie Cze 19, 2011 07:49
600Rover napisał/a: | mam identyczny problem jak opisany wyżej ale w R600 2,0 diesel z 1999 roku. | To dlaczego podłączasz się z problemem do tematu silnika benzynowego, który jest zupełnie inną konstrukcją?
Poszukaj np. tu: http://forum.roverki.eu/v...i%B1zka+silnika
lub załóż nowy temat.
600Rover - Pon Cze 20, 2011 20:55
Dziękuję za przekierowanie na właściwy wątek początkującego forumowicza.
|
|