|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Elektryka drzwi kierowcy
koriakin - Czw Maj 19, 2011 12:13 Temat postu: [R620] Elektryka drzwi kierowcy Witam wszystkich. Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem roverka, a byłbym bardzo szczęśliwym gdyby nie "mały" minus w postaci kompletnie nie podłączonych do elektryki drzwi kierowcy. Podaję linka do 3 zdjęć jak sprawa wygląda:
Drzwi po zdjęciu "boczka"
Boczek
Widok w lewym przednim nadkolu
Jak widać jakiś nieokrzesany bandyta pięknie kabelki urządził, te w nadkolu są odcięte nie ma na nich żadnych wtyczek itp. przewodów jest tam 17 plus 2 owinięte wokół siebie (coś jak skrętka), w drzwiach i boczku wydaje mi się że nic odcięte czy urwane nie jest i każdy odbiornik ma swoją wtyczkę. Pytanie moje co mogę z tym zrobić? który przewód do czego ma być podpięty? jaką bądź jakie wtyczki kupić? czy te łącznie 19 przewodów to wszystko? Dodam że mam elektryczne lusterka.
Dziękuję z góry za pomoc w jakiejkolwiek postaci, linków, zdjęć, nazw potrzebnych części itp.
kasjopea - Czw Maj 19, 2011 14:11
Najlepiej to chyba będzie Rave pobrać http://www.roverki.pl/por...o-roverkow.html .
koriakin - Czw Maj 19, 2011 18:14
Prawdę powiedziawszy ciężko mi się z tego wyznać, nie znalazłem tam jak dotąd jasno czarno na białym gdzie i jak te 19 przewodów ma się łączyć a jedynie opis wtyczek wewnątrz drzwi które u siebie znalazłem. Nie rozumiem czy te przewody wchodzą do drzwi jedną dużą wtyczką czy jak, jedyne czego domyślam się po tym co zobaczyłem w tych schematach, to że chyba brakuje mi jakiejś wiązki która biegnie wewnątrz drzwi... tyle dotychczas z moich dedukcji. Wiecie jak to jest, mogę połączyć co i jak trzeba, ale specem od schematów ideowych nie jestem Najlepszym dla mnie rozwiązaniem było by mieć obok taką samą 620-kę rozłożyć jej drzwi i przewód po przewodzie zrobić kopie u siebie niestety nie mam takiej możliwości...
spitz - Czw Maj 19, 2011 20:19
Niestety, ale jak nie masz znajomego z takim samym R i nie masz wiedzy na temat czytania schematów to będzie ciężko to wszystko połączyć chyba. Najszybszy sposób to podjechać na szrot, znaleźć 600 przed liftem (bo zakładam, że taką masz po oznaczeniu) i zrobić dokładne zdjęcia całej tej wiązki, ewentualnie kupić nie powinna być jakaś droga.
koriakin - Sob Maj 21, 2011 21:39
OK! Więc jest tak: Znalazłem szrot na którym mieli drzwi z "jakiejś" 600 (swoją droga był to jedyny z ok. 20 na którym w ogóle coś do Rovera mieli). Drzwi były co prawda prawe, ale z anglika więc wiązka miała wyjścia m.in. na sterownik lusterek itd. korzystając z RAVE'a sprawdziłem ją i wszystkie wtyczki i kolory przewodów się zgadzały.
Podpiąłem ją do kabli pozostawionych w nadkolu. Pod sam koniec podpinania okazało się że 4 ostatnie różnią się kolorami, 2 z nich szły do głośnika więc miały prawo być inne i to zgadzało się z RAVE, ale dwa ostatnie które idą do wtyczki łączącej ze sterownikiem lusterek są inne (te które mam oryginalnie w samochodzie nie zgadzają się z RAVE, te z wiązki są teoretycznie zgodne z RAVE). Podpiąłem je mimo to z myślą że to już raczej nic nie zmieni najwyżej jeżeli podepnę źle to je odwrócę. Następnie podpiąłem wszystko i tu aż wstyd się przyznać dopiero teraz zauważyłem w drzwiach brak silniczka zamka centralnego. Po włączeniu okno zaczęło działać, dioda uzbrojenia alarmu działa, lusterka kręcą się we wszystkich kierunkach... ale lusterkiem prawym steruję kiedy mam ustawienie L, a lewym R, oraz w momencie kiedy steruję nimi w górę bądź w lewo to po puszczeniu joysticka zamyka się zamek centralny i uzbraja alarm!!!!! Sprawdziłem wszystko 2 razy a nawet zamieniłem te 2 przewody bez większych zmian i teraz mam takie pytanie. Czy nie podłączenie wtyczek do centralnego może powodować taką akcję (wydaje mi się że nie) czy to wina czegoś innego???
Wybaczcie czasem się rozpisuję za bardzo ale chciałem jak najdokładniej opisać sytuację.
kotulsky - Nie Maj 22, 2011 13:54
z tymi lusterkami to mi sie wydaje nieproblem bo wystarczyło by zmienić przewody z leweko na prawe lusterko w kostce ale z tym samouzbrojeniem alarmu to grubsza sprawa. chciałem konkretnie jeszcze powiedziec że występują różnice w kolorach przewodów między wiązkami europejskimi a angolami.myśle że podłączanie każdego urzadzenia pokolei i sprawdzanie stanu rzeczy bedzie najlepszym rozwiazaniem. ale najpierw siłownik centralnego
|
|