Zobacz temat - [Rover 25/MG ZR] Warto czy nie?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - [Rover 25/MG ZR] Warto czy nie?

Dylemat - Pią Maj 20, 2011 13:14
Temat postu: [Rover 25/MG ZR] Warto czy nie?
Witam,

szukam obecnie auta dla siebie - niedużego/oszczędnego jednak mającego trochę kucyków pod maską za jakieś 10k-12k zł.
Brałem pod uwagę takie modele jak np Astra/Ibiza ale przeglądając allegro wpadło mi ostatnio w oko rover 25/MG ZR.
Tylko, że WSZYSCY mi go odradzają bo awaryjny i drogie naprawy. Przeglądając tą stronę też wielokrotnie przewija się "HGF" co niejako potwierdza ich słowa.
Ojciec mówi "kup Audi bo to solidne auto" tylko, że audi to ja będę za tą cenę miał 5lat starszego niż rovera.

Co byście wybrali na moim miejscu ? Opinie o 25/MG ZR są przesadzone czy to prawda?

leszczu - Pią Maj 20, 2011 13:23

Musisz się zastanowić jakie autko chcesz bo R25 i MG ZR to nie te same samochody. :wink:
A o części nie musisz się martwic, bo są dostępne normalnym cenach. :wink: I to jest mit, że te autka są awaryjne. Jak znajdziesz i kupisz w miarę zadbany egzemplarz to w grę w chodzi tylko eksploatacja i to na pewno dużo tańsza niż w takim AUDI. :wink:
Cytat:
Przeglądając tą stronę też wielokrotnie przewija się "HGF" co niejako potwierdza ich słowa.

To prawda, że silniki benzynowe mają problemy z uszczelka głowicy, ale jak będziesz przestrzegać wyznaczonych zasad to nic nie powinno się stać. :wink:

[ Dodano: Pią Maj 20, 2011 14:23 ]
Aha i jeszcze jedno. :wink: Popraw temat zgodnie z regulaminem kącika. :wink:

Dylemat - Pią Maj 20, 2011 13:40

leszczu napisał/a:
Musisz się zastanowić jakie autko chcesz bo R25 i MG ZR to nie te same samochody. :wink:


A ja myślałem, że mg zr to rover po lifcie. Nawet na allegro wrzucają je do działu "Rover 25" : )
W takim razie czym się różnią od siebie oprócz wyglądu?

bociannielot - Pią Maj 20, 2011 13:51

Dylemat, podobno trochę zawiechą, poza tym raczej niczym, oprócz wyglądu i niektórych silników - na pewno r jest więcej - więc ew. naprawy blacharskie będą łatwiejsze... Czy warto - jak wyrwiesz zadbany egzemplarz to tak, inna sprawa że ciężko o taki... Co do audi - o jakim modelu mówisz?, co do astry - to II była chwalona przez użytkowników, a co do Ibizy - tandeta... Jeśli mogą być wszystkie z wyżej wymienionych - to najlepiej zobaczyć który uda się wyrwać w przyzwoitym stanie... kumpel ma alfę - powinna się *$#$%&^ jak ukraińska prostytutka według obiegowych opinii - tymczasem jego była bita i wszystko działa
leszczu - Pią Maj 20, 2011 14:03

Dylemat napisał/a:
leszczu napisał/a:
Musisz się zastanowić jakie autko chcesz bo R25 i MG ZR to nie te same samochody. :wink:


A ja myślałem, że mg zr to rover po lifcie.

MG dla Rovera to jak AMG dla Mercedesa. :razz:

[ Dodano: Pią Maj 20, 2011 15:03 ]
bociannielot napisał/a:
Dylemat, podobno trochę zawiechą,

Nie podobno tylko mają i to dużo twardsze. :razz:

bociannielot - Pią Maj 20, 2011 14:16

leszczu, przejedź się moją v-ką a powiem Ci że stwierdzisz iż mogę wiedzieć co to znaczy twarde zawieszenie :razz: . Poza tym w 25 przeniesiono ustawienie zawieszenia z 200vi więc nie jest ono miękkie - ja swoim r25 w diesel'u jeździłem i mogę powiedzieć - twarde ma zawieszenie :razz: podobno w benzynie trochę mniej twarde jest... ale fakt że w MG - będzie twardziej z tym że coś za coś - pewniej w zakrętach.
leszczu napisał/a:
MG dla Rovera to jak AMG dla Mercedesa.

Ja wiem? czy aż tak jak kupisz np zr - 105km - to tylko zawiechą się różni, no i obudową.

Dylemat - Pią Maj 20, 2011 14:45

Miałem na myśli Audi A3 1.6l

Jeżeli w MG jest tak bardzo twarde zawieszenie to raczej odpada bo moja codzienna trasa jest hojna w dziury/koleiny/progi zwalniające : /

bociannielot - Pią Maj 20, 2011 14:51

Dylemat napisał/a:
Miałem na myśli Audi A3 1.6l
no już się bałem że a4 - to raczej nie był by ekonomiczny samochód - alu wahacze itp ;-) ).
Dylemat - Sob Maj 21, 2011 10:31

Dzięki za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi, ale mam jeszcze kilka pytań co do R25 :D

Czy silnik 1.6 jest trwalszy od 1.4 (bo jest mniej wyżyłowany)?
Jakie wychodzi spalanie w tych silnikach?
Jak te silniki znoszą ewentualny gaz?

bociannielot - Sob Maj 21, 2011 12:08

Dylemat napisał/a:
zy silnik 1.6 jest trwalszy od 1.4 (bo jest mniej wyżyłowany)?
właśnie podobno nie bo to ten sam silnik co 1.4 tylko rozwiercony więc jest nawet bardziej podatny na HGF
ADI-mistrzu - Sob Maj 21, 2011 12:55

Silniki w tych samochodach, czyli seria K, był projektowany pod pojemność 1.4, pozostałe (1,6 i 1,8) to rozwiercone 1.4.
Jeśli potrafisz na zimnym silniku jechać spokojnie i co jakiś czas sprawdzać np. poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego to z silnikiem nic nie powinno się dziać nadzwyczajnego.
U mnie nic się nie dzieje z silnikiem, jeździ i niema żadnych problemów, mam 150k przebiegu i żadnych usterek silnika, nawet grama oleju nie chce brać a szykowałem się na to i zalałem prawie pod kreskę MAX.

Co do spalania, powiedzmy że jest to elastyczne :mrgreen:
Jednym pali 6 z kawałkiem, innym 10 z kawałkiem, zależy bardzo od stylu jazdy.

Gazik im nie straszny.

Części nie są drogie, silnik był montowany w Polonezach, a skoro do nich komponenty nie są wygórowane to jak niby to naszych miały by być ?

Dylemat - Sob Maj 21, 2011 14:13

Czyli jeżeli rover to 25 w 1.4 ;]
Na allegro same od handlarzy niestety, ocenicie czy warto?


1. http://otomoto.pl/rover-2...-C18499324.html

2. http://otomoto.pl/show?id=C9953882

3. http://otomoto.pl/rover-2...-C17994947.html
4. http://otomoto.pl/rover-2...-C18659830.html

colin1983 - Sob Maj 21, 2011 15:46

http://otomoto.pl/rover-2...-C18499324.html
-kiepskie zdjęcia ciężko z nich coś wypatrzeć
-brak fotki silnika

2 i 4 jeśli się nie mylę były oceniane na forum

Dylemat - Sob Maj 21, 2011 15:59

colin1983 napisał/a:
2 i 4 jeśli się nie mylę były oceniane na forum


Faktycznie były : ) Czyli można o nich zapomnieć.

Krzysi3k - Sob Maj 21, 2011 16:19

Co wy tu człowieka straszycie ;)
Zawieszenie z MG jest w sam raz wg. mnie :)
Czasem wytrzęsie troche, ale trzyma się jak lep muchy :)
O żadnego "hopka" nie zahaczysz, nie masz się co martwić.
Czym się poza tym różni? Wyglądem zewnętrznym, półskórzane kubełkowe fotele, z reguły full opcja, inne pierdoły w środku typu gałka zmiany biegów, carbonowe dodatki, białe zegary itd.
R25 moim zdaniem jest nudne, ale to zależy od człowieka :)
Poza tym silniki 1.8VVC 160KM w ZR'ce to jest ogromny plus ;)
A jak boisz się uszczelki to kupuj diesla - bardzo gorąco polecam, silnik bardzo bezawaryjny, szczególnie po 2001 lub 02 roku, nie pamiętam dokładnie, bo sterownik pompy poprawili :)

Dylemat - Sob Maj 21, 2011 17:21

No właśnie bardziej niż uszczelki bałem się diesla bo widziałem mnóstwo topiców o problemach z nimi.

1.8 160KM na pewno fajny tylko ile pali takie monstrum? ; ]

Krzysi3k - Sob Maj 21, 2011 17:26

Dylemat, uwierz mi, że L-seria jest bardzo bezawaryjna :) Chyba, że jesteś z typu ludzi, którzy wiedzą lepiej, w takim razie nie wiem po co pytasz :)
A 1.8VVC pali niewiele więcej niż 1.4 śmiechem żartem ;)
W sumie zależy od stylu jazdy, ale litr więcej na 100 km :)

ADI-mistrzu - Sob Maj 21, 2011 17:57

Nawet niecały 1l więcej 1.8 pali.
Właśnie to jest w tym silniku kuszące, duża moc a spalanie sympatyczne :grin:

Dylemat - Sob Maj 21, 2011 18:28

Już mam mętlik w głowie panowie :d

Chyba po prostu będę musiał się przejechać i roverem i MG żeby samemu ocenić jak to jest z tym zawieszeniem.

Byłbym wdzięczny za dokładną informacje o tych dieslach od którego roku są poprawione ;)

No i nadal ciekaw jestem waszej opinii nt. autka numer 3 ; )

ADI-mistrzu - Sob Maj 21, 2011 18:37

Trzecie autko?
Proszę bardzo:

1. Popsuta popielniczka (może koleś nie trafił w szynę).
2. Ułamana jedna kratka w wentylacji środkowej.
3. Brak logo Rover z przodu.
4. Niema napisanego przebiegu, ale po stanie meszka lewarka i kierownicy obstawiam 150/160tys.
Że niema zdjęcia silnika to więcej nie powiem.

Dylemat - Nie Maj 22, 2011 13:40

Trochę się douczyłem o roverach i są kolejne pytania ;)

O co chodzi z tym biegiem wstecznym (i jedynką)? Dużo ludzi mówi, że coś z nimi nie tak.
Podobno w 2003r zaczęto montować nową-lepszą skrzynie biegów - prawda czy fałsz? Dużo lepsza?
Spotkałem się też z opiniami, że silnik jest mało elastyczny(benzyna).

ADI-mistrzu - Nie Maj 22, 2011 14:04

Ze skrzynią jest taki problem, że z czasem jest problem z wrzuceniem biegu, najpierw wstecznego a potem jedynki.
Problem w sumie nie jest problemem, bo w sumie nie przeszkadza tylko jest pewną niewygodą.
Jak nie chce bieg wejść do końca to trzeba leciutko sprzęgło popuścić aby skrzynia biegów nieco obróciła zębatkami i wtedy bieg wchodzi.
Zdarza się to sporadycznie.

Czy jest nowsza od 2003r. nie wiem niestety.
Co do tego że silnik nie jest elastyczny, trochę tego pojęcia nie rozumiem, z gumy na pewno nie jest :razz:
Co do mocy jest moim zdaniem bardzo dobra na taką jednostkę, w pełni obrotów bardzo fajnie się zbiera.

Krzysi3k - Nie Maj 22, 2011 14:05

Dylemat, chodzi o skrzynie PG1, wsteczny troche ciężko wchodzi, ale po jednym dniu jazdy nauczysz się i nie będzie Cię to nawet drażnić ;) W R65 też taka przypadłość się zdarza, ale tam dochodzi chyba jeszcze 1 bieg właśnie :)
PG1 była w mocniejszych benzynach i dieslu. Jeśli chodzi o ZR to w 1.8VVC i 2.0 iDT. Skrzynia ogólnie nie jest zła ;)
W słabszych benzynach była R65, która jest dość słabą skrzynią. Po 2003 roku wsadzali IB5, podobno lepsza troche :)

Dylemat - Nie Maj 22, 2011 19:50

Jakby ktoś był ciekaw IB5 była montowana od maja 2003r.

Czyli w autach 1 i 3 nie widzicie oznak większego dzwona (coś źle spasowane etc)?
Jeżeli nie to może się przejadę na dniach do Olszyny, jest tam jeszcze:

http://otomoto.pl/mg-zr-1...-C18824456.html

To tylko moje wrażenie czy maska jest jakoś krzywo?

ADI-mistrzu - Nie Maj 22, 2011 20:33

Maska prosta na moje oko :wink:
Ale klar złazi :???:

bobik_model - Pon Maj 23, 2011 09:18

Za tą cenę masz mocniejszą wersje. Ten strup sprowadzony z Włoch, także szczerze Ci odradzam po szeregu rupieci z Włoch które mieli moi znajomi, ale i również wśród ludzi takie samochod nie cieszą się dobrymi opiniami...
leszczu - Pon Maj 23, 2011 11:34

Dylemat napisał/a:
O co chodzi z tym biegiem wstecznym (i jedynką)? Dużo ludzi mówi, że coś z nimi nie tak.
Podobno w 2003r zaczęto montować nową-lepszą skrzynie biegów - prawda czy fałsz? Dużo lepsza?

Rover/MG montował 3 rodzaje skrzyń. Do benzyny ( 1.1, 1.4, 1.6) szła francuska skrzynia R65, która nie szczyci się wytrzymałością. :/ Dopiero po 2003 roku dano dużo lepsza skrzynię fordowską IB5. :wink: Do Diesli i silników benzynowych 1.8, 1.8VVC była montowana również francuska skrzynia PG1, która jest w miarę dobrą skrzynią. :wink:

[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 12:34 ]
Dylemat napisał/a:


http://otomoto.pl/mg-zr-1...-C18824456.html

To tylko moje wrażenie czy maska jest jakoś krzywo?
mg.png

Oj chyba był już oceniany na naszym forum. :wink:

Krzysi3k - Pon Maj 23, 2011 12:06

leszczu napisał/a:
Do Diesli i silników benzynowych 1.8, 1.8VVC była montowana również francuska skrzynia PG1, która jest w miarę dobrą skrzynią.

Skąd Ci to do głowy przyszło? :P
PG1 jest skrzynią made by PowerTrain Ltd ;)

leszczu - Pon Maj 23, 2011 12:08

Cytat:
Skąd Ci to do głowy przyszło? :P

Ta?? A ja cały czas, że ona też jest francuska. :razz:

bociannielot - Wto Maj 24, 2011 15:38

leszczu napisał/a:
Ta?? A ja cały czas, że ona też jest francuska.
bo jest jakości niewiele różniącej się od tych na f :mrgreen: nie no powaga skrzynia nie jest mocnym elementem R :wink: