|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R600 SDi] Problem z rozruchem zimnego silnika
MATRIXorg - Sob Maj 21, 2011 10:54 Temat postu: [R600 SDi] Problem z rozruchem zimnego silnika Witam,
Mam problem z rozruchem zimnego silnika. Poniżej film:
http://www.youtube.com/watch?v=jXu7l6cUW-c
Ciepły odpala na dotyk i nic nie kopci.
Przekaźnik świec jest sprawny (cyka) i jest napięcie na świecach (około 11V), to już sprawdziłem.
Problem ten pojawił się niedługo po wymianie rozrządu.
Czy macie jakieś pomysły?
adamsky - Sob Maj 21, 2011 11:30
MATRIXorg napisał/a: | Czy macie jakieś pomysły? |
przy rozrządzie może spieprzyli ustawienie kąta wtrysku...
MATRIXorg - Sro Maj 25, 2011 20:33
W sobote jade do mechanika który mi to wymieniał.
To po wymianie trzeba ustawiać kąt wtrysku?
Brt - Sro Maj 25, 2011 20:54
warto sprawdzić ... paski niby takie same, ale np. stary mógł być troche wyciagniety ... albo mogli np. słabo napinacz dokręcić ... powody mogą być rózne ... a kąt wtrysku po wymianie zawsze warto sprawdzić
prezes87 - Czw Maj 26, 2011 18:40
Mam ten sam problem;/ tylko że u mnie to jest "loteria" czasami muszę go kręcić sporo sekund a czasami pali od kopa paliwo sie nie cofa bo mam założony nowy zaworek zwrotny. oczywiście problem ustaje gdy jest ciepły.
Koju - Pią Maj 27, 2011 14:14
Cytat: | W sobote jade do mechanika który mi to wymieniał.
To po wymianie trzeba ustawiać kąt wtrysku? |
Jeżeli wymieniany był sam rozrząd to nie ma prawa się przestawić kont wtrysku paliwa !
Jeśli jest w granicach 2-4 stopnie powinien odpalać dobrze za każdym razem.
Jeśli masz problem z zapłonem na zimnym do sprawdzenia świece i reszta elektryki (przekaźnik i okablownie)
[ Dodano: Pią Maj 27, 2011 15:14 ]
Cytat: | http://www.youtube.com/watch?v=jXu7l6cUW-c |
Wrócę jeszcze do tego linku,po odpięciu zasilania na świeczkach identycznie mój odpala na zimnym,długie heblowanie i chmura dymu.
MATRIXorg - Sob Cze 11, 2011 12:39
Mechanik twierdzi, że paska pompy nie wymieniał i nie ustawiał (więc kąt wtrysku nie powinien się przestawić teoretycznie jak wspomniał Koju). Sam zaglądałem, pasek wygląda na stary(napisy lekko zdarte). Chociaż kąt mógł być dobry przy starym leciutko rozciągnietym pasku rozrządu a teraz jest nowy. Chyba że te dwie rzeczy nic wspólnego ze sobą nie mają.
Znalazłem na allegro interfejs diagnostyczny: 2011 PL INTERFEJS ELM327 ELM 1.4a OBD2 za 45zł z wysyłką.
LISTA OBSŁUGIWANYCH SAMOCHODÓW:
Europejskie osobowe, terenowe i dostawcze od 1996 roku:
Rover: 75, 600, 618, 620, 623, 800, 820, 825, 827
Ciekawe czy z niego odczytałbym kąt wtrysku bo jego zakup jest tańszy niż mechanik chce za jednorazowe podłączenie.
Do tej pory wstawiłem zaworek zwrotny paliwa za gruchą oraz ZAWÓR ZWROTNY bierny na wężyku za pompą który idzie do zbiornika by na pompie było ciśnienie (może ten oryginalny nie trzyma bo schodziło paliwo właśnie z tego wężyka).
Przekaźnik daje napięcie na świece na 100%, sprawdziłem to Voltomierzem na świecach. Jedną świece (Beru) wykręciłem i podłączyłem pod aku to nagrzewa się do czerwoności, ale miała nagar który po nagrzniu zniknąl. Do pozostałych trzeba się nagimnastykować i wymontować chyba pół silnika. Sam sobie z tym nie poradze.
Teraz jest gorąco więc odpala normalnie, dam znać jak się ochłodzi.
Koju - Nie Cze 12, 2011 07:58
MATRIXorg napisał/a: | Ciekawe czy z niego odczytałbym kąt wtrysku bo jego zakup jest tańszy niż mechanik chce za jednorazowe podłączenie. |
Odczytasz podstawowe rzeczy ale nic więcej nie zrobisz tym interfejsem.
Ja płace 20 pln za sprawdzenie
MATRIXorg napisał/a: | Do tej pory wstawiłem zaworek zwrotny paliwa za gruchą oraz ZAWÓR ZWROTNY bierny na wężyku za pompą który idzie do zbiornika by na pompie było ciśnienie (może ten oryginalny nie trzyma bo schodziło paliwo właśnie z tego wężyka) |
Ja wywaliłem gruszkę i jeżdżę na samym przewodzie paliwowym bez zaworków zwrotnych.
Sprawdź kąt i wszystkie świece (3 muszą być sprawne żeby odpalał bez problemów)
Żeby odkręcić 4-tą świece trzeba ściągać pompę wtryskową
MATRIXorg - Sro Lut 29, 2012 16:16
Do mechanika wreszcie trafiłem, bo w zimę odpalał tragicznie.
Okazało się, że trzy świece z czterech były spalone, lecz dopiero po ich wyjęciu.
Mechanik wymienił wszystkie cztery (wysuwał pompę), ustawił kąt wtrysku (bez kompa) i wziął za to wszystko 150 zł + koszt zakupu świec BOSCH 182 zł.
Teraz odpala na dotyk jak jest zimny czy ciepły.
Dzięki za podpowiedzi.
Temat do zamknięcia.
Balas87 - Sro Lut 29, 2012 19:11
btw ktos wie jakie sa oznaczenia swiec beru do tego silnika ?
|
|