|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620 di 96r.] pytanie o felgi
zimek-1985 - Sro Maj 25, 2011 16:02 Temat postu: [R620 di 96r.] pytanie o felgi Witam.
Koledzy mam pytanie. chce założyć felgi do swojego autka. Tylko miałyby być to 17".
Czy tak duże felgi zmieściły by mi się? Czy nie obcierało by nic o wahacze? Czy ktoś z was próbował już takie wcisnąć?
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
kotulsky - Sro Maj 25, 2011 18:55
wczytaj się kolego np w mój post na ten temat.też niedawno szukalem porady.dostałem same konkrety i teraz się cieszę pieknymi chromkami 17 w swoim SDi i mucha pada z wrażenia zanim usiądzie
Marrkus - Sro Maj 25, 2011 19:04
Mam felgi 17" firmowe Rovera z R800 - pasują idealnie, do tego opona 215/45. Kiedyś na forum ktoś miał nawet 18" ale opony w tym wypadku to już tylko grubości naleśnika
zimek-1985 - Sro Maj 25, 2011 19:16
Oki. czyli bez problemu sie zmieszczą. Felgi które chce kupić mają mają ET40 czyli prawie to samo natomiast osadzenie na piaście u nas jest 64,1mm a felgach około 69. Czy dostanę może pierścienie takich rozmiarów?
kotulsky - Czw Maj 26, 2011 18:15
pierścienie dostaniesz no problemos ale co ro tych opon?? mamy model przed liftingiem wiec jak jeden z użytkowników forum i ja również mamy oponki 40 gdyż wachacz niedaje możliwości na więcej zwłaszcza z tyłu.na tylnym wachaczu przy oponie 215/45/17"zostaje ok 1cm luzu i przy zakrętach oponka może sie przycierać.40 to odpowiedni profil.nasza rada
Marrkus - Czw Maj 26, 2011 19:05
Oryginalna felga ma et 50 i nie ma żadnych problemów z obcieraniem nawet przy całkowicie nowych oponach - niezależnie od obciążenia auta i sposobu jazdy -sam testowałem
kotulsky - Sob Maj 28, 2011 08:17
Marrkus ale jaki masz rocznik auta?? bo to bardzo istotne.roczniki po lifcie były troszke niższe czy to sdi czy ti.obniżenie go przesunęło wachacz bliżej amortyzatora wiec niema możliwości ocierania.roczniki 94-96 mogą miec tendencje do przycierania opon.ja bym wrzucił profil 40 i spoks
TrAViShOn - Sob Maj 28, 2011 15:03
Jako właściciel org 17'' w przedliftowym r600 podpisuję się rękoma i nogami pod kotulsky, -im
Matbia - Sob Maj 28, 2011 15:13
Ja mam oryginalne 17stki z wersji DeLux opony 215/45 i jeździłem w komplecie i nic nie tarło i nie przycierało, o to foty
TYŁ:
i przód:
@edit.
Przepraszma nie wiem czemu foty nie weszły
adamsky - Sob Maj 28, 2011 15:39
Matbia, foty Ci nie weszły...
exeqtor - Sob Maj 28, 2011 16:27
Matbia, a gdzie fotki
kotulsky - Sob Maj 28, 2011 17:50
,,TrAViShOn" <-- ten człowieczek zawsze prawdę powie. szacuneczek ...tak tak...jego poradę wziąłem do serducha ...tylko jego bo...??? ma takie samo autko jak ja.inni klubowicze doradzali ale mieli SiLux-y itp:) więc miarodajną ocenę miałem jedną i jedynątrafną. kupiłem felgi17"/215/40 oponki i co...??? pasuje tak że z tyłu mam aby aby luzu. więc zdecydowanie profil 40 chyba ze kolega ma SYMPTOM NADMIARY MAMONY serdecznie pozdrawiam i ide dalej na małe co nieco
adamsky - Sob Maj 28, 2011 19:00
kotulsky napisał/a: | kupiłem felgi17"/215/40 oponki i co...??? |
to Ci du*ę wytrzęsie
kotulsky napisał/a: | serdecznie pozdrawiam |
dziękuję
kotulsky napisał/a: | i ide dalej na małe co nieco |
wypij za mnie bo ja nie mogę
kotulsky - Nie Maj 29, 2011 15:33
no nie powiem bo 40 profil to prawie taczka ale chciał 17 to ma:)...będzie lepiej podobno drogi jakieś nowe powstają
adamsky wypiłem za ciebie i...to nie moje nogi...jak to sie chodzi?? hehe
Marrkus - Nie Maj 29, 2011 19:43
Ale miedzy wersją przed a po liftową jest w zasadzie różnica jedynie długości sprężyn - 10mm - nic więcej się nie zmienia. Zwrotnice się nie zmieniły a dystans między oponą a właśnie zwrotnicą w tylnym zawieszeniu jest stały i niezmienny. Co do cen opon to z tego co pamiętam gdy rok temu szukałem profil 40 był droższy od 45, a komfort jazdy na 45 zapewne nieco lepszy (nie mam porównania).
zimek-1985 - Pon Lip 25, 2011 20:23
Witam
Odnawiam temat jak mozna. Założyłem kola 17. do tego oponki 205/40 i kola sa mniejsze od oryginalnych. Na stronie www.V10.pl jest kalkulator doboru opon. Z jego obliczen wyszlo ze przy szerkosci 205 najlepsza opona bedzie miala profil 50. Jednak do sie wcisnac 50
40 jest zdecydowanie za mało. to tak dla zainteresowanych zmiana felg na wieksze
Matbia - Pon Lip 25, 2011 23:04
Moim Zdaniem 215/45 jest oponą optymalną przy felgach 17 cali i seryjnym zawieszeniu Osobiście mogę powiedzieć że nawet przy komplecie pasażerów i bagażów w bagażniku nic nie obciera z tyłu i nie przeszkadza...
[ Dodano: Wto Lip 26, 2011 00:04 ]
zimek-1985 napisał/a: | Witam
Odnawiam temat jak mozna. Założyłem kola 17. do tego oponki 205/40 i kola sa mniejsze od oryginalnych. Na stronie www.V10.pl jest kalkulator doboru opon. Z jego obliczen wyszlo ze przy szerkosci 205 najlepsza opona bedzie miala profil 50. Jednak do sie wcisnac 50
40 jest zdecydowanie za mało. to tak dla zainteresowanych zmiana felg na wieksze |
Popatrz z drugiej strony jak wygląda felga 17 na oponie 205/50 (balon) a na 215/45 lub 40... 17stki nie zakłada sie by lepiej się jeździło (choć zdecydowanie na zakrętach auto prowadzi się lepiej na szerszych oponach) tylko po to aby się prezentowało....
TrAViShOn - Wto Lip 26, 2011 08:56
Matbia, to chyba mamy jednak inne zawieszenie...
U mnie przy 17'' i oponie 215/40 w przerwę między tylnym górnym wahaczem, a kołem da się wcisnąć palec, ale nic więcej...
Może jest to kwestia ET felgi...
Ja mam org od 820 ti...
Matbia - Wto Lip 26, 2011 19:10
Ja mam oryginalne 17stki od 600stki i wchodzą dwa palce;p
TrAViShOn - Sro Lip 27, 2011 00:58
Ale 17'' felasie oryginały nie były seryjnie w 600... Nawet wersja ti miała 16''
Jedyne 17'' ROVER'owske felgi dawali do 820 ti... nigdzie indziej.
http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html
http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html
aby nie być gołosłownym.
Matbia - Sro Lip 27, 2011 16:09
Kilka postów wyżej są zdjęcia moich felg, a Felgi z tego co wiem są oryginalne od wersji R600 LUX takowe tam były 17stki, jest zdjęcie w galerii tych felg także.
zimek-1985 - Sro Lip 27, 2011 21:51
Matbia, a z którego roku masz roverka? przed czy po lifcie? Bo w przyszłym roku zkladam nowe oponki i nie chce zeby byla lipa.
Chodzi mi o to zeby nic nie ocierało a z drugiej strony zeby przy nizszych oponach kola nie wydawaly sie za małe. Teraz mam taki efekt, zwłaszcza z przodu.
Marrkus - Sro Lip 27, 2011 22:21
Matbia, Twoje felgi podobnie jak i moje pochodzą z R800 (wersja coupe Ti miała chyba nawet je w standardzie). Do R600 tak jak już koledzy pisali co najwyżej 16" można było zamówić. A wersja Si Lux (oferowana w niektórych krajach) miała niezbyt ładne (moim zdaniem) felgi gdzie było dużo aluminium a mało dziurek :
[ Dodano: Sro Lip 27, 2011 23:21 ]
A tu porównanie 16" felgi z R600Ti i 17" z R800:
Matbia - Czw Lip 28, 2011 23:11
No Dobrze... Niech Ci będzie nie zagłębiałek sie w to aż tak, sprzedający powiedział ze są od 600stki, a nie wiem czy mój R jest po czy przed Liftem, dokumentach było napisane ze pierwsza rejestracja w 97 roku (w holandii) a rok produkcji jest 96
TrAViShOn - Czw Lip 28, 2011 23:43
No to ewidentnie przed liftem, który miał miejsce w roku '97.
Zniknęły oznaczenia silnikowe, tzn wszystkie modele były odtąd 600, tylko literki zdradzały czy to diesel, czy benzyna. Ponadto poliftowe miały lakierowane lusterka, listwy, progi, nowe szyby (poprzednio SEKIURIT) oraz fotele i kanapę. Tyle pamiętam.
No i oczywiście został lekko obniżony i dlatego zachodzę w głowę jak u Ciebie wchodzi profil 45. Ja też mam przedliftowego, z tymi samymi felasiami i z tyłu między tylnym wahaczem, a kołem nie mam tyle miejsca co Ty (dwa palce).
Może był obniżany zanim trafił do Ciebie
bastek - Pią Lip 29, 2011 13:48
TrAViShOn napisał/a: | Może był obniżany zanim trafił do Ciebie |
Ale co ma obniżenie do stałej wysokści zwrotnicy? Też mnie zastanawia temat bo chciałbym założyć u siebie właśnie takie 17stki i pytanie czy 205/50 wejdzie?
TrAViShOn - Pią Lip 29, 2011 13:58
A to, że jak założysz krótszą sprężynę, wahacz bardziej się ugina, a co za tym idzie chowa się głębiej w nadkole, zwiększając odległość od koła i daje więcej miejsca na gumę...
bastek - Pią Lip 29, 2011 14:03
Ale zwrotnica też się nachyla albo? Przecież nie zmienia się długość między piastą a gorny sworzniem.
TrAViShOn - Pią Lip 29, 2011 14:15
Problemem jest jedynie wahacz tylni, reszta pasuje cacy
zimek-1985 - Pią Lip 29, 2011 18:55
bastek, z obliczen kalkulatora na stronie którą juz podawałem wychodzi ze kolo 205/50/17 jest 2mm nizsze od oryginalnego wiec powinno wejsc. Ja chyba w przyszłym roku takie oponki załoze. Ale przy oponie 215/45/17 wychodzi ze kolo jest nizsze juz o 9mm. Wybór jest ciężki
Marrkus - Nie Lip 31, 2011 14:21
zimek-1985 napisał/a: |
No to ewidentnie przed liftem, który miał miejsce w roku '97. |
Zdjęcia z garażu mówią coś innego. Ewidentnie auto po lifcie. Pierwsze zmiany w R600 zaczęły się pojawiać już w '96 a w 97 proces ten został zakończony.
[ Dodano: Nie Lip 31, 2011 15:21 ]
A jeszcze jedna sprawa kalkulator kalkulatorem a życie życiem. Nie zawsze dwie opony o takich samych oznaczeniach lecz od różnych producentów ma identyczne wymiary rzeczywiste! -dziwne ale wiadomo na wszystko jest jakaś tolerancja
zimek-1985 - Nie Lip 31, 2011 15:30
Marrkus, nie ja napisałem ze przed liftem
A co kalkulatora to jak pewnie wiesz to profil opony liczy sie z jej szerokosci i rozmiaru. wiec opona 205/50/17 i opona 215/45/17 jest prawie tej samej wielkosci. róznica to 5mm. wiem bo sprawdzalem u wulkanizatora na nowych oponach. a kalkulator wyliczyl roznice 6mm. 1mm roznicy toleruje ze swojej juz praktyki wiem ze opona 205/40/17 jest zdecydowanie nieodpowiednia. osobiscie polecal bym teraz 205/50/17 lub 215/45/17
Marrkus - Nie Lip 31, 2011 20:01
coś się źle zacytowało
|
|