|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214si] Tłumik początkowy (Rura Kolektorowa)
214_SI - Pon Maj 30, 2011 10:25 Temat postu: [214si] Tłumik początkowy (Rura Kolektorowa) Witam,
Poszukuje nowego tłumika jak w temacie obdzwoniłem kilkanaście sklepów ale bez skutecznie do wersji 76kW nigdzie nie ma. Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem i znalazł gdzieś ten tłumik...
Roverek działa mi jak czołg!
Adrian - Pon Maj 30, 2011 10:38
To chyba będzie ta:
http://e-motohurt.pl/?2492,rura-chr-22.192
Niech ktoś jeszcze to potwierdzi.
wachu990 - Pon Maj 30, 2011 12:12
No tak - będzie dobre jeżeli chodzi o rurę kolektorową - ale to nie jest tłumiok początkowy
214_SI - Pon Maj 30, 2011 12:31
W różnych sklepach różnie to nazywali ale chodzi oto co kolega AdrianWWL podlinkował...
Zaraz dzwonie pytań o dostępność.
Squid - Pon Maj 30, 2011 13:06
http://allegro.pl/rura-ko...1616210422.html
To jest do 1,6 - nie wiem czy się czymś różni od 1,4 poza numerem katalogowym (22.191- 1,4, 22.192 - 1,6)
214_SI - Pon Maj 30, 2011 13:54
Nie ten nie będzie pasował ja chciałem kupić taki ale po rozmowie z włascicielem sklepu - stwierdził ze ten tłumik do 1.4si '97 76kW się nie nadaje a tam są tłumiki z polmostrów. Ten sam producent i ponoć do silników z 76kW nie robią...
[ Dodano: Pon Maj 30, 2011 14:54 ]
Jak by ktoś tak mi potwierdził ze ten będzie pasował do mojego to zamawiam od ręki...
Adrian - Pon Maj 30, 2011 14:49
Pojemność silnika nie ma wpływu na kształt tej rury. Zamów przez Internet. Zawsze masz 10 dni na zwrot towaru.
214_SI - Pon Maj 30, 2011 15:35
Mejluje wstępnie z jednym sklepem, według katalogu bosal (http://www.catalogue.bosa...&bosalnr=823823 ) do mojego modelu nie ma tłumika do rocznika 97 z mocą 76kW i 103HP nic się nie zgadza, ale wstępnie wysłałem do sklepu zdjęcia tego co mam obecnie zamontowanego i wieczorem jeszcze dokładnie go pomierzę na kanale i będzie wszystko jasne...
kacpermag - Pon Maj 30, 2011 16:42
http://allegro.pl/portki-...1618666096.html
ten pasuje ,sam zamawiałem do swojego . Tylko uchwyt na gume jest z drugiej strony ale to mało ważne. i łącznik elastyczny jest strasznie sztywny .
214_SI - Pon Maj 30, 2011 18:31
czy kolego (kacpermag) mógłbyś zrobić fotkę i zlinkować...?
naervaer - Czw Wrz 15, 2011 12:57
W innym temacie koledzy znaleźli rozwiązanie na tą rurę kolektorową ale temat już niestety zamknięty
http://forum.roverki.eu/v...p=138578#138578
Czy ktoś życzliwy podpowie, czy wymieniając rurę na tą z R414 trzeba uważać na różne wersje i rocznik? A może ktoś nawet wie która wersja będzie ta odpowiednia do 214 Musze na gwałt wymienić to u siebie, bo rover brzmi już jak ursus.
Jezyk_R200 - Czw Wrz 15, 2011 16:24
A u ciebie dokładnie to padł tlumik początkowy czy tylko złącze elastyczne (plecionka) U mnie też tak było, wymieniłem złącze elastyczne i teraz piękna cisza panuje
naervaer - Czw Wrz 15, 2011 18:18
U mnie dziurawe jest miejsce łączenia plecionki z 2 rurami. Ktoś kiedyś to miejsce próbował zalepić ale teraz wszystko się sypie. Podejrzewam, że nie ma sensu nawet tego rozgrzebywać i latać na nowo bo się wszystko rozleci.
Jezyk_R200 - Pią Wrz 16, 2011 13:22
skoro to plecionka to jedź do jakiegoś mechora który zajmuje się układami wydechu i niech wymieni ci plecionkę. Robota na jakieś max 30 min. Wytnie starą i wspawa nową. Różnica kolosalna
naervaer - Pon Paź 10, 2011 08:17
Właśnie to nie sama plecionka, a łączenie plecionki i obu rur.
Znalazłem następną ciekawostke. W katalogu Polmostrow ta czesc ma nr 22.190
A tutaj: http://pamaku.pl/produkt-...2.190,5665.html ta sama rura, to samo zdjęcie, ten sam nr, a podają że do R220...
Chyba zamówię przez neta, a potem ewentualnie oddam. Bo coś czuje, że wszystkie te rury z 2 wlotami to jedna i ta sama część
Jezyk_R200 - Pon Paź 10, 2011 19:20
łączenie plecionki z rurą. to jak dobrze się orientuję to i tak cała plecionka do wymiany bo wycina się ją na pewnym odcinku rury i wspawuje się. Chyba że chodzi ci o całą rure która idzie od kolektora do tłumika środkowego więc wtedy do wymiany tłumik początkowy
naervaer - Sro Paź 12, 2011 23:40
Zapytalem pewien sklepik na allegro czy znajdą dwururkę do mojego rovera i oto odpowiedź:
http://allegro.pl/rover-2...1869743603.html
Zostałem zapewniony przez sprzedawce, że ta część będzie pasować do mojego 214Si, ponoć sprzedawca kontaktował się z producentem. Za taką cenę to chyba nie ma sensu bawić się w plecionkę i spawanie wszystkiego do kupy.
Jak zamontuję, dam znać
Jezyk_R200 - Czw Paź 13, 2011 15:53
jak dobrze pamiętam to ta powinna być dobra. oki jak będziesz po zabiegu to daj znać czy wszystko było oki. Powodzonka
asgard88 - Czw Paź 13, 2011 16:37
Daj znać jak kupisz bo tez potrzebuje ta cześć wymienić a jak patrzyłem na alledrogo to zawsze były po ok 220zl wiec tutaj tanio, trochę ta tabelka dziwna "Rura kolektorowa do samochodów wymienionych w tabelce poniżej" ale jak zapewnił ze do 214Si podejdzie...
Edit|:
Spojrzałem teraz na ceny i jednak to standardowa cena, dziwne
naervaer - Czw Paź 13, 2011 20:50
asgard88 napisał/a: |
Edit|:
Spojrzałem teraz na ceny i jednak to standardowa cena, dziwne |
Wcale nie taka standardowa, widziałem jedną aukcję, na której było napisane że pasuje do 214si i kosztowało to ponad 300 zeta
Jak będe montował dam znać.
xiro - Pią Gru 12, 2014 10:53
witam
nie bede zakladal nowego tematu wiec podbije ten, przyszla kolej ze i u mnie rura kolektora powiedziala dowidzenia wiec trzeba ja wymienic, czy to bedzie pasowalo bez wiekszych problemow? warto wogole kupic taka rure czy lepiej szukac dobrej uzywki?
http://allegro.pl/rover-2...4816881595.html
i czy ciezko bedzie odkrecic sonde lambda i zapieczone sruby przy kolektorze wydechowym ? jak sie za to zabrac samemu?
Harry - Pią Gru 12, 2014 12:06
jezeli chcesz wymienic ta rure to nie musisz kolektora wyciagać
xiro - Pią Gru 12, 2014 12:16
chodzilo mi o zapieczone sruby laczace kolektor z ta rura, srub tych nie wytne bo sa one polaczone z kolektorem, wiec tylko odkrecenie ich wchodzi w gre
Felipe987 - Pią Gru 12, 2014 16:01
Jestem jakiś czas po wymianie tej rury i powiem tak: u mnie było sporo rzeźbienia. Szpilki na łączeniu kolektora z portkami praktycznie zlały się w jedność z nakrętkami i trzeba było wyciągać rurę razem z kolektorem. Śruby przy kolektorze też były pozapiekane, ale to nie problem bo wykręciły się całe szpilki z głowicy. Problem był za to z wyciągnięcie żelastwa spod maski - całość nie chciała nijak przejść. Wyjęty wentylator i belka zawieszenia. Może łatwiej byłoby odkręcić chłodnice zamiast belki. Co do sondy to odkręciła się bez problemów, aż się zdziwiłem bo czytałem o urwanych kawałkach wydechu przy tym Później jeszcze trzeba było rozwiercić śruby łączące portki z kolektorem.
Kiedy ja szukałem portek nie było nowych, kupiłem używane, w ładnym stanie, po przebiegu 100 kkm za 50 PLN, razem z łącznikiem elastycznym. Uszczelki już miałem wcześniej
Harry - Pią Gru 12, 2014 22:08
mi tłumikarz wymienił portki, tłumik środkowy, końcowy bez problemu
BigBoyPL - Sob Gru 13, 2014 17:21
Te śruby łączące tłumiki są oryginalnie radełkowane więc nie ma innej rady jak obcięcie ich i wstawienie zwykłych na klucz i nakrętek.
Sk133 - Pią Lis 20, 2015 21:56
Felipe987 napisał/a: | Wyjęty wentylator i belka zawieszenia. |
Czy duże jest roboty przy wyciąganiu tej belki ? Bo u siebie też bym musiał ją wykręcić , bo jedna śruba nie chce się odkręcić na łączeniu .
BigBoyPL - Sob Lis 21, 2015 13:53
Kolego a w związku z czym chcesz to wykręcić ?
Sk133 - Nie Lis 22, 2015 11:19
Nie mogę odkręcić jednej śruby na łaczeniu kolektora i "dwururki" , dlatego będę musiał wykręcić cały kolektor i go jakoś wyciągnąć.
|
|