|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] diagnostyka
casper92 - Pon Maj 30, 2011 12:57 Temat postu: [R400] diagnostyka Witam
czy istnieje możliwość diagnostyki Rovera 400 2.0 si lux 136KM r'99 samodzielnie w domu?
coś słyszałem, że gdzieś jest wejście na kabel OBDII.. możecie mi przybliżyć temat?
pozdrawiam i z góry dziękuje
darek_wp - Pon Maj 30, 2011 13:09
Wejście jest i wygląda jak OBD ale nie działa w tym standardzie. Testowanie tylko za pomocą dedykowanego kompa - Testbook T4.
adamsky - Pon Maj 30, 2011 13:49
możesz sobie wybłyskać błędy.
poszukaj na głównej jak to zrobić.
sobrus - Pon Maj 30, 2011 13:54
W T-Serii chyba nie da się wybłyskać.
Ale mogę się mylić tych aut nie ma dużo.
kasjopea - Pon Maj 30, 2011 14:06
adamsky napisał/a: | możesz sobie wybłyskać błędy.
poszukaj na głównej jak to zrobić. | To się raczej diesli tyczy.
casper92 - Pon Maj 30, 2011 15:06
a gdzie znajde to wejscie? nie mozna zrobic logow za pomoca kabla obdII i programu np. vag-com?
adamsky - Pon Maj 30, 2011 15:07
Cytat: | a gdzie znajde to wejscie? |
od strony kierowcy, za środkową konsolą.
casper92 - Pon Maj 30, 2011 21:43
nie znalazlem nic po lewej stronie deski rozdzielczej pod nogami kierowcy.. mozna jakies zdj lub dokladny opis miejsca?
Koju - Wto Maj 31, 2011 07:24
W ROVERach serii 400 (95-99) znajdować się powinno pod zaślepką umieszczoną na dole po lewej stronie kierownicy. W ROVERach serii 600 (95-99) umieszczone jest za plastikiem znajdującym się powyżej pedałów, pod kierownicą
Ja posiadam R400 i łącze mam umieszczone jak w opisie R600 nad pedałami pod kierą
Poszukaj w miejscach opisanych wyżej.
Pozdrawiam
sobrus - Wto Maj 31, 2011 07:36
U mnie można sie do niego dostać wyjmując mały schowek po lewej stronie kierownicy lub poprzez klaplę nad pedałami.
darek_wp - Wto Maj 31, 2011 08:50
U mnie wtyk jest obok skrzynki bezpieczników w kabinie. Jest dostępny po wyjęciu schowka po lewej stronie kierowcy.
casper92 - Sro Cze 01, 2011 17:53
dzieki wielkie:) moze jakos uda sie zrobc samemu diagnostyke:)
darek_wp - Sro Cze 01, 2011 21:09
Sam nie testowałem ale słyszałem, że podłączenie euroscan (wersja na 2 RS-y) czasem się udaje i można coś niecoś odczytać. Może Tobie też się uda.
Bodziek85 - Nie Sie 28, 2011 19:31
mam takie złącze jak na zdjęciu. Chciałbym sobie zdiagnozować silnik. Czy interfejs ELM 327 pozwoli mi na przeprowadzenie diagnostyki ? jak podpiąć się z wtyczki OBD2 standardowo sprzedawanej z fejsem do tego gniazdka ? Czy ktoś już przeprowadzał taki zabieg z tu obecnych ? Z góry dziękuje za odpowiedź
Koju - Nie Sie 28, 2011 20:18
Bodziek85 napisał/a: | mam takie złącze jak na zdjęciu |
To nie jest złącze diagnostyczne,szukaj kostki z 16 pinami.
Bodziek85 napisał/a: | Czy interfejs ELM 327 pozwoli mi na przeprowadzenie diagnostyki ? |
ELM-em się nie połączysz w żaden sposób.
Bodziek85 - Nie Sie 28, 2011 20:34
innego złącza nie widziałem czyżby moj rover nie posiadał ? gdzie szukać tego gniazda 16 pin ? to złącze co na foto ma oryginalnie wtyk który zwiera wszystkie piny.
na alledrogo znalazłem VISA euroscan 2000 - w opisie są auta typu rover 400 tylko fejs jest na 2 comy
Koju - Nie Sie 28, 2011 20:41
Szukaj pod kierownicą,kostka wygląda tak jak na fotce którą wkleiłem wyżej.
Ta VISA podejdzie tylko problem będzie ze starym sprzętem który posiada 2 komy.
Bodziek85 - Nie Sie 28, 2011 20:45
mam dużego pc z xp wiec raczej nie będzie problemu - kwestia znaleźć wtyczkę - możliwe żebym nie miał w aucie ? specjalnie ściągnąłem osłony spod kierownicy żeby mieć tam dobry wgląd
Koju - Nie Sie 28, 2011 20:51
Bodziek85 napisał/a: | mam dużego pc |
Masz na płycie 2 COM-y ? zazwyczaj jest jeden i trzeba kombinować na PCi dodatkowo ten fejs chyba pod Dosem śmiga wiec będzie trochę zabawy
Złącze musiało być fabrycznie może ktoś upitolił ?
Bodziek85 - Nie Sie 28, 2011 20:58
mam 2 comy, dosa sie odpali z dyskietki ... mam tylko nadzieje że to złącze gdzieś tam jest.
Koju - Nie Sie 28, 2011 21:04
Jak ogarniesz złącze i tą Vise to daj znać jestem ciekawy ile można z niej wycisnąć
Bodziek85 - Nie Wrz 04, 2011 10:10
niestety dzis pierwsze podejście do diagnostyki i lipa
mam vise 1.82 łaczy się tylko z czytnikiem ecu (interejsem) ale dalej jak chce np przez F1 wyswietlić błedy to pisze ze nie można połączyć z ecu samochodu. gdy próbuje jeszcze raz system każe wyłączyc i ponownie włączyć stacyjke ale nadal nic.
ktoś cos pomoże ?
aaa - byłbym zapomniał podpięte mam z interfejsu tylko 3 kabelki z 4 - biały od linii L "wisi" bo nie ma takowego pinu w złączu. oprócz tych 3 są w złączu jeszcze dwa kolorowe nie wiem od czego
[ Dodano: Nie Wrz 04, 2011 11:10 ]
fejs już działa, wykrył mi błąd tps
błąd objawia się tym iż :
- na luźnym gazie pokazuje uchylenie 5 deg
- na maksymalnym gazie raz pokazuje prawidłowo - 80 deg a raz pokazuje 42 deg innym zas razem spada nawet do 20 i w efekcie do 5 deg
nadmienie iż przepustnica jest z poloneza.
mam tez przepustnice starą oryginalną:
- tu na luźnym gazie jest 5 deg ( tak samo j.w.)
- na maksymalnym gazie jest 105 deg i odpowiednio 57 deg, 25 i 5
poza tym oba czujniki tps zachowują się tak samo więc już nie wiem - oba sa walnięte ? przekładanie tych potencjometrów również nic nie wniosło
- do wiązki 3 przewodów tps był dolutowany przewód od instalacji gazowej - po jego odpięciu również zero poprawy a więc instalka gazowa raczej nie ma nic do rzeczy.
- resetowanie ustawień tps (5krotny gaz do dechy na zapłonie) to jakiś miraż - nie mam żadnych dowodów by to coś cokolwiek przestawiało w komputerze. Gdyby tak było to przepustnica od poldka przy maksymalnym otwarciu miała był 100 deg a przy minimalnym 0 deg, albo w ewentualności te wartości zmieniły by się w odpowiedni zakres. Z praktyki wynika że nic to nie daje.
- odłączyłem wtyk duzy do kompa i sprawdziłęm przejścia wiązki 3 przewodoów do tps - jest przejście i nie ma zwarć po drodze. Nie sprawdziłęm jednak tps na całkiem nowej wiązce.
Szukam pomysłów co zrobić z tym fantem by nie pojawiał się błąd tps. Objaw jest taki że autem lubi szarpać zwłaszcza ni niskich biegach i lekkim gazie. Z góry dzięki za sugestie.
Sirk - Nie Sie 04, 2013 19:36
Bodziek85, Zakres pracy przepustnicy powinien wynosić dla Rover`a od 5 deg. (wartość dla zamkniętej przepustnicy) do teoretycznie 90 deg. (otwarcie przepustnicy pod kątem 90 stopni, czyli pełne otwarcie). Ta wartość powinna rosnąć o 0.5deg . W Visie 1.83 (z takiej korzystam) maż również odczyt z napięcia przepustnicy. Wartość deg. rośnie o 0.5 co 20 mV. A dokładniej od 5 deg do 5.5 deg o wartość 40 mV a dalej już co 20 mV (jest tak zaprogramowane w ECU i tego nie zmienisz, chodź ta synchronizacja teoretycznie powinna to zmienić). U mnie napięcie przy zamkniętej przepustnicy wynosi 620 mV a przy otwartej 4420 czyli przy zamkniętej 5 deg. (wartość niezmienna) i 93 deg. przy w pełni otwartej.
Więc problemu powinieneś szukać w zanikającym napięciu przy czujniku TPS.
|
|