Zobacz temat - [MG ZR] Jak sprawdzić wiatrak na chłodnicy?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] Jak sprawdzić wiatrak na chłodnicy?

Sajgon - Sro Cze 01, 2011 06:46
Temat postu: [MG ZR] Jak sprawdzić wiatrak na chłodnicy?
Witam,
Nie byłbym sobą gdybym nie zadał pytania raz na tydzień;)L


Na chłodnicy jest wiatrak. Stan chłodziwa na desce rozdzielczej nigdy nie przekracza 50%, - wiec jest ok.- wiatrak sie nie włączy.

Nawet jak jade w dłuższa trasę- 150-200 km to sie nie włącza- prawdopodobnie przez to że jest chłodzenie prawidłowe.


- jak sprawdzić czy wiatrak działa?- jak wymusić uruchomienie się wiatraka>??

Adrian - Sro Cze 01, 2011 06:55

Odczep wtyczkę od czujnika temperatury, który znajduje się na metalowym trójniku wychodzącym z prawej strony silnika. Wentylator włączy się wtedy w trybie awaryjnym na II biegu

PS. To wszystko jest napisane na Forum. :razz: Używaj wyszukiwarki! :wink:

Lukasz_Konin - Sro Cze 01, 2011 08:28

Tutaj kolego masz ten czujnik :) http://obrazki.elektroda.net/87_1265644905.jpg
kumilek23 - Sro Cze 01, 2011 09:59

Przekopiowane z innego tematu :razz:
jeśli koniecznie chcesz go usłyszeć to przejedź z 5 km do zagrzania silnika, zatrzymaj się i nie wyłączając silnika podnieś maskę przegazuj kilka razy na lince przy przepustnicy, jeśli jest sprawny to na pewno się załączy :mrgreen:

leszczu - Sro Cze 01, 2011 10:20

Cytat:
jeśli koniecznie chcesz go usłyszeć to przejedź z 5 km do zagrzania silnika, zatrzymaj się i nie wyłączając silnika podnieś maskę przegazuj kilka razy na lince przy przepustnicy, jeśli jest sprawny to na pewno się załączy :mrgreen:

A jeśli nie, to tylko przegrzejesz silnik i pewnie będziesz miał do wymiany uszczelkę głowicy. :mrgreen:

A tak na serio to odłączasz wtyczkę od czujnika temperatury, odpalasz samochód i powinien ci się od razu włączyć wentylator. :wink:

kumilek23 - Sro Cze 01, 2011 10:32

leszczu napisał/a:
A jeśli nie, to tylko przegrzejesz silnik i pewnie będziesz miał do wymiany uszczelkę głowicy. :mrgreen:
to na chłopski rozum, przecież nie będzie pół godz. gazował u mnie wystarczy dwa razy przegazować i wentylator się załącza, a hgf to mega czarny scenariusz, czemu Polacy to tacy pesymiści, najpierw raczej by się woda zagotowała, a żeby doprowadzić do hgf to by chyba musiał z godzinę trzymać przepustnicę na 5k rpm...
leszczu - Sro Cze 01, 2011 11:04

kumilek23 napisał/a:
leszczu napisał/a:
A jeśli nie, to tylko przegrzejesz silnik i pewnie będziesz miał do wymiany uszczelkę głowicy. :mrgreen:
to na chłopski rozum, przecież nie będzie pół godz. gazował u mnie wystarczy dwa razy przegazować i wentylator się załącza, a hgf to mega czarny scenariusz, czemu Polacy to tacy pesymiści, najpierw raczej by się woda zagotowała, a żeby doprowadzić do hgf to by chyba musiał z godzinę trzymać przepustnicę na 5k rpm...

Na początku mojego zdanie jest.
Cytat:
A jeśli nie

No i po co bawić się w takie "przygazówki" jak można sprawdzić w inny prostszy sposób który już został podany. :wink:

Lukasz_Konin - Sro Cze 01, 2011 14:33

Dokladnie ! :mrgreen:
kamax_19 - Sro Cze 01, 2011 15:45

A w dieslu jak to sprawdzić :?: bo od kąt tylko pamiętam to jeszcze wiatraka w swoim autku nie słyszałem... Raz się zagotowała woda ale to kabel od czujnika był urwany i przez to się nie włączył chyba....... :?:
kumilek23 - Sro Cze 01, 2011 16:08

leszczu napisał/a:
prostszy sposób
czy Twój sposób jest prostszy to bym polemizował, ale kłócić się bez sensu, pozdrawiam :wink:
mario4133 - Sro Cze 01, 2011 17:55

weź odepnij wtyczkę od czujnika w chłodnicy( są dwa od pierwszego i drugiego biegu u góry chłodnicy) zewrzyj ze sobą dwa kabelki z jednego czujnika i gotowe
Ciufa - Sro Cze 01, 2011 18:16

Sajgon napisał/a:
Na chłodnicy jest wiatrak. Stan chłodziwa na desce rozdzielczej nigdy nie przekracza 50%, - wiec jest ok.- wiatrak sie nie włączy.

Nawet jak jade w dłuższa trasę- 150-200 km to sie nie włącza- prawdopodobnie przez to że jest chłodzenie prawidłowe.

na pierwszym biegu ciężko jest usłyszeć wiatrak w kabinie
AdrianWWL napisał/a:
Odczep wtyczkę od czujnika temperatury, który znajduje się na metalowym trójniku wychodzącym z prawej strony silnika. Wentylator włączy się wtedy w trybie awaryjnym na II biegu

dokładnie w ten sposób można spawdzić działanie wentylatora na drugim biegu
kumilek23 napisał/a:
jeśli koniecznie chcesz go usłyszeć to przejedź z 5 km do zagrzania silnika, zatrzymaj się i nie wyłączając silnika podnieś maskę przegazuj kilka razy na lince przy przepustnicy, jeśli jest sprawny to na pewno się załączy

ciekawe bo u mnie to nie działa ;)
przy włączeniu klimatyzacji wentylator powinien sie CHYBA włączyc :)

wachu990 - Sro Cze 01, 2011 21:00

przy włączeniu klimatyzacji wentylator powinien sie CHYBA włączyc - ale to wentylator od klimy :wink:

[ Dodano: Sro Cze 01, 2011 22:00 ]
się włączy

Sajgon - Sro Cze 01, 2011 21:01

Przekręciłem stacyjkę , odpaliłem, wyciągnąłem wtyczkę pokazaną przez Lukasz_Konin i działa;)

Fajnie wiedzieć;D

Pomogliście i bardzo dziękuję :grin:

Ciufa - Sro Cze 01, 2011 21:08

wachu990, ztcp mi w R45 włączały sie wszystkie ;) ale mniejsza z tym :P
wachu990 - Sro Cze 01, 2011 21:11

No nie mówie, że nie ale przy włączeniu klimy włączy ci się wiatrak ale od klimy :wink: ale nie od chłodnicy chłodzenia silnika :grin:
intruzone - Sro Cze 01, 2011 21:26

Witam, ja mam pytanie odnosnie tego chodzenia bo ostatnio grzeje mi sie silnik, tzn, jak wracam z pracy podniose maske to straszenie jest goracy az parzy ale wskazowka od tem. pokazuje okolo 60 70 stopni ,nigdy niepokazywal wiecej nawet przy wkrecaniu go w obroty teraz. jak wrocilem na zagrzanym silniku otworzylem maske i próbowałem go zagrzac zeby sie wiatrak wlączył ale nic to niedawalo, spróbuje tej metody z wylacznie czujnia jak napisane wyrzej, ale to normalne zeby silnik byl az tak goracy ze nieda sie go dotknac??? :/ a tem 60 70 stopni na wskazówce?
Ciufa - Sro Cze 01, 2011 21:30

intruzone napisał/a:
le to normalne zeby silnik byl az tak goracy ze nieda sie go dotknac???

tak :D mi nawet powietrze faluje nad maską :P
intruzone napisał/a:
jak wracam z pracy podniose maske to straszenie jest goracy az parzy ale wskazowka od tem. pokazuje okolo 60 70 stopni ,nigdy niepokazywal wiecej nawet przy wkrecaniu go w obroty teraz.

no to może masz złe wskazania na desce
intruzone napisał/a:
wyrzej
:/
intruzone - Sro Cze 01, 2011 21:37

ale czemu sie nie załącza wiatrak?gdyby wsazówka pokazywala zle to wentylator powinie sie wlaczyc :/
Ciufa - Sro Cze 01, 2011 21:50

tak jak napisałem na jedynce ciężko jest usłyszeć wiatrak w kabinie
a na drugi bieg włącza się bardzo rzadko

Sajgon - Czw Cze 02, 2011 07:10

MeGi mają silniczki małe, ale sportowe- to i się grzeją.
Tak jak powiedział kolega- na I biegu nie usłyszysz wiatraka chłodnicy. Stąd moje obawy czy działa.

To że ci nie pokazuje wyższej temperatury to raczej dobrze- znaczy że chłodzenie olejem/ ukl. chłodniczy działa.

Jak żeś extermista- zlej olej i osusz chłodnice;) włączy się;D

PS: Kiedyś na silniku ugotowałem jajko na miękko(wole na miękko).
Także nie ma sie czego bać. Czujnik jak działa- wskaże poprawną temperaturę.

Adrian - Czw Cze 02, 2011 07:19

intruzone,
Jaki Ty masz wskaźnik, że pokazuję Ci temperaturę 60-70 stopni? :lol: Wskazówka ma leżeć w okolicach połowy, a silnik wtedy pracuje w temperaturze 90-100 stopni. Wentylator włącza się na I bieg przy 102-104 stopniach. :wink:

intruzone - Czw Cze 02, 2011 21:33

No nie wiem taki mam :grin: pokazuje max 70 stopni nigdy jeszcze nieprzekroczyl tej granicy, ale dzisiaj mu dalem popalic pare wyscigów z BMW 323i i sie w końcu załaczyl :cool: teraz wiem ze dziala :smile: na codzienna jazde to ledwo przekracza pierwsza kreske :roll: może ten typ tak ma :mrgreen: