Zobacz temat - [R600] drgania z silnika przechodza na karoserie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] drgania z silnika przechodza na karoserie

DJAUGUST - Czw Cze 02, 2011 19:11
Temat postu: [R600] drgania z silnika przechodza na karoserie
witam.mój problem polega na tym że drgania z silnika strasznie przechodza na karoserie i cały samochód.silnik przekazuje cała swoja prace na samochód.gdzie szukac przyczyny i jak wyeliminować?
tomason - Czw Cze 02, 2011 20:34

Raczej napewno poduszki silnika do sprawdzenia :mrgreen:
rami1000 - Czw Cze 02, 2011 22:03

prawa dolna poduszka silnika pewnie. Wymieniałem wczoraj:)
lck - Pon Cze 20, 2011 12:31

"prawa dolna poduszka silnika pewnie. Wymieniałem wczoraj:)"

Ciekawy temat, ponieważ gdy pojechałem do mechanika i mówię mu, że gdy gaszę silnik albo dodaje lub puszczam gaz, to trzepie budą. Przejechał się autkiem i stwierdził, ze te autka tak mają, ponieważ silnik jest na miękkich poduszkach. A gdyby któraś siadła, to waliłoby a nie trzepało.

Wymieniłem ostatnio pasek rozrządu, który ponoć był jeszcze dobry i napinacze, które już się zużyły. I teraz jest dużo lepiej. Silnik też równo chodzi i nie wyje.

Więc jak to jest z tymi PODUSZKAMI?

adamsky - Pon Cze 20, 2011 13:36

lck napisał/a:
Więc jak to jest z tymi PODUSZKAMI?

dolne poduszki silnika amortyzują drgania pochodzące z pracy silnika na karoserię pojazdu.
Górne poduchy silnik trzymają na łapach.
Jeśli pomimo tego co Ci mechanik powiedział a na jałowym i przy obciążeniu silnika drga Ci karoseria na pewno są to poduszki.
Do sprawdzenia przydałby się kanał aby wejść pod auto, odkręcić prawą i zobaczyć jej zużycie. Niektórzy do tej operacji ściągają zderzak bo ponoć łatwiejszy dostęp :)
Koszt wymiany nie jest taki znów drogi, a auto nam się odwdzięcza komfortem jazdy :)

lck - Pon Cze 20, 2011 21:04

Cytat:
(...)na jałowym i przy obciążeniu silnika drga Ci karoseria na pewno są to poduszki.


Tego u siebie nie zauważyłem. Raczej przy redukcji biegów i dodawaniu gazu gdy silnik z wolnych obrotów zrywa się lub przy puszczaniu pedału gazu. I jest to chwilowe trzepanie tj. dwa odczuwalne uderzenia. Trochę gorzej jest po wyłączeniu silnika. Trzepie buda i nie da się tego nie zauważyć, nie poczuć.

Możliwe, że poduszki lub jedna z nich kończy swój żywot (jest mocno zużyta)??? Autko dziś ma przejechane 193 tyś. 15 tyś w Polsce.

bob1987 - Pon Cze 20, 2011 23:09

hmm
220zł grucha
100zł poducha pod skrzynie
2x55zł wkłady duże łap (chyba górny i dolny są identyczne, na 100% nie wiem)
2x14zł wkłady małe łap (też chyba są identyczne)
to już prawie 500zł z przesyłką i to robiąc na polskich zamiennikach więc nie jest to mała kwota za kilka gumek ;)

radze sprawdzić dokładnie stan tej gruszki, u mnie na zewnątrz wyglądała jak ideał a po wyciągnięciu z samochodu górna śruba odpadła od poduszki.
Wymieniałem u siebie gruszkę, poduchę pod skrzynią i duży wkład dolnej łapy. Teraz auto odpala i gaśnie bez telepania karoserią a podczas gwałtownego dodania bądź odjęcia gazu efekt szarpnięcia znacznie się zmniejszył
PS: po wymianie tych poduszek auto na wolnych przenosi odrobinkę więcej drgań na karoserie ale podczas jazdy jest duuuużo mniej wibracji i hałasu jak z wyklepanymi gumami :)

dodam jeszcze że wszystkie te efekty (+szarpanie przy ruszaniu) miałem od momentu kupna auta tzn od przebiegu (wg licznika) ok 180k km

pzdr

lck - Wto Lip 26, 2011 14:53

Cytat:
Przejechał się autkiem i stwierdził, ze te autka tak mają, ponieważ silnik jest na miękkich poduszkach.


Wziąłem się dziś za to i ta dużo poducha, która kształtem przypomina gruszkę lub jabłko, miękka na 100% nie jest. Poduszki te są (są dwie różne, łącznie 4) z prawej strony u góry kolo rozrządu i z prawej na dole kolo miski olejowej.

Duża wygląda tak:


Mała, która nazywać może się np. tak: poduszka silnika wkład mały, wygląda tak (w środku znajduje się metalowa tuleja, której na zdjęciu nie widać):


A u mnie zniszczona wygląda tak:




Moje spostrzeżenia:

Przed wymianą dużych poduszek:
- mi budą na jałowym biegu nie szarpało, nie czułem drgań.
- szarpało budą podczas gaszenia auta i przy dodawania lub puszczaniu pedału gazu lub redukcji biegów (najbardziej dokuczliwe).
Po wymianie dużych poduszek bez uszkodzonej małej (nie miałem jej):
- na jałowym faktycznie można odczuć mocne drgania.
- podobnie przy ruszaniu z pierwszego biegu.